Gå til innhold

Mobilt Bredbånd/SMS/ringing i USA

Anbefalte innlegg

Heisann..

Lurte litt på om noen har erfaring med å skaffe seg "prepaid" simkort i usa slik at man slipper å bli økonomisk ruinert ved å bruke telefonen der borte.

tenker ikke på prepaid telefoner, da dette er kjipe telefoner som kun har basic funksjoner, men på prepaid simkort, da med mikrosim slik at de passer i Iphone..

Endret av Hørselsvern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

T mobile har simkort prepaid for 1 måned. Ubegrenset ringing innenfor usa (du får nytt amerikansk nr), og 100mb 3g/4g hastighet internett. Etter dette er det ubegrenset internett men med kjip gprs hastighet. Ifølge T Mobile fungerer det kun med telefoner og ikke pcer med innebygget sim slot (kan alltids skru på tethering). Selges hos sånne "telefonbling sjapper", ca 100$.

Ellers har du AT&T som selger simkort med forskjellige ringepakker med forskjellige datapakker, men du må kjøpe usb modem fra de viss du skal bruke det mot pc evt kjøpe en telefon, ellers nekter de å selge kun simkortet. Sim, og modem dyrt 200$ tilsammen for 1 mnd med kun 1gb på 3g/4g hastighet. Selges hos AT&T sine sjapper.

Lenke til kommentar

takker for ett supert svar, satser på at jeg går for t-mobile, passer mitt bruk, selv om 100 MB er litt lite, men om det går på GPRS så er det ikke no stress, viktigste er at jeg får gjort det jeg skal på nettet. Jeg vet at dekningen er så som så, men skal først å fremt holde meg innenfor storbyenes grenser så det går vel greit.

Lenke til kommentar

T-Mobile har også kontrakter som passer hvis du ikke skal være der så lenge om gangen...

Jeg bruker selv et prepaid som koster $3 per dag, da kan du ringe og sende SMS ubegrenset i USA, samt 400MB per dag med 3G (kalles 4G i USA, men må ikke blandes med LTE), og uendelig antall MB på Edge.

Merk deg at 3G nettet til T-Mobile USA bruker andre frekvenser en i Europe (1700MHz) så hvis telefonen din ikke støtter dette så blir det mye Edge (GSM). Heldigvis har de begynt å ta i bruk 1800MHz her nå, så ting blir bedre...

Lenke til kommentar

kan gi en liten update, hvis andre også skal benytte dette, kostet 49$ for ubegrenset bruk (første 100MB med 4G nett, uten at jeg merket noe til dette, selv om 4S`en skal kunne takle dette), 24$ for aktivering og 34$ for selve kortet. totalt 107$.

Dette var med T-mobile. Og jeg kan egentlig ikke klage på dekningen, noen steder på interstaten spesielt rundt west virginia og virginia så var dekningen veldig så som så, kom og gikk, men ellers var det veldig bra.

Selv med Edge nett så gikk det greit, viktigste var at jeg hadde nett, det meste kom opp, men tok selvsagt litt tid.. alt i alt fornøyd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...