Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nytt skjermkort, pc slår seg av under kort tid med spill.

Anbefalte innlegg

Hei,

nylig kjøpt meg et ati 7950, for å skvise litt mer gøy ut av gamle maskina. Har en e8500 (3,2 ghz) dualcore, en hdd og en 550w corsair.

Noen som vet hvordan jeg kan sjekke om det er skjermkortet eller psu'en som sliter? Har oversikt over temperaturene, og det er ingenting som tilsier at det skal være grunnen, cpu ligger på 45c og gpu på 39c (ikke ved load).

Tar alle råd, tips og kjerringråd med måte og takknemlighet :)

Endret av scarface15
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, du kan jo begynne med å titte innom handlingssenter i kontrollpanelet. Sjekk også plassen for ytelse og se om der er noen feilmeldinger som kommer opp når du kjører verktøy for feil.

Sjekk også memory, det kan du lett gjøre ved å taste F8 i bootsekvensen.

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Jeg har et lignende problem der maskinen starter på nytt i det den skal gjøre noe krevende, f.eks. dataspill. Ytelsestesten i Windows får jeg heller ikke kjørt, da den starter på nytt rett etter at jeg har trykket på knappen. Er redd det kan være for svak strømforsyning, men ser ikke bort ifra at jeg har koblet ledningene feil i strømforsyninga eller at det er en eller annen innstilling i BIOS som ødelegger.

Maskinvare:

Asus P8H77-V

Intel Core i5 3570K

Corsair Vengance DDR3

Gainward GeForce GTX 660Ti "Phantom"

MIST 500W modulær PSU

Lenke til kommentar

Du kan prøve å kjøre med lavere oppløsning, slik at systemet ikke belastes med full trøkk. Da kan det hende at du ikke får feilmeldinger eller at den starter på nytt. Det er bare å sette ned alt som er, både på støm og speed dvs prosessor.

Det gjør du i catalyst center eller hva det kalles på ATI- kort oppsett.

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...