Redaksjonen. Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Nye Samsung Chromebook skal være for alle. Nå blir Googles bærbare enda billigere Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 En fin mulighet til å unnslippe Windows-skatten. Det er også mulig å bytte OS på den. har vi en Samsung Chromebook med Ubuntu. Fremgangsmåten. 1 Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Jeg får klage på det som alltid blir klaget på; oppløsningen på skjermen. Denne maskinen hadde rett og slett vært super for meg hvis den hadde en skjerm med høyere oppløsning, dog tyder vel dette stort sett bare på at jeg ikke er en del av målgruppen. Får håpe det skjer mye når det gjelder ARM og bærbare datamaskiner fremover. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 (endret) Jeg synes 5,3 piksler per mm er ganske god oppløsning. Det er faktisk 40% mer enn min 24-tommer med 1920x1200 (3,7 piksler per mm). Sitteavstanden er omtrent den samme. Endret 19. oktober 2012 av Simen1 Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 For min del handler det stort sett bare om hvor mye informasjon jeg får plass til på skjermen, ikke så mye tettheten av pixler. Jeg har en laptop med den samme oppløsningen som denne maskinen, og erfarer ofte at hvis jeg plasserer en text editor på halve skjermen så resulterer det ofte i irriterende line breaks osv. Det er selvsagt en mulighet å bare skalere ned størrelsen på tegnene, men det fører fort til litt kornete og uklar tekst. Det er naturlig nok ikke et must å ikke måtte maksimere vinduene mine, men det er et irritasjonsmoment 2 Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 "Skal være for alle" - så lenge man bor i USA eller UK. Yay! Hadde vært en flott sak for barna dette her. Sannsynligvis mye bedre valg enn en Wintel bærbar til 3-4000. 1 Lenke til kommentar
Jassogitt Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Skulle hatt i5-prosessor, full HD og Office-pakken. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 perfekt maskin for ubuntu =) . på bildene så den vifteløs ut også =) Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Folk er litt for godt vant når man klager på manglende full HD på en maskin til $249. Så ikke så dum ut denne, kunne nesten vurdert å plukke opp en om jeg skal på tur til USA i vinter. Noen som vet om man kan ordne norsk tastatur? Lenke til kommentar
Shumatsu Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 heldigvis finnes det alternativ til all dritten google spyr ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 Kan man sette opp norsk tastatur i Chromium OS for så å bruke noen andre taster til å erstatte ÆØÅ? Lenke til kommentar
kimerling Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Er det noen som vet når denne maskinen kommer til Norge og hvor mye den vil koste? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå