Redaksjonen. Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 TV-bransjen prøver å rydde litt i navnerotet. 4K bytter navn Lenke til kommentar
Populært innlegg Occi Skrevet 19. oktober 2012 Populært innlegg Del Skrevet 19. oktober 2012 Navnene begynner å bli smått latterlige. Full HD f. eks er jo helt fjernt. 11 Lenke til kommentar
Populært innlegg Zeph Skrevet 19. oktober 2012 Populært innlegg Del Skrevet 19. oktober 2012 Tal er meir forklarande enn kun bokstavar. Det var jo eit evig surr med HD, HD-ready og Full-HD. Står det 1080p, 720i eller liknande så veit du kva det er snakk om. No er vel gjerne dette mynta på den gjennomsnittlege forbrukar, som ikkje veit kva ein pixel er, anna enn at kameraet til vedkomande har 8 megapixel. Det finnes vaskemaskiner i HD. At det står for Heavy Duty betyr ikkje stort så lenge dei får klistra HD på maskina. 15 Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 ultra HD høres jo unektelig bra ut. tror jeg går for ultra hd jeg også. 3 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Åherreeguuud. At det går an. Syntes "Full HD" var teit i sin tid. Hvordan kan noe være i full høy oppløsning? Og så kommer det noe høyere enn det etterpå? Ultra High Definition virker skikkelig harry og barnslig, og gir null info om hva det faktisk er. Noe som var problemet mellom HD-ready og Full HD. Latterlig. 2 Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 ultra HD høres jo unektelig bra ut. tror jeg går for ultra hd jeg også. Jeg tror jeg venter til Full Ultra HD kommer 3 Lenke til kommentar
paiduden Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 er det ikke veldig fjernt og kalle 4k OG 8k for UHD det er jo fire ganger høyere oppløsning på 8k en på 4k i mine øyne er dette idiotisk for eksempel en gang i framtiden hvis det blir billigere med 4k og 8k så går du til en butikk og sier du skal ha en tv med UHD så kan de finne fram en 8k tv og få deg til og betale betraktelig mer så dette er bare idioti altså men greit med et annet navn enn 4k/8k Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 (endret) Tal er meir forklarande enn kun bokstavar. Det var jo eit evig surr med HD, HD-ready og Full-HD. Står det 1080p, 720i eller liknande så veit du kva det er snakk om.No er vel gjerne dette mynta på den gjennomsnittlege forbrukar, som ikkje veit kva ein pixel er, anna enn at kameraet til vedkomande har 8 megapixel.Det finnes vaskemaskiner i HD. At det står for Heavy Duty betyr ikkje stort så lenge dei får klistra HD på maskina. Jeg vil anta at også for den gjennomsnitlige forbruker så ville det vært mer forklarende med tall, høyere tall = bedre er lettere å forholde seg till enn HD Ready, HD, Full HD, Ultra HD, Ultra Full HD, Full Ultra HD, Super HD og Mega HD Er Ultra bedre enn Mega, og hvor i kjeden kommer Super? Hva bransje folk mener er ett mer fancy og nytt navn er ikke like lett å forholde seg til som at tallet 5 er høyere enn 3 osv. Endret 19. oktober 2012 av Qumad 2 Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Seriøst hva tenker de på. Det kommer alltid noe som er bedre. 720p ("HD/HD-ready"), hvorfor het ikke det "Half-HD" dersom man først skulle ri på denne bølgen. Gi heller antall pixler! 720p, 1080p, 4K, 8K osv. Hva er galt med det? Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 "For TV-bransjen har navnesurret (...) vært lange og gode." Uhm... Javel? 1 Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Vi har allerede HD, HD+ og FHD, hva faen er vitsen med enda en *HD? Seriøst, 4K var mer forklarende enn UHD er. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Hvorfor kan de ikke bare gjøre som med USB? HD2, HD3, HD4, og så videre? Burde være enklere å skille mellom enn stadig mer forvirrende begrep som Ultra, Full, Super, og så videre. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Navnene begynner å bli smått latterlige. Full HD f. eks er jo helt fjernt. Og alt som kalles noe med -ready etter seg høres ut som søppelprodukter, slik vi kan basere våre erfaringer med HD-ready -"tabben". 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Ultra Full HD+ Crystal Clear Super Ready Action Movie Color Plus Refresrate Extra MongoLEDx. 7 Lenke til kommentar
Gigahertz Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 8K blir altså super ultra HD? Lenke til kommentar
brukar2341 Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Hehehe, noe av dette minner meg om Dragon Ball, da super sayainene bare fikk mer og mer krefter. sikkert ikke lenge til de begynner å kalle det ultra hd 2 osv. xD Lenke til kommentar
Gigahertz Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 (endret) Hehehe, noe av dette minner meg om Dragon Ball, da super sayainene bare fikk mer og mer krefter. sikkert ikke lenge til de begynner å kalle det ultra hd 2 osv. xD Super Saiyan, lol. Ja, navnene er ganske merkelige. Endret 19. oktober 2012 av Gigahertz Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 (endret) Supercalifragilisticexpialidocious-HD. Nei, jeg liker å bruke breddeformatet pixelbredden (?) som navn: 720, 1080, 1440p, 2160. Endret 19. oktober 2012 av Coffey 2 Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Supercalifragilisticexpialidocious-HD.Nei, jeg liker å bruke breddeformatet som navn: 720, 1080, 1440p, 2160. Hva slags skjermer har 720 og 1080 bredde? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå