Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nylig begynt å bruke Mac på jobb, og sliter litt med tilvenningen..

Jeg kjører på to skjermer, og dette går bra når jeg kobler i den eksterne skjermen mens MacBook'en er lukket, MEN dersom jeg forsøker å koble i skjermen når Mac'en er åpen skjer det ingen ting..dette er litt upraktisk når jeg skal koble opp på prosjektorer og lignende.

Er det noen som kjenner til noen hurtigkommandoer for å aktivere den eksterne skjerm (som F5 på vanlig PC).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Skjermen skal aktiveres når du kobler den til. Hvilke programmer har du åpne når du kobler til skjermen? Hva skjer om du forsøker å dra et programvindu over til den andre skjermen? Hvordan ser det ut i  > Systemvalg > Skjermer?

Når jeg kobler til har jeg som oftest Outlook, Word og Firefx åpne. Dersom jeg forsøker å dra et vindu over stopper det bare i kanten på skjermen på Mac'en da det anre skjermen er i dvalemodus enda.

I Systemvalg og Skjermer vises ikke den eksterne skjermen i det hele tatt. Det er som at Mac'en ikke registrerer at det er koblet til en skjerm til.

For å få det til å fungere må jeg sette i kabelen mens Mac'en er lukket og deretter åpne den, da våkner den eksterne skjermen #til liv".

Lenke til kommentar

Det høres veldig rart ut, og det skal ikke være slik. Hva slags skjerm prøver du å koble til, hva slags Mac har du og hvilken versjon av OS X kjører du? Har du prøvd det «vanlige» som å starte maskinen på nytt?

Du kan også forsøke løsningene i denne tråden: https://discussions....art=60&tstart=0

Takk! Jeg har MacBook Air og kjører OS X 10.8.2. Forsøker å koble til en ASUS VW226TL.

Gå til System valg og åpne Skjermer.

Deretter velger du "Vis skjermer i menylinjen".

Da får du et lite icon oppe i menylinjen. Velg "Finn skjermer".

a>

Jeg har ikke alernativ for "Vis skjermer", kun "Vis like skjermer", og da kommer den ikke opp.

Lenke til kommentar

Det høres veldig rart ut, og det skal ikke være slik. Hva slags skjerm prøver du å koble til, hva slags Mac har du og hvilken versjon av OS X kjører du? Har du prøvd det «vanlige» som å starte maskinen på nytt?

Du kan også forsøke løsningene i denne tråden: https://discussions....art=60&tstart=0

Takk! Jeg har MacBook Air og kjører OS X 10.8.2. Forsøker å koble til en ASUS VW226TL.

Gå til System valg og åpne Skjermer.

Deretter velger du "Vis skjermer i menylinjen".

Da får du et lite icon oppe i menylinjen. Velg "Finn skjermer".

a>

Jeg har ikke alernativ for "Vis skjermer", kun "Vis like skjermer", og da kommer den ikke opp.

Merkelig. jeg har en macBook Air i5 2011 modell, og det fungerer fint for meg. Jeg har 10.7.5 enda da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...