Thoraxxx Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Jeg sliter med generalisert angst, tvangstanker og søvnproblemer. Jeg har gått til behandling hos psykiater i et år og noen preparater. Jeg går på: Escitalopram (Cipralex) nå og søvnmedisin. Men jeg sliter mye med angst fortsatt. Psykiater og jeg snakket om bruk av Lyrica som medisin siden jeg ikke tolererer så mange andre medisiner. De absolutt ikke tåler er tricykliske antideppresiva som Sinequan, tolvon og Remeron. Har noen erfaring med Lyrica og angst? Lenke til kommentar
Mer0vingian Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Tolvon og Remeron går under gruppen tetracyklisk antidepressivum. Lenke til kommentar
BiPad3 Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Har akkurat begynt på Lyrica for angst og dt virker bra så langt. Kan egentlig bare anbefale deg å prøve. Det kan roe ned kroppen nok til at du får det bedre. Jeg har hatt dårlig erfaring med antidepressiva og dette har fungert best til nå. Av og til tar jeg en benzo men det er utrolig liten dose. Lenke til kommentar
Thoraxxx Skrevet 25. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2012 Tusen takk for svar. Får håpe psykiateren går for det ! Glad for å høre du har det bedre. Hvordan har det vært siden oppstart ? Hvordan virker det på deg ? Lenke til kommentar
BiPad3 Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Hei! Etter noen måneder med prøving og feiling har jeg funnet at det som fungerer best for meg er å ikke ta det hver dag men heler annenhver for da unngår jeg at pillene virker mindre og mindre over tid. Det står at det ikke skal oppstå "toleranse" men det gjør nok det, desverre. Men etter å ha gått på det en måned sammenhengende sluttet jeg og startet en uke senere igjen ved å bare ta annenhver dag. Håper du har det bra. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Jeg kjenner et par stykker som er avhengig av Lyrica, så du må i fall være forsiktig hvis du skal bruke dette middelet. Lenke til kommentar
pfa87 Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Lyrica er i utgangspunktet ikke vanedannende. Dosering er imidlertid spesialistoppgave. Jeg vet at flere spesialister gir det mot angst. Må huske på å starte med lave doser, og deretter titrere opp til adekvat dosering. Husk at lyrica er et anti-epileptikum, det hemmer nerveoverledningssignaler i hjernen og nervene, derav den sederende (dempende) effekten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå