Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Lyrica (Pregabalin) mot angst

Thoraxxx

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med generalisert angst, tvangstanker og søvnproblemer. Jeg har gått til behandling hos psykiater i et år og noen preparater.

Jeg går på: Escitalopram (Cipralex) nå og søvnmedisin. Men jeg sliter mye med angst fortsatt.

Psykiater og jeg snakket om bruk av Lyrica som medisin siden jeg ikke tolererer så mange andre medisiner.

De absolutt ikke tåler er tricykliske antideppresiva som Sinequan, tolvon og Remeron.

Har noen erfaring med Lyrica og angst?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat begynt på Lyrica for angst og dt virker bra så langt. Kan egentlig bare anbefale deg å prøve. Det kan roe ned kroppen nok til at du får det bedre.

Jeg har hatt dårlig erfaring med antidepressiva og dette har fungert best til nå. Av og til tar jeg en benzo men det er utrolig liten dose.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei! Etter noen måneder med prøving og feiling har jeg funnet at det som fungerer best for meg er å ikke ta det hver dag men heler annenhver for da unngår jeg at pillene virker mindre og mindre over tid. Det står at det ikke skal oppstå "toleranse" men det gjør nok det, desverre. Men etter å ha gått på det en måned sammenhengende sluttet jeg og startet en uke senere igjen ved å bare ta annenhver dag.

Håper du har det bra.

Lenke til kommentar

Lyrica er i utgangspunktet ikke vanedannende. Dosering er imidlertid spesialistoppgave. Jeg vet at flere spesialister gir det mot angst. Må huske på å starte med lave doser, og deretter titrere opp til adekvat dosering.

Husk at lyrica er et anti-epileptikum, det hemmer nerveoverledningssignaler i hjernen og nervene, derav den sederende (dempende) effekten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...