spetter Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Hmm Holder på å kjøre goldmemory v5.97 Og får masse feil i denne testen på gail minnet mitt. er komt til 18% nu.. Kan det være dette som har gjort at systemet mitt er ekstremt ustabilt ? Er det da bare å få byttet minnet hos psdata.no ? lett ? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Det er ingen prob å få det byttet, ring returavd på 37253750 så ordner det seg. :wink: Lenke til kommentar
spetter Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 håper det psweb er jo bare kanskje 2-3 km fra der jeg bor (om jeg har forstått retT) Håper jeg kan stikke innom dem (lettere for meg og får nytt kjappere ) Har fått masse forskjellige feilmeldinger, feilmeldingene har variert dvd-romen og cd brenneren har stått og blinket annenhvert mange ganger (looper) og kommer ikke videre osv. failed cpu do to overclocking (ikke overklokket) failed memeory tes ikke funnet Sata disken osv.. kan være har fått noen feilmeldinger til, husker ikke i farta disse feilmeldingene har kommet helt tilfeldig under oppstart har ikke overklokket i det hele tatt. Asus a7n8x deluxe rev 2 - cpu xp 2500 gail golden dragon dual channel 2x512 ram pc3200 Lenke til kommentar
spetter Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 Hmm.. enda et problem når jeg feilsøker mer Når jeg kjører begge ram brikkene i dual channel mode Geil golden dual channel 2x512 pc3200 Så får jeg masse feil i goldmemory v5.07 programmet Og, når tester brikkene vær for seg i maskina så får jeg ikke noen feil i programmet.. Kan brikkene være feil, slik at de ikke fungerer i dual channel ? Eller er det hovedkortet som er feil på ? Veldig irriterende dette. Har allerede fått byttet det hovedkortet en gang hos komplett.no asus a7n8x deluxe rev 2 Pga fikk ikke bilde på monitor.. Minnet eller hovedkort feil på ?`eller kan det være begge deler ? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Hviss brikkene fungerer hver for seg er det neppe brikkene som det er feil på, da er det nok hovedkortet som er syndern vil jeg tro. En feil i en brikke vil vere der uansett om den kjøres i dual eller ikke. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 Ok.. hvet ikke om det er feil på det ene minnet , da maskina starter om helt plutselig under testen også ? Lenke til kommentar
Exeter Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Noe jeg bommet på var at jeg satt mine GEIL brikker i slot 1 og 2 men for å kjøre dual må jeg bruke 1 og 3 eller 2 og 3 Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Har også hatt dette problemet, mine brikker virket en stund, helt til den ene kvella... Begge brikkene virket fint hver for seg, testet dem med Memtest86 3.0. Jeg sendte inn den brikken som ikke lenger virket og fikk en ny, da virket begge utmerket... så det kan godt hende at det er brikkene dine... bare at en av dem eller begge har en feil som gjør at de ikke klarer å jobbe sammen. Har du mulighet til å teste dem i en annen maskin? Du er også ganske heldig med butikkvalg, Psdata vil høyst sannsynlig bytte brikken(e) dine uten problemer. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 Ok ? Har testet en av disse brikkene på en p4 2.8 maskin (tror det er en 533 maskin) hadde ingen problem da.. Testet ikke med test proget, kun starta opp maskin osv.. Tar kontakt med psdata mandag og forklarer problemet. Håper jeg bare kan reise ned til dem da jeg bor i nærheten. (om jeg har forstått lokasjonen demses i arendal/grimstad området) Men, maskina skal da ikke restarte uten grunn under testen med en brikke ? Lenke til kommentar
spetter Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 Om jeg får bytta rammen , så har jeg iallefall komt noe videre. (liksom for å se om jeg får feil med begge brikkene da eller ei) Da er det nødt til å være hovedkort.. Begynner å bli lei dette hovedkortet med alle problemer. Først var det at jeg ikke fikk bilde, fikk bytte fra komplett.no Og, har nå holdt på i fler dager med å prøve å få systemet stabilt opp og gå.. Hvis ikke det hjelper å bytte ram, får jeg bare ta kontakt med komplett.no og da høflig godtar jeg ikke at de kverulerer Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Om jeg får bytta rammen , så har jeg iallefall komt noe videre.(liksom for å se om jeg får feil med begge brikkene da eller ei) Da er det nødt til å være hovedkort.. Begynner å bli lei dette hovedkortet med alle problemer. Først var det at jeg ikke fikk bilde, fikk bytte fra komplett.no Og, har nå holdt på i fler dager med å prøve å få systemet stabilt opp og gå.. Hvis ikke det hjelper å bytte ram, får jeg bare ta kontakt med komplett.no og da høflig godtar jeg ikke at de kverulerer Psdata kan iallefall teste brikkene, er det ikke noe galt med dem må det være hovekortet / minneportene. Jeg tror faktisk det er en del av brikkene det er problemer med, jeg bygde en maskin for en venn ca 2 mnd. etter at jeg kjøpte mine brikker. De var det ikke noe galt med, men de kverlulerte veldig med å la maskinen starte opp og teste minnet. Men, det problemet gikk seg til, iallefall etter hva jeg har hørt fra vennen min. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Ja,du får nok ikke nye før de har testet dem, så for å vere sikker ville jeg prøvd å testet dem i en annen maskin, siden du også mistenker hk Lenke til kommentar
spetter Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 Hvis det skal være noe vits å teste dem i en annen maskin. Så må den maskinen jo ha support for dual channel ram Lenke til kommentar
spetter Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 men, om jeg kan komme ned til psweb hvis de tester dem når jeg er til stedet er nok det beste... Lenke til kommentar
spetter Skrevet 7. september 2003 Forfatter Del Skrevet 7. september 2003 prøver memtest-86 v3.0 foreløpig dette resultatet. walltime 0:35:15 cached 1024M RsvdMem 84k MemMap e820-Std Cache On Ecc off Test Std Pass 1 <---- heh Errors 35601 <--- :/ Ecc errs 0 35601 errors foreløpig.. Begynner nesten å le.. Har ikke testet rammen på en annen maskin enda med dual channel support. Men, da jeg får feil på rammen med disse to test programmene, håper jeg det kun er rammen som er feil på (lettest å bytte osv) Lar testen stå på i natt, får se hva den har komt til i morgen tidlig. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 17. september 2003 Forfatter Del Skrevet 17. september 2003 Hmmz... Har fått byttet RAMen fra PSWeb, satt i rammen prøvde ramsjekk programmene på nytt.. Får stadig ramfeil på hovedkortet mitt med de nye ram brikkene jeg fikk tilsendt (erstatning pga feil på ram) I og med at jeg fikk nye rambrikker og at det fortsatt viser feil på ramfeilsjekk programmer. Da kan det eller BØR være hovedkortet som er defekt ? Hmmz, har jo nettopp fått byttet det hovedkortet en gang tidligere pga fikk ikke bilde på skjerm. Har vært skikkelig uheldig. Men, om det er hovedkortet som er defekt, kan hovedkortet da ødelege den nye rammen (erstatning) jeg fikk tilsendt av psweb ? Eller har dette ikke noe å si ? Tror jeg må nok kontakte komplett.no og si at det er enda feil på det hovedkortet med agpslotene jeg fikk tilsendt. Da jeg får feil på ram med flere rambrikker (den orginale jeg kjøpte , og erstatningen jeg fikk av samme merke) da sier jeg nok også at "får skjermbilde, den feilen jeg rapporterte første gang er i orden" liksom. Hmmz, skikkelig uheldig.. Får ikke hb det tar så lang tid som sist gang å vente på returvare fra komplett. Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Ta med RAM brikkene til en kompis, og kjør memtest der. Helst på begge brikkene samtidig, og hver for seg. Får du ingen feil, så er det jo hovedkortet. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 18. september 2003 Forfatter Del Skrevet 18. september 2003 Har tenkt å gjøre det ja.. Men, kan et defekt hovedkort ødelegge rammen / gjøre det slik at det blir ødelagt, kommer feil på rammen ? Eller har dette ikke noe å si, kan jeg være trygg der ? Lurer på dette pga fikk jo byttet ram brikkene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå