Gå til innhold

Arfan Bhatti og Mohyeldeen i Syria

Helm

Anbefalte innlegg

Aftenposten, NRK og en rekke medier melder i dag at Arfan Bhatti og andre har reist til Syria.

NRKs nyhetssending sendte i dag morges et kort intervju med Bhatti. På direkte spørsmål fra NRK om Bhatti vil melde fra hvis han får kjennskap til planer om terroraksjoner mot Norge, smiler han og sier "Ingen kommentar".

Det er ikke det at jeg liker regimet i Syria, men jeg håper inderlig at Bhatti & Co og de andre al-Qaida-elementene får stifte førstehånds bekjentskap med regjeringsstyrkene de vil krige mot. Jeg vil ikke at de skal reise forgjeves.

Kunne de ikke også tatt med seg Krekar?

– Arfan Bhatti kriger i Syria

En av de 20-30 nordmennene som antas å kjempe mot regjeringsstyrkene i Syria, er Arfan Quadeer Bhatti, skriver Aftenposten.

Bhatti, som tidligere tilhørte Young Guns-miljøet i Oslo, ble i 2008 dømt for psykisk medvirkning til skadeverk på synagogen i Oslo, men frikjent for tiltalepunktet om terrorplanlegging.

Bhatti befinner seg ifølge Aftenposten i Syria blant annet sammen med den norsk-irakiske islamisten Mohyeldeen Mohammad.

Mer: ABC Nyheter

Både Bhatti og Mohyeldeen er i Syria

Norske myndigheter anslår at mellom 20 og 30 nordmenn er i Syria eller på vei dit for å slutte seg til ulike grupper som kjemper mot Assad. Nå frykter de at unge norske radikale muslimer får trening, kamperfaring og knytter internasjonale kontakter som kan påvirke ønsket og evnen til å planlegge terrorhandlinger i Norge.

Med store summer innsamlede norske penger i bagasjen har unge norske muslimer den siste tiden fått hjelp av mellommenn i Tyrkia til å komme inn i Syria for våpentrening og motstandskamp, blant annet med grupper som legger seg tett opp til terrorgruppen al-Qaidas ideologi.

Mer: Aftenposten

Endret av Helm Hammerhand
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg for min del håper de blir der nede om de først vinner. Jeg kan ikke fatte og begripe hva de har å gjøre i Norge når de åpenbart forakter alt norsk.

De er nå ikke idioter. De trenger penger.

nei det er forsovet sant. Jeg ønsker generelt ikke folk døde, ikke disse heller, men det spørs om det kanskje hadde vært like greit om de bare forsvant fra Norge for godt, særlig med tanke på uttalelser som de som handlet om å gjøre grønnland til en egen stat osv.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Aftenposten, NRK og en rekke medier melder i dag at Arfan Bhatti og andre har reist til Syria.

NRKs nyhetssending sendte i dag morges et kort intervju med Bhatti. På direkte spørsmål fra NRK om Bhatti vil melde fra hvis han får kjennskap til planer om terroraksjoner mot Norge, smiler han og sier "Ingen kommentar".

Selvsagt må han svare slikt på denslags spekulative spørsmål. Enhver som er del av et "brorskap" som er bygget på intern tillit vil ha slik holdning "for sin egen sikkerhet skyld" og "posisjon".

NRK kunne dyttet mikrofonen opp i ansiktet på et HA medlem og feks. spurt vedkommene om han ville tipset politiet om en eller annen alvorlig handling, så ville de også fått "ingen kommentar"

Men alt dette betyr ikke nødvendigvis at disse personene ikke ville "varslet" under noen omstendighet, men de kan rett og slett ikke avsløre på forhånd hva de tenker. Gjør de det, er de ferdige og ingen stoler på dem.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg for min del håper de blir der nede om de først vinner. Jeg kan ikke fatte og begripe hva de har å gjøre i Norge når de åpenbart forakter alt norsk.

nei det er forsovet sant. Jeg ønsker generelt ikke folk døde, ikke disse heller, men det spørs om det kanskje hadde vært like greit om de bare forsvant fra Norge for godt, særlig med tanke på uttalelser som de som handlet om å gjøre grønnland til en egen stat osv.

Vi kan jo håpe at de kommer for langt øst og havner i klørne til kurderne. Da skal de få se "sambrødring" av muslimer. Evnt druserne eller alawittene. Og skulle det bli varmt og de måtte over grensa til Libanon, olalala.

Mange muligheter....

Endret av norskgoy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oppslagene er full av tvilsomme antagelser. Jeg sjekket opp Mullar Krekar på nettet. Han jobber for Mossad/CIA. Hans ofte rabiate uttalelser er ment å skape muslimhat.

Disse islamistene kan være rekruttert av samme miljøet som Mullar Krekar, med samme paymaster. Al Qaida er uansett en vestlig organisasjon - hvis det er noen som enda ikke har oppdaget det.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Oppslagene er full av tvilsomme antagelser. Jeg sjekket opp Mullar Krekar på nettet. Han jobber for Mossad/CIA. Hans ofte rabiate uttalelser er ment å skape muslimhat.

Den var god! :grin:

En viss mullah er jo så feit at opprørerne kan vel ikke bruke ham til noe uten katapult.

Lenke til kommentar

PPK trenes og forsynes av Israel. Mullar Krekar oppgis som CIA på nettet, men Mossad er mere korrekt i denne delen av verden. Krekar føler seg trygg. Hvis Erna ikke oppfører seg kan det gå ille for henne - ingen tom trussel. Normalt vil USA kreve folk utlevert for det minste - i tilfelle Krekar er de ikke interessert - han er "deres mann".

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Ja, så enkelt er det. Kanskje vi ikke skulle premiere ekstremister? Hvilket bringer meg til spørsmålet: Hva driver egentlig Bhatti med til daglig? Har han inntekt og forsørger seg selv og familien?

Jeg er forsåvidt ikke noen tilhenger av "troskapseder" for innvandrere, like lite som for etniske nordmenn. System- og nasjonskritikk er en del av ytringsfrihetens fundament, og det bør gjelde alle. Men vi behøver kanskje ikke subsidiere kritikken...?

Geir :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, Krekar er trippelagent for kineserne. Utsendt for å lure seg innpå Israel(som tror han er deres dobbeltagent) for å styrke Kinas posisjon i midtøsten og deres tilgang på olje.

Det som er spesielt her er at Huawei(kinesisk spionorganisasjon) egentlig jobber for japanerne på lag med NSA for å undergrave de saudiske myndighetenes grep om oljen.

Det mange ikke vet er at Krekar var marinejeger en gang i tiden og senere ble rekruttert til PST, hvor han jobbet med 9/11-cover up i 2001.

Islendingene har nå sikret seg makt over sentrale figurer i Kina, og vil således påvirke Krekars uttalelser i den nærmeste fremtid. Det er uvisst hva Islendingene vil oppnå med dette, men helt sikre kilder sier det er snakk om å ta over BP, etter deres smoke and mirrors-operasjon i gulfen, for å skjule den undersjøiske våpenfabrikken.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, så enkelt er det. Kanskje vi ikke skulle premiere ekstremister? Hvilket bringer meg til spørsmålet: Hva driver egentlig Bhatti med til daglig? Har han inntekt og forsørger seg selv og familien?

Geir :)

Så lenge han ikke banker kona,Marjam Salvesen Bhatti (som han bør banke hardre), så er vel mekking av et fotballag innbringende geskjeft her i landet. Noe må trygda brukes til.

Pluss han er gammel young guns-medlem (eller A/B-gjeng). Han har nok ikke glemt gamle kunstner.

Endret av norskgoy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må være digg å heve trydg i Norge samtidig som man soler seg i Syria og smører seg inn med blod.

Det jeg håper er at islamister og Assads soldater finner seg en egnet plass fritt for sivile der de kan drepe hverandre til kreften tar dem. La de holde på, da blir det hvertfall færre av dem.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Brynjar Melling vet utmerket hva Krekar er. Austrian Economist, hva tror du Brynjar Melling er? Islamsympatisør :D :D

Og hva var Abu Nidal? "Palestinsk" terrorist som myrdet på palestinere??

Brynjar Meling er Kristin Halvorsens hemmelige elsker. De to jobber for "The New World Order"

Abu Nidal var utsending fra den Singalesiske stat for å trekke oppmerksomhet bort fra den kommende borgerkrigen i landet.

Lenke til kommentar

Jeg ønsker generelt ikke folk døde, ikke disse heller, men det spørs om det kanskje hadde vært like greit om de bare forsvant fra Norge for godt, særlig med tanke på uttalelser som de som handlet om å gjøre grønnland til en egen stat osv.

Jeg kan også si at jeg ikke ønsker død over noen, og i Syria har altfor mange dødd på begge sider. Men hvis to til må dø i denne elendige krigen, må det gjerne bli disse to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...