Gaffaguru Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Hei, jeg sitter og jobber med ex.phil seminar oppgaven min, og sliter litt med å finne ut hvordan jeg bør svare på oppgaven. Hva bør jeg ta med, og har noen noen gode punkter med likheter eller ulikheter? Alle svar settes pris på Oppgaven er som følger: "Det er først med Aristoteles at vi kan snakke om vitenskapens fødsel. Pek på likheter og ulikheter mellom Aristoteles og naturfilosofene med hensyn til spørsmålet om vitenskapelighet." Lenke til kommentar
V_B Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Hei. Forslag: -Aristoteles sitt syn på universet -Han grunnla Zologi og Logikk (Noe han forøvrig kunne bedre enn naturvitenskap) -Han sin oppfatning av tiden -Du kan skrive om hvordan han tok et oppgjør mot pre-sokrat skolen og hvordan hans tilnærminger overtok. Dette var egentlig veldig destruktivt, da pre-sokratene er dem som har bidratt til moderne vitenskap. Aristoteles sin tankegang pågikk jo helt til 1600 tallet! (Dette kan være et interessant punkt). -Kan skrive om tankene han hadde om "The Golden Age". Lenke til kommentar
Gaffaguru Skrevet 21. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2012 Hei. Forslag: -Aristoteles sitt syn på universet -Han grunnla Zologi og Logikk (Noe han forøvrig kunne bedre enn naturvitenskap) -Han sin oppfatning av tiden -Du kan skrive om hvordan han tok et oppgjør mot pre-sokrat skolen og hvordan hans tilnærminger overtok. Dette var egentlig veldig destruktivt, da pre-sokratene er dem som har bidratt til moderne vitenskap. Aristoteles sin tankegang pågikk jo helt til 1600 tallet! (Dette kan være et interessant punkt). -Kan skrive om tankene han hadde om "The Golden Age". Takk skal du ha Lenke til kommentar
V_B Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Jeg vil tipse deg til å se om biblioteket ved skolen du studerer har boken "Annerledestenkerne" av Per Arne Bjørkum. Han foreleste i vitenskapshistorie da jeg tok det og har virkelig mange gode punkt - spesielt angående de gamle grekerne (hvor Aristoteles til tider virkelig får gjennomgå). Anbefales! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå