Underhand-Felons Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Excel 2010, norsk; Jeg har en arbeidsbok med en rekke ulike ark. I et eget ark ønsker jeg å liste opp alle arknavnene, kan gjerne hente dem en og en når oversikten etableres. For å hente arknavnet på det arket jeg står i kan jeg bruke: =DELTEKST(CELLE("filename";A1);FINN("]";CELLE("filename";A1))+1;LENGDE(CELLE("filename";A1))-FINN("]";CELLE("filename";A1))) Men hvordan får jeg hentet arknavnene på alle de andre arkene, og inn i ett og samme ark? Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Du peker til de andre arkenes A1, slik: =DELTEKST(CELLE("filename";'Ark2'!A1);FINN("]";CELLE("filename";'Ark2'!A1))+1;LENGDE(CELLE("filename";'Ark2'!A1))-FINN("]";CELLE("filename";'Ark2'!A1))) HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Jeg er i noe av de samme situasjonen som TS. Hvis jeg har ark med forskjellige navn - hvordan får jeg da gjort at formlen henter navn på regnearket den er i - selv om en skifter navn på regnearkene i ettertid? Formlene over funker vel kun hvis regnearkene heter Ark1, Ark2 osv...? Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Formelen i opprinnelig melding returnerer arket den står i, uansett hva det heter når. Formelen i mitt svar må settes opp mot Ark2 eller hva det nå skulle hete, men så følger den med når Ark2 døpes om til noe annet. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå