asdfghjkløæ Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Solstråler Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Terje Solfugl Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Ganske greit i fullstørrelse men preges desverre av overeksponering.. Lenke til kommentar
se# Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Motiv med solen rett inn i linsen er vanskelig å få perfekte. Her er jeg enig med de andre at motivet er OK, men en kombinasjon (sannsynligvis) av flare pga solen og eksponeringen blir det som ligger i skygge (dvs det meste bortsett fra løv osm solen skinner gjennom) mørkt grått og nesten uten detaljer. Jeg har på ingen måte noe fasitsvar på hva du skulle gjort (og kanskje har du fått det akkurat slik du ville), men personlig ville jeg nok enten gått for en siluetteffekt der grener og stammer blir helt mørke og løvene blir det enesten med detaljer/farge og/eller skjult mye mer av solen bak stammen eller grenene. Da vil du redusert flare og hatt mulghet for å eksponere ennå lysere så det blir mer detaljer i treet - hvis du ønsker. Det ville imidlertid gitt ennå mer overeksponert løv så jeg har nok mest tro på en siluetteffekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg