Gå til innhold

Ny mini itx pc hjelp til komponentvalg

Anbefalte innlegg

Har tenkt å bygge meg en mini itx rigg til spill&morro, har plukket ut følgende komponenter og trenger innspill til om følgende passer i sammen.

Kabinett: Silverstone Sugo SG08B Mini-ITX Sort

Cpu: Intel® Core i5-3570K Processor

HK: ASUS P8Z77-I DELUXE, Socket-1155 mini-ITX

SSD: 2X Kingston HyperX 3K SSD 120GB 2.5" i raid 0

HD: Western Digital® Desktop Green 2TB

GPU: ASUS GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA

DVD: Samsung DVD±RW Writer SN-208BB slim

kjøler: Noctua NH-C12P SE14

Minne: Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB

Ser for meg at det er kjøleren som kan bli litt vrien å klemme inn mht HK og GPU. Minnet har relativt små kjøleribber så de skal gå greit under kjøleren.

Håper å kunne kjøre cpu kjøleren passivt da 180mm vifta blåser rett ned på denne.

Noen med noenlunde samma bygg der ute?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest PingPangbv

Correct me if I'm wrong, men selv om den kjøleren er liggende vil ikke den bli litt stor i forhold til kabinettet? I så fall kan jeg vel nevne ut at Noctua NH-L12 er mindre og passer i flere mini-ITX-kabinetter.

Enn PSU da? Prøv å finne en modulær eller en halvmodulær strømforsyning for å ha mindre kabler å rydde bort.

Ellers ser oppsettet helt greit ut.

Lenke til kommentar

Satte sammen nesten akkurat samme maskina og kabinettet er et godt valg. Viftene er nærmest lydløse på lav innstilling og plass til dobbelspors skjermkort. I tillegg plass til en ordentlig strømforsyning.

Selv brukte jeg Gigabyte Z77n-Wifi hovedkort og er meget fornøyd.

Kabinettet kan være litt kronglete da det er trangt. Jeg vurderer å kutte litt på lengden på ledningene til strømforsyningen som fulgte med eller bytte til en annen strømforsyning. De er litt lange.

Siden kabinettet i utgangspunktet er så stille kan det være en fordel å velge et skjermkort som ikke bruker referansekjøler.

Prosessorkjøleren kan ikke være så stor dessverre. Ikke pga. høyden, men bredden kan være vanskelig.

Enn PSU da?
Det følger med en bronsjesertifisert PSU på 600 watt.
Lenke til kommentar

Ser jo bra ut dette. Har selv nesten samme hovedkort (med h77chipset, dog) og det er et av de beste hovedkortene jeg har hatt. Denne pakka er klar til å settes opp :)

Om kjølern passer i kabinettet, vet jeg ikke. Du får lese på dimensjonene til kabinettet. Det finnes også lavere kjølere fra Noctua der ute.

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

Ser jo bra ut dette. Har selv nesten samme hovedkort (med h77chipset, dog) og det er et av de beste hovedkortene jeg har hatt. Denne pakka er klar til å settes opp :)

Om kjølern passer i kabinettet, vet jeg ikke. Du får lese på dimensjonene til kabinettet. Det finnes også lavere kjølere fra Noctua der ute.

Målet med denne kjøleren er å kunne kjøre med kun kabinettvifta, har også valgt asus gpu-en fordi den skal være nokså stillegående. Tenkte å se om pc'n også kunne fungere under tv'n som htpc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...