Gå til innhold

kjørt på katt

Anbefalte innlegg

hallo..

kjørte over en katt for 30 min siden, altså rundt 01:00 .. Skulle kjøre hjem fra en kompis, og hadde på høy musikk, og koste meg, plutslig ser jeg 2 katter midt i veien.. Jeg brå bremser og får svinge unna den ene katten, mens den andre blir truffett... Jeg kjører litt vidre og tenker jeg må snu og se hvordan det sto te med stakkaren, og da ser jeg to lysende øyne fra en katt som ligger på veien, så ut som den bare lå der og koste seg og ingen ting hadde skjedd.. så kjører jeg forbiog snur og tenker jeg må kjøre intil og se om den har brukke noe.. Men når jeg nermer meg den igjen springer den til og jeg stopper for og se om jeg kan finne den, og går litt ut i grøfta og roper må den så dukker den opp 3 meter unda meg og springer avgårde...

kan det vere at jeg har så flaks at den pusen er uskadet? Hva bør jeg gjør nå?:p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er vel neppe uskadet om du kjørte på den :) Men er uansett lite du får gjort med det, spesielt ettersom den stakk.

Kjør litt mer forsiktig, ta dette som en vekker, og takk høyere makter for at det ikke var to barn du møtte på veien i stedet.

Er vel ikkje så lett å sjå to katter på ein vei om natten, iallefall ikkje hvis dei hadde lagt heilt stille.

Lenke til kommentar

Den er vel neppe uskadet om du kjørte på den :) Men er uansett lite du får gjort med det, spesielt ettersom den stakk.

Kjør litt mer forsiktig, ta dette som en vekker, og takk høyere makter for at det ikke var to barn du møtte på veien i stedet.

Er vel ikkje så lett å sjå to katter på ein vei om natten, iallefall ikkje hvis dei hadde lagt heilt stille.

Og? Er ikke så lett å se barn uten refleks heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Selv om den løp unna deg, så betyr ikke det at den ikke er skadet. Du har sikkert påført den noe indre skader, selv om det ser ut som om den var normal. Det er mange tilfeller hvor katten har løpt unna, selv med brukket rygg. Jeg hadde i alle fall dratt tilbake når det var lyst, å prøvd å se om jeg klarte å finne katten, eventuelt høre rundt i nabolaget om noen savner en katt. Hvis den er skadet, vil den mest sannsynlig ikke returnere hjem, men heller finne seg et sted alene, hvor den føler seg trygg.

Lenke til kommentar

Det kan være du er så heldig at du har passert rett over den, ja.

Som Credibility sier, vær litt obs fra nå av da, det kunne vært noen unger (ja, lite sansynlig klokken 01:00 en natt til fredag). Det kunne også vært en elg som skulle tusle over veien, og treffer du en elg i en høy hastighet så vil vil elgen som regel skli over panseret ditt og inn gjennom frontruta. Det er sansynlighet for at du blir klemt/most eller "splattered".

Sliter du med å se, senk farten betraktelig. Eller monter mer lys (husk at det skal være lovlig montert og lovlig mengde lyd da.)

Lenke til kommentar

Enig med Fresh Prince; om du er sikker på at du faktisk har truffet den, og ikke passert den, så har den nok blitt skadet selv om den virker uskadd. En tidligere nabo av meg hadde for eksempel en katt som ble påkjørt. Den klarte å gå omtrent én kilometer fra ulykkesstedet hjem, med brukket rygg, så det er godt mulig at den er skadet selv om det ikke så sånn ut. Så, dra tilbake i dagslys og se etter den igjen, evt. spør litt rundt om noen vet hvem som kan eie katten.

Endret av Banksy
Lenke til kommentar

Den vanligste skaden som oppstår når katter blir påkjørt er en brukket hofte og bekken. Det er lite sannsynlig for at det er dødelig, men gjør vondt og kan gjøre så pus gjemmer seg istedet for å gå hjem.

Det som skjedde med pusen min som ble borte en måned.. :( Hun er frisk nå da! Slike brudd er katter flinke til å takle selv på egenhånd og det gror aller mest sannsynlig fint av seg selv. Eneste som kan være er at de kan halte når de blir eldre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...