Nusselina Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Hvordan får man vekk automatisk tekst på den man laster ned med? Litt teit med Norsk tekst på Norsk programm Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Slå av undertekster i avspillingsprogrammet eller slett .srt filen. Lenke til kommentar
Nusselina Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Denne fungerer fint. Forutsetter selvsagt at programmet er tilgjengelig på Nrk sine sider. Hei igjen... hvor lang tid bruker den på å laste ned en hel film? hvordan få brent filmen på dvd så jeg kan se den på vanlig dvd og blu-ray spiller? Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Tiden kommer helt an på størrelsen på filmen du laster ned og hvor rask nettlinje du har. Når det gjelder å brenne filmen til disk, så aner jeg ikke. Det er det mange år siden jeg holdt på med, men regner med at det ikke burde være noe stort problem med riktig programvare. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 wx_nrk fungerer bra til det meste, men jeg har støtt på et tilfelle der det ikke ser ut til å fungere. Skulle laste ned Aarebrot sin 200 år på 200 minutter, og den ligger delt opp i to deler på nett-tv: https://tv.nrk.no/program/DVFJ62001014/200-aar-paa-200-minutter https://tv.nrk.no/program/DVFJ62001014/200-aar-paa-200-minutter#del=2 Om jeg prøver å laste ned del 2, så fungerer det ikke. Det er del 1 som blir lastet ned uansett. Noen som vet hvordan jeg skal få dette til å fungere? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Om jeg prøver å laste ned del 2, så fungerer det ikke. Det er del 1 som blir lastet ned uansett. Noen som vet hvordan jeg skal få dette til å fungere? Når NRK har et langt program deles dette opp noen ganger i flere deler uten at url adressen forandres som f.eks i serier. Har ikke skrevet dett inn i wx_nrk,har lagd en manuell løsning beskrevet her. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Er det kun .mkv som er aktuelt format å lagre i? Jeg pleier å konvertere til .mp4 i etterkant, men dette er en tidkrevende prosess. Grunnen til at jeg ønsker .mp4 er pga at da kan jeg caste til Chromecast. Det fuingerer ikke med .mkv. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 (endret) Er det kun .mkv som er aktuelt format å lagre i? Det er ikke noe problem og skrive inn en måte for og lagre som MP4. Men jeg kommer ikke til og gjøre det,fordi jeg liker MKV mye bedre. MKV(Matroska) er teknisk overlegen container format og har åpen kildekode. At Chromecast ikke støtter MKV er bare tragisk. Nå har ikke jeg Chromecast,men Videostream støtter MKV. Jeg pleier å konvertere til .mp4 i etterkant, men dette er en tidkrevende Viss du må dette ville jeg brukt FFmpeg,og konevert alle i en økt. Her en enkel måte som konverter alle filer i en folder convert_to_mp4. Pakk ut til folder med filene,er ffmpeg i folder pakk bare ut bat filen. Testet med 5 filer(700mb) brukte ca 2 min. Endret 10. september 2015 av snippsat 1 Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Den måten å konvertere på var sinnsykt effektiv. Har brukt Handbrake til dette tidligere, men det har tatt evigheter å få konvertert en fil. Takk for god hjelp! Lenke til kommentar
IceHeim Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Kjekt program. Hvordan er det med annet materiale under NRK paraplyen, slik som saker fra P3, eksempelvis denne: http://p3.no/musikk/se-susanne-sundfor-fra-oya/ Her fungerer det ikke med dra-slipp direkte inn i programmet. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Denne fungerer fint. Forutsetter selvsagt at programmet er tilgjengelig på Nrk sine sider Ser ikke ut til å fungere lenger nå. Får bare ned text fil og så skjer ikke mer. Har fungert helt fint tidligere. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Fungerer fortsatt for meg, men har opplevd at enkelte programmer kun laster ned .srt filen og ikke filmen. Vet ikke hvorfor det skjer. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Fungerer fortsatt for meg, men har opplevd at enkelte programmer kun laster ned .srt filen og ikke filmen. Vet ikke hvorfor det skjer. Samme her. Men venter du en stund (neste dag) fungerer det ofte igjen. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Ikke tale om. Spørs om ikke programmmet trenger en oppdatering igjen. Var jo sånn med v. 14 også, sluttet å funke. Så fikk vi v.15 og det funket helt fint i gjen.Eventuelt om der er andre programmer. Kan dette være noe feks? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Jeg lastet ned en film fra NRK så sent som i går. Lenke til kommentar
kjeita Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Denne fungerer fint. Forutsetter selvsagt at programmet er tilgjengelig på Nrk sine siderSer ikke ut til å fungere lenger nå. Får bare ned text fil og så skjer ikke mer. Har fungert helt fint tidligere.Det virker fortsatt, og det problemet du nevner kan forekomme på kanskje en fil blant tredve. Hva som skjer er at akamei ikke klarer å sende et segment (10 sek), og da stopper dra-og-slipp å laste. Kaninen vil hoppe over dette segmentet, og ta ned resten også, men ikke dra-og-slipp. eks. 48 min 10 sek sending, hvor det mangler et segment på 10 sek mellom 7 min 21 sek og 7 min 31 sek. dra-og-slipp vil ta ned de første 7 min 21 sek, og være ferdig. kaninen vil ta ned de første 7 min 21 sek, hoppe over 10 sek, og ta ned resten også. Det er derfor det Omnithunder gjør, med å vente til neste dag, kan 'fikse' problemet. (kaninen virker kun under windows) Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Har dere Win 10? Tok programmet med meg over på den andre PCen med Win 10, og det fungerer. Her har jeg Win 7, kanskje det som gjør det da?Ser enkelte andre programmer (som Superspyware) og svikter på her på win 7 i det siste. Kan jo være noe krøll på akkurat mine innstillinger da, men vet ikke hva det skal være. Bør kanskje bite i det sure eplet å slippe til Win 10 her også? Kanskje det er windows som gjør noe med det selv? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 (endret) Har dere Win 10? Tok programmet med meg over på den andre PCen med Win 10, og det fungerer. Her har jeg Win 7, kanskje det som gjør det da? Er testet fra XP til Win-10,så skal virke Win-7 problemet er nok lokalt oss deg. Denne fungerer fint. Forutsetter selvsagt at programmet er tilgjengelig på Nrk sine sider Ser ikke ut til å fungere lenger nå. Får bare ned text fil og så skjer ikke mer. Har fungert helt fint tidligere. Det er feil link,riktig er denne. Endret 24. april 2016 av snippsat Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Ja det er rett program jeg har. Få se nærmere på dette hva det er for noe. Takk for opplysningen. Lenke til kommentar
Nusselina Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 hei... Jeg skal laste ned: https://tv.nrk.no/serie/skam/MYNT15001316 men ser ikke ut til at det vil fungere... Hvorfor ikke? bruker den som er foreslått her... Det har funket helt til nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå