ilpostino Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Jeg har per i dag et Canon G9 kompaktkamera som er overmodent for utbytting Jeg har tittet litt på Panasonic LX7, Olympus XZ-1 (noen som vet hva forskjellen på den vanlige utgaven og Silver er?) eller Fujifilm X10. Noen erfaringer med disse? Da jeg har speilrefleks trenger jeg egentlig ikek så avanserte funksjoner. GPS og vridbar skjerm er et ønske men ikke et krav (kanskje litt ironisk at jeg vurderer noen modeller som ikke har noen av delene). Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 (endret) (noen som vet hva forskjellen på den vanlige utgaven og Silver er?) Fargen ? Har du vurdert Samsung EX2F ?, der har du begge deler. Edit: tok feil av gps vs wifi, den eneste som kommer opp i prisguiden med de to kriteriene er sony cybershot dsc hx100v. Endret 19. oktober 2012 av Nautica Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2012 Fargen ? men siden det er 1000 kroner i forskjell må det vel være noe mer? Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Sony RX100 er vel noe av det grommeste hva små kompaktkamera kan levere om dagen - du mister da desverre både vridbar skjerm og gps. Men, bildekvaliteten er god Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Fuji X10 eller Sony RX100 er mine forslag. Alternativt Panasonic G3 og pannekakezoomen. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Jeg har per i dag et Canon G9 kompaktkamera som er overmodent for utbytting Jeg har tittet litt på Panasonic LX7, Olympus XZ-1 (noen som vet hva forskjellen på den vanlige utgaven og Silver er?) eller Fujifilm X10. Noen erfaringer med disse? Da jeg har speilrefleks trenger jeg egentlig ikek så avanserte funksjoner. GPS og vridbar skjerm er et ønske men ikke et krav (kanskje litt ironisk at jeg vurderer noen modeller som ikke har noen av delene). Stikk innom i slutten av uken, så kan du låne X10 over helgen. Jeg har også S110 og G15 inne til test, men det passer dårlig å forsinke testene for at du skal låne dem, så det går ikke riktig ennå. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2012 Jeg har også S110 og G15 inne til test, men det passer dårlig å forsinke testene for at du skal låne dem, så det går ikke riktig ennå. nå synes jeg du er litt sær Takk for tilbudet. Stikker innom i slutten av uken. Avtaler nærmere med deg senere. Redaksjonen flyttet enda? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Jepp, fra og med mandag av er vi tilbake i Akersgata 28 A. (slutten av uken fordi jeg ikke aaaaner hvilken kasse X10'n er pakket i) Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Har selv Sony RX100 med den orginale (og svindyre) etuiet. Det er rett og slett et lekkert kamera. Gode ISO egenskaper og god lysstyrke i vidvinkel området. (f/1.8): Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Jeg kommer selv til å kjøpe Canon Powershot G15 når prisen kommer ned mot 4K. Deilig zoomobjektiv og blitssko. Samtidig virker det OK å holde i, etter hva jeg har prøvd. Søkeren suger, men den er der, og kan brukes Det at man har ofret den utflippbare skjermen for en litt smalere mide er også noe jeg setter pris på. Jeg trives veldig godt i Canon DPP, så at rawfilene kan tweakes her, er snacks Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Sony RX100 gruser det meste, inkludert X10, spesielt på høy ISO. Mine kriterier var raskt, god kvalitet i dårlig lys og greit å få i lomma. Tilslutt var det bare RX100 igjen på lista. Prisen er drøy og grepet er forferdelig, resten er fantastisk. Den eneste grunnen til at man kan se forskjell på disse to bildene tatt med RX100 og D700 er at jeg glemte eksponeringskompensasjonen på det ene kameraet. Nå påstår jeg ikke at det er et bedre kamera enn Nikon D700, men bildekvaliteten er til tider like god. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Tok noen snapshots på verandaen nettopp med Sony RX100. Lenke til kommentar
bwyan Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 (endret) Jeg driver å titter litt selv, er mye i samme båt som deg høres det ut som. Setter foreløpig en knapp på Olympus XZ-1. Får gode omtaler, grei str, ikke for stort eller lite eller klumpete. Fin pris, og den kan bli bedre nå som XZ-2 er rundt hjørnet.(?) Estimert pris på XZ-2 er for mye til mitt bruk, men den får vridbar skjerm og er oppdatert på alle punkter der XZ-1 fikk kritikk. Kanskje verdt å vente på for deg? Tror den er estimert inn i beg november.(?) Har sittet mye og sammenlignet bilder på DPreview og ifølge deres bilder synes jeg XZ-1 banker det meste. Ikke suveren på litt høyere ISO, men ikke noe som en runde i LR ikke fikser med godt resultat hvis det skulle bli for ille. Det synes i alle fall å ha en sykt detaljgjengivelse, selv helt i ytterkant, og det er nais. Litt hevvy på JPG behandlinga, noe man ikke får styrt så godt men generelt ser det ut til å gjøre en veldig god jobb. Mine synsinger så langt Endret 20. oktober 2012 av bwyan Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2012 Jeg kommer selv til å kjøpe Canon Powershot G15 når prisen kommer ned mot 4K, Jeg har G9 og elsker byggekvaliteten. som du er inne på synes jeg G15 blir for dyr (kanskje typisk rett etter lansering) i tilleg til at jeg ikke ser for meg jeg kommer til å få bruk for alle de avanserte innstillingene på den. Etter jeg fikk meg speilrefleks har jeg nesten aldri brukt de avanserte innstillingene på G9. Tok noen snapshots på verandaen nettopp med Sony RX100. takk for bilder. absolutt en god kandidat for å si det slik. Stikk innom i slutten av uken, så kan du låne X10 over helgen. Jeg har også S110 og G15 inne til test, men det passer dårlig å forsinke testene for at du skal låne dem, så det går ikke riktig ennå. Kan jeg være frekk og spørre om du har Sony rx100 liggende i slutten av uken også? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Kan jeg være frekk og spørre om du har Sony rx100 liggende i slutten av uken også? Klart du kan spørre, men jeg har den dessverre ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå