Abigor Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Uenige i hva da? -Frontkjemperne ble ikke dømt for å krige for Tyskland, de ble dømt for å støtte en okkupasjonsmakt. -Arne Treholt ble ikke dømt for å arbeide for KGB, han ble dømt for å spionasje. -Det er ikke forbudt å handle i konflikt med landets interesser. Jeg gjør det hver dag og har aldri blitt arrestert. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Er de i Norge så er det feil. Er de i Syria så er det feil. Islamofobene burde heller være fornøyde med at de er ute av landet og i overhengende fare for å bli knertet av folkene til Assad. En eventuell arrestasjon i Syria vil nok bli noe annet enn norsk varetekt. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Er de i Norge så er det feil. Er de i Syria så er det feil. Islamofobene burde heller være fornøyde med at de er ute av landet og i overhengende fare for å bli knertet av folkene til Assad. En eventuell arrestasjon i Syria vil nok bli noe annet enn norsk varetekt. Jeg ser ikke helt hvor islamofobi(forøvrig ett helt vanvittig ord) kommer inn i dette. Her er det snakk om muslimske ekstremister som drar ut og kriger for en muslimsk stat, og antagelig får trening og erfaring. Jeg ser ikke hvordan det kan være positivt å ha dem her og jeg ser heller ikke hvordan det kan være positivt at de drar ut for å skape en ny islamiststat, og eventuelt kommer enda mer skada og stridsvante hit. 1 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Nei, det er selvfølgelig ikke bra, men hvis man har et samfunn hvor det er rom for å bedrive ytterliggående politisk/militær virksomhet uten at det får alvorlige konsekvenser, så vil det nødvendigvis forekomme. For min del kunne man ha smelt dem i buret for lengst, ikke fordi de er muslimer men fordi de er en uttalt trussel mot samfunnet, men det vil/kan man jo ikke gjøre - sies det - og da er det ikke annet jeg får gjort med den saken enn å harselere. En ting er sikkert; ikke noe samfunn får noe det ikke fortjener. 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 (endret) Er de i Norge så er det feil. Er de i Syria så er det feil. Islamofobene burde heller være fornøyde med at de er ute av landet og i overhengende fare for å bli knertet av folkene til Assad. En eventuell arrestasjon i Syria vil nok bli noe annet enn norsk varetekt. Du misforstår. Jeg er ikke islamofob, jeg frykter ikke islam. Men jeg hater islam. At Assads styker sloss mot islamister er helt ok. Problemet er de sivile imellom og vårt problem er når de vender tilbake, de som overlever. For min del kunne man ha smelt dem i buret for lengst, ikke fordi de er muslimer men fordi de er en uttalt trussel mot samfunnet, men det vil/kan man jo ikke gjøre - sies det - og da er det ikke annet jeg får gjort med den saken enn å harselere. En ting er sikkert; ikke noe samfunn får noe det ikke fortjener. Vi hadde virkelig fått som fortjent dersom vi skulle fyllt opp fengselene med mennesker som har begått en kriminalitet som ikke eksisterer. Endret 22. oktober 2012 av Abigor 1 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 (endret) Man blir satt i fengsel for å kjører 60kmt for fort, man blir satt på glattcella for 0,2 gram cannabis.. Men aktivt antyde at man støtter terrorister,reise til land som terroriseres av terrorister samt aktivt bli med på terror mot Syria, det er lov..Eller hva med lære lage bomber i Jemen, det er jo lov.. Jeg er oppvokst med muslimer, jeg kjenner til Bhatti gjennom venner av meg, og de folka han har rundt seg er tikkende bomber mulig vi bare burde være glad de kanskje sier pang i Syria istedet for Norge så kan de få sine 72 jomfruer etc.. Forbanna blåøyd idiot land.. Endret 22. oktober 2012 av DaniNichi 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Man blir satt i fengsel for å kjører 60kmt for fort, man blir satt på glattcella for 0,2 gram cannabis.. Men aktivt antyde at man støtter terrorister,reise til land som terroriseres av terrorister samt aktivt bli med på terror mot Syria, det er lov..Eller hva med lære lage bomber i Jemen, det er jo lov.. Forbanna blåøyd idiot land.. Feil. Ikke forbanna blåøyd idiotland Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Det må skje noe alvorlig før man får ut fingern. Sånn er det bare, dessverre. Sikkerhetstiltakene i regjeringskvartalet ville fortsatt ikke vært iverksatt var det ikke for Breivik. Tilfeller som Bhatti oppstår når en person føler seg så sviktet av samfunnet at han/hun ikke har noe å tjene på å vedlikeholde det. Allerede som 13-åring var han kriminell og ekstremismen må sees i forlengelse av det. Breivik kan heller ikke sies å ha vokst opp under normale omstendigheter. Disse menneskene er så og si uten unntak symptomer på systemsvikt. Det har liten verdi å slå ned på symptomene uten å samtidig ta tak i årsakene. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 (endret) Her er det snakk om muslimske ekstremister som drar ut og kriger Vel, den lille klikken av norske "ekstremister" drar ikke noe sted uten at PST vet det (og indirekte vil det) De blir "fotfulgt" hvert skritt. Mohyeldeen Mohammad ble foreksempel bortvist ved ankomst på flyplassen i Tunisia, etter at PST hadde "tatt en telefon". Likeledes ble han på samme måte deportert fra Saudia Arabia, åpenbart etter at PST hadde skremt dem opp. Og han er vel ikke engang straffedømt for noe så vidt jeg vet, men åpenbart alikevel "stor internasjonal terrorist" ? (eller er det bare for at Norge skal ha noe å bidra med på feltet?) Så sannheten er at PST denne gang har valgt å la disse gutta få fritt leide jeg ser heller ikke hvordan det kan være positivt at de drar ut for å skape en ny islamiststat Det endelige "kartet" blir nok mere nyansert. Alle som bidrar (inkl. USA) har sine egeninteresser, så det blir et gi-og-ta spill på begge sider. Visse tingen (av regional betydning) er nok allerede luftet i "hemmelige" forhandlinger med FSA og lederskikkelser i de to fremste opposisjonsgruppene. Endret 22. oktober 2012 av Mr.M Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Her er det snakk om muslimske ekstremister som drar ut og kriger Vel, den lille klikken av norske "ekstremister" drar ikke noe sted uten at PST vet det (og indirekte vil det) De blir "fotfulgt" hvert skritt. Mohyeldeen Mohammad ble foreksempel bortvist ved ankomst på flyplassen i Tunisia, etter at PST hadde "tatt en telefon". Likeledes ble han på samme måte deportert fra Saudia Arabia, åpenbart etter at PST hadde skremt dem opp. Og han er vel ikke engang straffedømt for noe så vidt jeg vet, men åpenbart alikevel "stor internasjonal terrorist" ? (eller er det bare for at Norge skal ha noe å bidra med på feltet?) Så sannheten er at PST denne gang har valgt å la disse gutta få fritt leide jeg ser heller ikke hvordan det kan være positivt at de drar ut for å skape en ny islamiststat Det endelige "kartet" blir nok mere nyansert. Alle som bidrar (inkl. USA) har sine egeninteresser, så det blir et gi-og-ta spill på begge sider. Visse tingen (av regional betydning) er nok allerede luftet i "hemmelige" forhandlinger med FSA og lederskikkelser i de to fremste opposisjonsgruppene. Uten at jeg skal ta stilling til hva PST ønsker ser jeg ikke helt hvordan innlegget ditt eventuelt skulle stå som ett korrektiv til mitt? Jeg anser i allefall det at norske islamister finner og reiser i krig som udelt negativt, jeg har problemer med å se det på noen annen måte. Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 (endret) Bhatti og Mohyeldeen er NATOs terrorister. Er det noen uenighet på det? Endret 22. oktober 2012 av Rosario Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Hvis jeg var PST så hadde jeg også sendt disse gutta i krig. Ingenting som er bedre for budsjettet deres enn det... 1 Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 (endret) Jan Guillon sa etter mrd investeringer i terrorberedskap: - Nå mangler de bare terrorister. Jeg sjekket den saken engang og konklusjonen ble: Det er ingen prinser i Saudi-Arabia som donerer noe som helst til jihadister unntatt sine egne jihadister, som er sunnier. Idag betaler Saudi-Ariabia lønn og utstyr. De andre jihadistene går arbeidsledige etter Afganistankrigen. Endret 23. oktober 2012 av Rosario Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Nåja. Det er vel ikke alle penger som kommer fra Saudi Arabia som går via offentlige bankkontoer eller kontrolleres av regnskapsførere, da... Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Noen overføringer til terrorisme ble kanalisert gjennom Saudi-Arabiske hjelpeorganisasjoner. Idag gir de blaffen? De annonserer etter terrorister i Saudi-Arabia. Det trengs mange av dem til Syria. Lenke til kommentar
Helm Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2012 Hva gjør Syriakrigen annerledes enn Vinterkrigen? Syriakrigen er en borgerkrig. Vinterkrigen var en krig mellom to stater. De som reiste til Syria deltar i "privat krigføring". Synes du ikke at dette er forskjellig? Norge ønsket så definitivt ikke å bistå Finland i Vinterkrigen! Og Norge ønsker definitivt ikke å bistå opprørere på egenhånd. Norge burde støttet Finland (som ble angrepet av Sovjet), og jeg tror nok Norge støttet Finland uoffisielt. Jeg kjenner ikke til hvilke politiske vurderinger som ble gjort av våre politikere den gang, men jeg tviler sterkt på at ikke Norge hadde et ønske om å bistå våre naboer. Men vi hadde ikke militær kapasitet til noe som helst. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Syriakrigen er en borgerkrig. Vinterkrigen var en krig mellom to stater. De som reiste til Syria deltar i "privat krigføring". Synes du ikke at dette er forskjellig? Definitivt! Det er en klar forskjell. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Norge burde støttet Finland (som ble angrepet av Sovjet), og jeg tror nok Norge støttet Finland uoffisielt. Jeg kjenner ikke til hvilke politiske vurderinger som ble gjort av våre politikere den gang, men jeg tviler sterkt på at ikke Norge hadde et ønske om å bistå våre naboer. Men vi hadde ikke militær kapasitet til noe som helst. Jeg kjenner til de politiske strømningene den gangen og det som regjerte var å holde seg nøytral og på ingen måte provosere eller satse på militære styrker. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 [..] ser jeg ikke helt hvordan innlegget ditt eventuelt skulle stå som ett korrektiv til mitt? Kommer ann på hva du mener med islamiststat". Du har åpenbart allerede bestemt deg for at resultatet blir negativt. Tyrkia, Egypt, Tunisa, Saudi Arabia, Algeria, Iran, Marokko, osv. de har mye felles men er også veldig ulike på forskjellige områder, så hva er din definisjon på islamiststat? Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 [..] ser jeg ikke helt hvordan innlegget ditt eventuelt skulle stå som ett korrektiv til mitt? Kommer ann på hva du mener med islamiststat". Du har åpenbart allerede bestemt deg for at resultatet blir negativt. Tyrkia, Egypt, Tunisa, Saudi Arabia, Algeria, Iran, Marokko, osv. de har mye felles men er også veldig ulike på forskjellige områder, så hva er din definisjon på islamiststat? Du må nesten sitere hvor du ser jeg har bestemt meg for hva resultatet blir. Vi vet ganske mye om hvilke verdier og idealer de ekstreme gruppene som sender ekstremister fra Norge til Syria står for, og hva det er sannsynlig at de ønsker seg i Syria. Jeg sier ikke at det får viljen sin, men at det de ønsker å skape er verste sort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå