Bahamut Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 (endret) Heisan Etter at Dell nå har feilsøkt på laptopen i snart 4 måneder, etter tilsammen 6 verkstedsbesøk prøver jeg meg her inne. Problemet er enkelt og greit dette... Endret 18. oktober 2012 av Bahamut Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2012 (endret) PC har vært re-installert flere ganger enn alderen min og følgende deler har MINST blitt byttet: Grafikkkort - 5 ganger SLi Bro - 5 ganger Hovedkort - 6 ganger SSD - 1 gang (begge) Skjerm/skjermkabler - 1 gang Tastatur - 1 gang RAM - 1 gang Pga at PC'n ikke er kjøpt i Norge så har ikke Dell lovt til å gi meg en ny PC men pga utvided garanti så får jeg levere den inn til service så mange ganger jeg vil. Men etter sjette gang nå, etter å ha startet opp PC'n etter 1 måned på verksted så orker jeg rett å slett ikke å sende den inn lengre og skal prøve å finne ut problemet selv. Jeg leser rundt at det er et driver problem men nå har jeg installert Windows/skjermdrivere 26++ ganger uten at det har hjulpet og håper på at noen der ute har et smart tips. Mvh André Endret 18. oktober 2012 av Bahamut Lenke til kommentar
DellCare Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Hej André Ked af at høre, at du har problemer med din Dell, Hvis du sender mig dit servicetag i en privat besked, vil jeg meget gerne tage et kig på sagen, og se om vi ikke kan finde en løsning. Med venlig hilsen Karina Hansen Dell | Social Media & Communities Professional Følg os på Twitter: @DellLytter Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 17. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2012 Etter et halvt år med mye styr frem og tilbake så fikk jeg endelig ny (nedgradert) PC:.. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Etter et halvt år med mye styr frem og tilbake så fikk jeg endelig ny (nedgradert) PC:.. Nedgradert? Fikk du en maskin med et enkelt 675M da? HD 7970M og GTX 680M er begge grafikkort som er bedre enn GTX 580M SLI Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 17. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2012 (endret) Det er jeg fult klar over, 675M er jo så å si et 580M kort. Jeg fikk nedgradert prosessor, jeg hadde 2960XM i den gamle PC'n men fikk 3730QM i denne. Dell mente at 3730QM var en mye bedre prosessor selv om den hadde 300mhz & 2MB cache mindre enn 2960XM, da orker jeg ikke å ta opp diskusjonen med dem. Eneste fordelen med 3730QM er at den ikke bruker så mye strøm men det går jo ikke ann å spille på den kun på batteriet uansett.... Med tanke på at jeg vært uten PC siden begynnelsen av Juli 2012, synes jeg det er dårlig gjort. Var snakk om at jeg skulle få et valg, der Dell presanterte den laptopen de ville erstatte min gamle med, så kunne jeg betale et mellomlegg for å få oppgradert den til den spec jeg ville ha (som var 3840XM og 2x 680M GTX) men så glemte dell å kontakte meg før de bestilte laptopen og etter den var bestilt så var det ikke mulig å gjøre noe med det. Laptopen er nå tilsalgs da jeg skal kjøpe en med 3840XM og 680M GTX SLi, vet det er mulig og oppgradere M18x R2 til disse komponentene men det blri unødvendlig dyrt nå så det gidder jeg ikke å styre med. Siden dell ikke tilbyr å oppgradere ifra 675M til 680M så risikerer jeg ikke garantien (som er verdt søppel uansett) med å gjøre oppgraderingen selv eller få et IT firma til å gjøre det. Jeg er heller ikke interessert i å ha en alienware lengre. Den kundeservicen jeg fikk hos dell var den dårligste jeg har vært borti. Mangel på tilbakemelding/oppdatering har vært forferdelig. Endret 17. desember 2012 av Bahamut Lenke til kommentar
DellCare Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Hej Jeg er rigtig ked af at høre, om din oplevelse med vores support. Det er bestemt ikke acceptabelt at du nu sidder med en maskine, der har dårligere specs, end den oprindelige. Ved en ombytning har du altid krav på minimum samme specs. Hvis du sender mig dit servicetag i en privat besked, vil jeg meget gerne se nærmere på sagen. og se, om vi ikke kan finde en acceptabel løsning til dig. Med venlig hilsen Karina Hansen Dell | Social Media & Communities Professional Følg os på Twitter: @DellLytter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå