AnonymDiskusjon Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Jeg har vært syk noen dager og vil ikke ta smertestillende. I går lagde mannen mat og knuste paralgin og blandet i uten at jeg visste det. Maten smakte rart og jeg fant rosa rester, men han sa det var krydder. I dag når jeg ryddet fant jeg en spiseskje med rosa pulver og da spurte jeg rett ut. Han sa nei. Jeg ble skeptisk og ville ikke at han skulle lage middag i dag. Til slutt innrømmte han. Vet ikke hvordan jeg skal reagere eller om det er greit. Han sier han bare ville mitt beste. Anonym poster: ed38368264891fd552ce6097c7e6195e Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Vel, som han sier, han ville deg bare det beste, men bare si at du ikke satt så veldig pris på det og hadde satt pris på om han ikke gikk bak ryggen din og rundt din vilje igjen. Ingen skade skjedd, så ingen vits i å lage noe stort styr ut av det. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Klagde du på smerter og var i dårlig humør? I såfall har jeg forståelse for mannen, men i andre tilfeller er det respektløst. Det er viktig å vite at man får i seg smertestillende når man får det. Lenke til kommentar
kattungen Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Jeg hadde ikke godtatt å få knuste smertestillende, og da særlig ikke opiater som jo Paralgin Forte er, sneket i maten min uten forklaring. Og forklaringen "du hadde vondt, jeg ville bare ditt eget beste" er ikke en god nok forklaring i mine øyne. Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Hadde jeg gjort dette mot en pasient på sykehuset der jeg jobber, kunne jeg mistet jobben og blitt erklært uskikket som sykepleier. Jeg synes det er like ille å gjøre dette på hjemmearena, og jeg hadde blitt rasende dersom jeg fant ut at samboeren min hadde gjort det samme. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Vel, når du har medisinsk bakgrunn, og jobber innenfor medisin er det jo noe helt annet. Syns dere overreagerer passe mye, gjør det til mye verre enn hva det er. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Altså.. når noen tvinger i deg noe du ikke har tatt skrittet til å ville ta selv så sier det seg selv at det ikke er OK. Kan nesten sammenlignes med ''daterape drugs''.. ''Jeg ville bare henne beste; at hun ikke husker noe! Høhø!'' Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 (endret) Vel, i motsetningen til daterape drugs, så kan faktisk paraglin forte ha en positiv virkning. Igjen, en latterlig sammenligning. Edit: og for de som tydeligvis ikke har fått det med seg, så har jeg aldri sagt at det var OK, men at en trenger ikke gjøre så mye mer utav det enn å gi en rolig beskjed om at enn ikke satt så veldig pris på det og setter pris på om at han ikke gjør det igjen. Trenger ikke å blåse det opp så veldig ut av proporsjon. Ja det hadde vært annerledes om det var daterape drugs, p-piller eller betakaroten om du vil, men det er ikke noe av dette, det er paraglin forte, en sterk "paracet" med en nesten ikke merkbar effekt (og effekten i tilfellet at du føler deg bedre). Sånn så dere syter over dette, kan enn jo lure på hvordan dere sutrer når dere har det vondt, er det rart menn finner på å gjøre slike "dumme" ting da. Endret 19. oktober 2012 av Slettet+3165 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Vel, i motsetningen til daterape drugs, så kan faktisk paraglin forte ha en positiv virkning. Igjen, en latterlig sammenligning. Jeg sa det NESTEN kunne sammenlignes. I begge tilfeller så lurer en person noe inn i en annen, og det er fremdeles respektløst til de grader! Er hun liksom ett barn som han må tvangsfore med piller??? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Vel, i motsetningen til daterape drugs, så kan faktisk paraglin forte ha en positiv virkning. Igjen, en latterlig sammenligning. Jeg sa det NESTEN kunne sammenlignes. I begge tilfeller så lurer en person noe inn i en annen, og det er fremdeles respektløst til de grader! Er hun liksom ett barn som han må tvangsfore med piller??? Godt mulig, oppfører dere iallefall barn som ikke vil ta piller for å bli bedre, uten noen spesiell bieffekt (sett bortifra de som har allergier). Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 (endret) Hah, så du mener at vi har bare godt av å bli tvangsforet med piller vi ikke nødvendigvis har lyst til å ta? Edit: Dette er snakk om smertestillende, ikke annen livreddende medisiner som blir gitt når man er f.eks bevisstløs og trenger det. Endret 19. oktober 2012 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Jeg har vært syk noen dager og vil ikke ta smertestillende. Anonym poster: ed38368264891fd552ce6097c7e6195e Hvorfor ikke? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Hvorfor ikke? Hvilken rolle spiller det? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Hvorfor ikke? Hvilken rolle spiller det? Det sier noe om hennes motivasjon. Lenke til kommentar
Silje1987 Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 (endret) Hmmm. Endret 19. oktober 2012 av Silje1987 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2012 Jeg ammer min datter i tillegg og synes det var litt drøyt. Også fordi han løy om det etterpå. Har ikke,laget noen stor sak ut av det. Ble litt sjokkert. Jeg hadde klaget litt på vondt, men mest så han kunne passe litt mer på datteren vår. Noe jeg også fortalte han at jeg ønsket. Takk for svar fra dere. Anonym poster: ed38368264891fd552ce6097c7e6195e Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 (endret) Det sier noe om hennes motivasjon. Og poenget er? Ellers synes jeg IT-Henrik har et godt poeng. Ikke lag mye styr ut av dette. Fortell han at du ikke er fornøyd med hva han gjorde og at du helst ikke vil at han skal gjøre dette igjen. Endret 19. oktober 2012 av Hansien Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Det sier noe om hennes motivasjon. Og poenget er? Ellers synes jeg IT-Henrik har et godt poeng. Ikke lag mye styr ut av dette. Fortell han at du ikke er fornøyd med hva han gjorde og at du helst ikke vil at han skal gjøre dette igjen. Poenget er at ved å formulere hvilken motivasjon som ligger bak det å lide men ikke ta til seg medisin, kan forklare hvorfor ting skjer. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 (endret) Poenget er at ved å formulere hvilken motivasjon som ligger bak det å lide men ikke ta til seg medisin, kan forklare hvorfor ting skjer. Nå er det jo inviduelt om man velger å ta medisin eller ikke. Jeg selv blånekter å ta noen form for medisin med mindre det er høyst nødvendig. Uten at trådstarteren har gått mer inn i detaljer rundt sykdommen og smertene så tar jeg en sjanse på at det ikke er noe mer alvorlig enn en normal sykdom. Jeg hadde ikke tatt noe medisiner for dette i en kombinasjon av prinsipp og det at jeg sjelden til aldri har følt noe bedring de gangene jeg faktisk har tatt piller. Så om jeg hadde hatt en kjæreste som hadde gjort det samme mot meg hadde jeg nok blitt litt furt jeg og. Endret 19. oktober 2012 av Hansien 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 (endret) Poenget er at ved å formulere hvilken motivasjon som ligger bak det å lide men ikke ta til seg medisin, kan forklare hvorfor ting skjer. Nå er det jo inviduelt om man velger å ta medisin eller ikke. Jeg selv blånekter å ta noen form for medisin med mindre det er høyst nødvendig. Å ja, det finnes flere av dere der ute .... Jeg fulgte kona mi til legen for en stund siden. Hun er kan man si, litt sta ... Nå har jo jeg skjønt det etter hvert (tok ca 30 år) Da fikk jeg en sånn varm og god følelse inni meg, når legen ba tynt om ikke "han kunne få lov til å behandle henne .... "sukk") Hun hadde nemlig bestemt seg for både middel og antall ang medisinering, og underforstått var hennes kæll og den utdannende legen, plassert oppe på tilskuerplass ... Han fikk etter hvert poenget inn hos tøtta, og i hvert fall ble jeg i bedre form av denne opplevelsen. Og helt til slutt fikk jeg tøtta til å forstå at det er ikke så lett for denne omsorgspersonen å hjelpe til, når man har en slik lidende hornmine sammen med seg i huset, og den hornmina vet best - selv om hun har 50 i feber ... Nei, noen ganger får man lyst til å tusle ut i hagen å grave ett hull, til ... Endret 19. oktober 2012 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå