picori Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 I høst prøvde jeg meg på et rent programmering studie, men jeg skjønte fort at det ikke var noe for meg. Mye interessant, men det ble litt for ensformig med bare kode hver dag. Synes java osv. er veldig moro, men har veldig lyst til å lage ting i den virkelige verden og, ikke bare den virtuelle. Noe lignende vil jeg gjerne jobbe med, både lage selve innretningen og programmere den. Finnes det noe studie i Norge hvor man lærer sånt? Har sett på nanoelektronikk og robotikk ved UiO, noen som har erfaringer fra der? Lenke til kommentar
Quent Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Hva med Teknisk Kybernetikk ved NTNU? http://www.ntnu.no/itk/studieinformasjon/studieinformasjon Robotteknikk er i alle fall noe de driver med på det studiet. Lenke til kommentar
picori Skrevet 29. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2012 (endret) Takk for svar Har sett litt på NTNU ja, men har hørt at NTNU er mer rettet mot industri og UiO er mer rettet mot forskning (som jeg er mest interessert i.) Noen som kan avkrefte/bekrefte? I tillegg er Oslo mye mer praktisk enn Trondheim da jeg alt har ordnet leilighet her. Endret 29. oktober 2012 av picori Lenke til kommentar
EHoldenn Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Hvis du vil studere mer "rein" robotikk er nok Robotic Institue (Carneige Mellom University) noe for deg. Privat institutt i Pittsburg USA som var første universitet i verden som kunne tilby p.h.d i Robotics (ifølge mine kilder) For å bli best på robotikk er det nok der du bør gå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå