Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi A4 1,8Tq problemer med ladetrykk

Anbefalte innlegg

Hei,

Eg har en Audi A4 1,8Tq og fikk for en stund siden problemer med ladetrykket mitt, bilen er chipet og skal ligge på eit ladetrykk på ca 1,1 bar. En dag sank plutselig ladetrykket til 0,7 bar. Eg fikk tips om at det kunne være luftmengde-måleren eller N75 ventilen som kunne vert ødelagt så eg byttet begge desse uten resultat.

Då eg hadde bilen inne på verksted fikk eg vite at eg hadde hull i slangen ned fra turboen. Det går en 1" slange ut fra hovedluft slangen og det var sprukket i denne. Eg tapet hullet midlertidig når eg ventet på deler og trykket mitt steg til 0,9 bar. Men dumpventilen slo ikkje ut slik som før. Bare eit lite stønn fra luftfilteret når eg slapp gassen.

Da eg fikk delene og fikset hullet i slangen 100% bjynte bilen virkelig å tulle seg skikkelig. Eg ruset motoren og turtallet gikk sagte opp og turbotrykket fulgte med til 1,1 slik som det skal være. Når eg slapp gassen slo ikkje dumpventilen ut men eg fikk "Due-lyden" fra luftfilteret i stedet. Eg prøvekjørte bilen og den fusket veldig, den var treg for å få turtall, men turbotrykket var der men når det nådde over 0,7 bar smeller det fra motoren høres det ut som og bilen nykker till og går rent litt.

Det er rart at bilen gikk helt fint med hull i slangen og låg på 0,9bar men når eg fikset hullet holder bilen tilbake med en gang den får ladetrykk, og den fusker og smeller.

Noen som har noen forslag på hva det kan være som gjør dette?

Takker så mye for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...