Gå til innhold

Spørsmål om bruk av to skjermer


Helm

Anbefalte innlegg

Hvordan er to skjermer i praktisk bruk? Jeg ser ofte tre eller flere skjermer nevnt for spilling, men jeg har ikke plass til mer enn to stk.

 

1) Er det praktisk å spille med to skjermer?

2) Dersom ja på forrige spørsmål, hvordan stiller man dem opp? Si også litt om oppløsning.

 

Mange takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eyefinity er den enkleste å bruke til slik.

 

Du burde ha skjermer med tynne rammer, ellers bør du plassere ene skjermen bak den andre for å slippe rammen blir for stor.

 

Angående oppløsning skal eyefinity gjøre det for deg, men spillet må vel støtte teknologien ellers får du halve skjermenbildet på ene skjermen også halve på den andre, merker at windows 7 er dårlig på det spessielt under påloggingsbildet. Godt mulig driverne ikke er optimalisert for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er to skjermer i praktisk bruk? Jeg ser ofte tre eller flere skjermer nevnt for spilling, men jeg har ikke plass til mer enn to stk.

 

1) Er det praktisk å spille med to skjermer?

2) Dersom ja på forrige spørsmål, hvordan stiller man dem opp? Si også litt om oppløsning.

 

Mange takk!

1. Ikke i skytespill, ettersom crosshair blir splittet i midten mellom de to skjermene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1. Ikke i skytespill, ettersom crosshair blir splittet i midten mellom de to skjermene.

Godt poeng som jeg glemte å tenke på.

 

Da ser det mørkt ut for to skjermer. Hvis jeg skal ha tre skjermer så kan de ikke være større enn ca 15" og det tror jeg blir for smått. Jeg må da ha en oppløsning som er under full HD.

Lenke til kommentar

Eyefinity er den enkleste å bruke til slik.

 

Du burde ha skjermer med tynne rammer, ellers bør du plassere ene skjermen bak den andre for å slippe rammen blir for stor.

 

Angående oppløsning skal eyefinity gjøre det for deg, men spillet må vel støtte teknologien ellers får du halve skjermenbildet på ene skjermen også halve på den andre, merker at windows 7 er dårlig på det spessielt under påloggingsbildet. Godt mulig driverne ikke er optimalisert for det.

Er det ikke seks skjermer som kalles Eyefinity?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...