guzzi1972 Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Jeg holder på å putte min eminente CDsamling inn på PC'n, men... Finnes det et program som gjør at jeg ikke trenger 1) å skrive inn artistnavnet mer enn en gang? 2) å skrive inn låttittelen mer enn en gang? Slik at jeg får følgende resultat: (ex. Frank Zappa - Sheik Yerbouti) Mappe: Min MusikkFrank ZappaSheik Yerbouti 1979 Filer: 01 - I Have Been In You Og som SAMTIDIG legger til disse opplysningene som TAG til filnavnet? Jeg begynner å bli LEI av å gjøre samme jobben 100 ganger... Lenke til kommentar
bertie Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 foreslår å bruke exact audio copy med lame-encoder. Sjøl bruker jeg oppsett fra Chris Myden(mener det er det han heter). http://www.chrismyden.com/nuke/modules.php..._DAE&file=index i exact audio copy kan du få det akkurat som du vil, med mapper og filnavn. Bare å prøve seg frem. Det du skal være obs på er hvis det er ei plate med Various artists, for da kan det hende det blir litt annerledes enn hvis det er en "vanlig artist", men det finner du ut av. bertie Lenke til kommentar
guzzi1972 Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 MusicMatch Jukebox Javel? Har MusicMatch, men får det ikke som jeg vil der... Der legger ting seg i miscmisc og hvordan får jeg lagt infoen i tagen uten å gjøre alt manuelt? Skal prøve det som er nevnt i forrige innlegg. Lover bra ;-) Holder på å slite med MediaPlayer, men der får jeg ikke til å lagge inn navn på album... Må være typisk microsoftprodukt?? Lenke til kommentar
guom Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Har du kikket inn på options->settings? Lenke til kommentar
guzzi1972 Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 Har du kikket inn på options->settings? Ja. Det er mulig å hake av for "make sub path using Artist og eller album, men da er MM avhengig av at det er lagt til info på CDplaten jeg ripper og at MM klarer å tolke dette. Funker dårlig når jeg har brent CDene fra andre eller har CD uten... Lenke til kommentar
pellemann Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 For at dette skal fungere i MM må du ha aktivert en tjeneste i MM som heter CDDB Lookup. Den fungerer helt fint hos meg. Er det mange alternative album, klikker du deg bare frem til den som du skal ha. Da havner alt på rette plass med rette katalog - og filnavn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå