Janet92 Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Heisann, nå er det faktisk ikke jeg som skal reke meg inn i militæret men min kjære. Saken er den at han skal inn 6. Januar, og 4. Januar blir det en overraskelses fest for ham med de nærmeste kompisene og sånn. Det jeg lurer på, er om dere har noen tips, trisk, råd, eller noe som helst å komme med? Jeg har nemlig tenkt til å lage en "Survival guide" til ham som en av avskjedsgavene. Han skal inn i Marinen, avd. Madlaleiren. Det kan være seriøse ting, men også humoristiske ting og slikt som kan plottes inn i den lille guiden han vil få. Hadde blitt utrolig glad om noen kunne hjulpe meg med dette her, nå har jeg ikke all verdens med tid, men satser på at jeg får til noe uansett. Lenke til kommentar
code Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Knyte gjørnene på sengetrekket for å få bra bikkestrekk. Stille spørsmål under leksjoner, men ikke still dumme spørsmål. Være generelt positiv til tjenesten som befalet vil legge merke til for å få bedre tjeneste etter rekrutten. Lese/pugge på ting som står på toalettene, som fonetiske alfabet, våpenregler, distinksjoner til hær/lutt og sjø. Ikke vær en kværulant ovenfor befalet. Melde seg som ukeshavende for troppen. Ellers er det ikke så annet enn å følge med i timen, pugge til prøver, og ellers gjøre det bra på fysiske tester mens man holder en positiv holding. Lenke til kommentar
Zaoin Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 du finner på noe mate! Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 (endret) Trenger ikke survival tips på Madla det er en relativt rolig og bedagelig rekrutt der det verste er en 3-5 dagers telttur der man ligger i samme hjørne av skogen også en natt kommer befalet og skyter litt mot postene dine også må du skyte tilbake + en 5 stk som blir markører for litt first aid men siden alle løper til der de roper sanitet så treffer uttrykket "flere kokker mere søl." perfekt. Det var iallefall sånn jeg følte rekrutten gikk ut på vs. de ganske mer morsomme øvelsene etter rekrutten om man havner et mer aktivt sted. Det eneste er å lære å brette tøyet bra, vite hvordan man skal re senga bra men fort og vaske rommet bra. Det jeg fant ut var å bruke en vaskeklut som våt og en som tørr så man våter gulvet da kommer som regel driten opp fortere, men det kan jo hende befalet vårt ga litt blaffen etterhvert. Endret 20. oktober 2012 av Zimmerh Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Det jeg fant ut var å bruke en vaskeklut som våt og en som tørr så man våter gulvet da kommer som regel driten opp fortere, men det kan jo hende befalet vårt ga litt blaffen etterhvert. Trenger egentlig ikke bruke vann i det hele tatt (i alle fall ikke daglig). En tørr svaber får gulvet til å bli prikkfritt om man gjør det litt nøye. Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Det jeg fant ut var å bruke en vaskeklut som våt og en som tørr så man våter gulvet da kommer som regel driten opp fortere, men det kan jo hende befalet vårt ga litt blaffen etterhvert. Trenger egentlig ikke bruke vann i det hele tatt (i alle fall ikke daglig). En tørr svaber får gulvet til å bli prikkfritt om man gjør det litt nøye. Vi pleide bare å gjøre gulvet fuktig, også tørke gulvet etterpå funket fjell, men det er maneg veier til rom Lenke til kommentar
code Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 (endret) Ang. vask har det jo en god del å si på befalet, men troppen min under rekrutten kom ikke igjennom inspesjon uten å gå over gulvet med våt klut(for hånd) for å få vekk sand/grus. Annet tips til boken kan muligens å huske å vaske under senga, også listen under senga. Også å løfte opp senge plankene også madrasssen for å vaske senge karmen. Endret 20. oktober 2012 av ANONIII Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå