Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ettermontere handsfree - original eller Parrot?

NoviKaNa

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å ettermontere bluetooth handsfree i min "nye" '06 Volvo V50. Hva er å anbefale - den originale Volvo-handsfree'en, eller Parrot? Volvo's originale er dyrere og har ikke ratt-kontroll, mens Parrot's har både ratt-kontroll og liten skjerm som viser navn på innringer (MKi9100).

Begge ser ut til å kobles på stereoen på samme måte, slik at radio mutes ved innringning.

Fungerer de likt ellers? Noen grunn til å kjøpe originalt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Dersom du ikke skal bruke denne veldig mye, kan du også vurdere en slik: http://www.ttmicro.no/Forside/Supertooth/Handsfree-bil/SuperTooth/Supertooth-Buddy-Bluetooth-Handsfree-til-bil-100238-p0000000030.aspx Den koster ca 400 kr, og funker helt fint. Både lyd, komfort og funksjoner er langt bedre med Parrot, men prisen er også tilsvarende. Selv om den er billigere enn originalt.

Her er en annen som ser grei ut til 500, men den har jeg ikke testet: http://www.teknikmagasinet.no/db.pl?tf=product.html&artnr=266047 (koster 322 på deal.no)

Lenke til kommentar

Nja, er viktig at det monteres i bilen slik at det blir minst mulig synlig. Har heller ikke AUX-inngang på bilen, så det må kobles til direkte til bil-stereon (med et "T-harness" som splitter). Noe av fordelen med Parrot er jo at jeg da faktisk får en AUX-inngang :) Vil også kjøpe i USA, så da blir det knappe 1100,- for Parrot MKi9100 med harness.

Aller helst skulle det vært HELT integrert, men kan jo ikke bytte hele midt-konsollen i bilen heller :p

Hotel Papa skrev (På 19.10.2012 den 11.09):

Jeg har en Parrot mki9200 installert i bilen min. Bruker den som handsfree og til å spille av musikk via telefonen min. Både trådløst og via docken. Funker som bare det :)

Ser du noen grunn til å gå for 9200 over 9100, annet enn at den har en større skjerm? Jeg vil nok ikke spille av musikk, annet enn å koble mp3-spiller til via AUX-inngang en gang i blandt.

Lenke til kommentar

Jeg syns den store skjermen er ganske fin. Kan lett bla gjennom kontakter og sanger på telefonen. Mulig du også kan det hvis du kobler til en MP3 spiller. Jeg bruker min mest til musikk, så det er greit at man fort kan bla gjennom musikk uten å fikle med selve telefonen.

Skal du kjøre gjennom AUX, så må du bruke MP3-spilleren når du skal skifte sang.

Lenke til kommentar
  NoviKaNa skrev (På 19.10.2012 den 19.03):

Haha, ikke særlig integrert med en annen spiller da :D Skal jo være integrert med bilen ;)

Ja, du må jo selvfølgelig bytte spilleren som står der da, og da blir det vel integrert?? Trenger bare en mikrofon som kobles inn på spilleren da, og trekkes skjult opp i hjørnet av frontruta eller oppe ved taklyset feks. Når tlf ringer da, så bare trykker du på tlf ikonet på spilleren, så kommer samtalen i bilens høyttalere

Lenke til kommentar

Nåh, vil vel ikke si at å røske ut bilens originale spiller og sette inn en generisk en gjør det integrert. Var ok i min '85 Corolla, men går ikke på min V50. Er ikke noe problem å montere slik at ledninger og slikt blir skjult, og det vil jo uansett gå gjennom bilens høyttalere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...