Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Alienware M18x 580GTX SLi Code 43

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PC har vært re-installert flere ganger enn alderen min og følgende deler har MINST blitt byttet:

Grafikkkort - 5 ganger

SLi Bro - 5 ganger

Hovedkort - 6 ganger

SSD - 1 gang (begge)

Skjerm/skjermkabler - 1 gang

Tastatur - 1 gang

RAM - 1 gang

Pga at PC'n ikke er kjøpt i Norge så har ikke Dell lovt til å gi meg en ny PC men pga utvided garanti så får jeg levere den inn til service så mange ganger jeg vil. Men etter sjette gang nå, etter å ha startet opp PC'n etter 1 måned på verksted så orker jeg rett å slett ikke å sende den inn lengre og skal prøve å finne ut problemet selv. Jeg leser rundt at det er et driver problem men nå har jeg installert Windows/skjermdrivere 26++ ganger uten at det har hjulpet og håper på at noen der ute har et smart tips.

Mvh André

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Hej André

Ked af at høre, at du har problemer med din Dell,

Hvis du sender mig dit servicetag i en privat besked, vil jeg meget gerne tage et kig på sagen, og se om vi ikke kan finde en løsning.

Med venlig hilsen

Karina Hansen

Dell | Social Media & Communities Professional

Følg os på Twitter: @DellLytter

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det er jeg fult klar over, 675M er jo så å si et 580M kort.

Jeg fikk nedgradert prosessor, jeg hadde 2960XM i den gamle PC'n men fikk 3730QM i denne. Dell mente at 3730QM var en mye bedre prosessor selv om den hadde 300mhz & 2MB cache mindre enn 2960XM, da orker jeg ikke å ta opp diskusjonen med dem. Eneste fordelen med 3730QM er at den ikke bruker så mye strøm men det går jo ikke ann å spille på den kun på batteriet uansett....

Med tanke på at jeg vært uten PC siden begynnelsen av Juli 2012, synes jeg det er dårlig gjort. Var snakk om at jeg skulle få et valg, der Dell presanterte den laptopen de ville erstatte min gamle med, så kunne jeg betale et mellomlegg for å få oppgradert den til den spec jeg ville ha (som var 3840XM og 2x 680M GTX) men så glemte dell å kontakte meg før de bestilte laptopen og etter den var bestilt så var det ikke mulig å gjøre noe med det.

Laptopen er nå tilsalgs da jeg skal kjøpe en med 3840XM og 680M GTX SLi, vet det er mulig og oppgradere M18x R2 til disse komponentene men det blri unødvendlig dyrt nå så det gidder jeg ikke å styre med. Siden dell ikke tilbyr å oppgradere ifra 675M til 680M så risikerer jeg ikke garantien (som er verdt søppel uansett) med å gjøre oppgraderingen selv eller få et IT firma til å gjøre det.

Jeg er heller ikke interessert i å ha en alienware lengre. Den kundeservicen jeg fikk hos dell var den dårligste jeg har vært borti. Mangel på tilbakemelding/oppdatering har vært forferdelig.

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Hej

Jeg er rigtig ked af at høre, om din oplevelse med vores support. Det er bestemt ikke acceptabelt at du nu sidder med en maskine, der har dårligere specs, end den oprindelige. Ved en ombytning har du altid krav på minimum samme specs.

Hvis du sender mig dit servicetag i en privat besked, vil jeg meget gerne se nærmere på sagen. og se, om vi ikke kan finde en acceptabel løsning til dig.

Med venlig hilsen

Karina Hansen

Dell | Social Media & Communities Professional

Følg os på Twitter: @DellLytter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...