Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tiscali svindel ????


kh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

viser til innlegg før meg om forbrukerombudet.

Jeg tror kanskje vi må kontakte forbrukerrådet, de har mye om dette med "telefoni". Ellers frister også tv2 hjelper deg. Det er helt idiotisk at tiscali ikke kan informere deg at du har overforbruk over 500-1000 kr som ikke er betalt. :roll:

Men de skal få sende en spesifisert regning og utvide forfallsdatoen litt så jeg kan sjekke det rotet her litt. I mens håper jeg folk holder seg langt unna Tiscali, bruk litt seriøse aktører. Ikke folk som bruker 1,5 år på å fakturere deg. :evil:

 

kh

Lenke til kommentar
Dette er et emne forbehold KUN de som har fått overforbruk-regning av Tiscali, all annen klaging om Tiscali kan dere ta en annen plass.

 

Enig...syns vi alle bør be de spesifisere regningen og be om ytterligere frist til å gå igjennom denne saken...etter min mening holder de på med å drite seg fullstendig ut..hva slags firma kan bruke 1-1/2 år til å få orden på sine fakturerings problemer da?

Lenke til kommentar

Vi hadde først 1 timer om dagen, så gikk vi over til 2 dager. Litt rot, fordi det tok tid før de registrerte endringen, så vi betalte 1 timers varianten, og overforbruk i tre måneder. Selv om vi egentlig skulle ha to timer dagen. (jada, litt knøvlete)

 

En e-mail, så fikset de dette og sendte oss en minus regning. Oppsigelsen, en e-mail og det var sagt opp på dagen.

De gangene vi ringte...ikke f om vi fikk kontakt.

Hastigheten vi oppnådde var dårligere enn hos Tele2.

Men de skal ha ros for systemet, bare det hadde vært raskere og for dere bedre support. Selv om det gikk relativt bra her.

Dette var i fra ca. nyttår 2002 til april 2003.

Lenke til kommentar

Hmm. kom akkurat på noe. Da jeg først tegnet abb. med dem så tok de 5 øre min. om natten . fra 00:00 til 06:00 mener jeg. Men de har jo **** meg fakturert overforbruket med den nye prisen som er 13 øre min. døgnet rundt... så vitt jeg har skjønt. Dette skal jeg finne ut på den spesifiserte regninga i hvertfall. De kan ikke ha lov til å fakturere med den nye prisen som kom i sommer ??? Latterlig... det dreier seg også om en del penger siden jeg satt mye oppe om natten og brukte det "5" øre tilbudet... :grumpy:

Lenke til kommentar

fikk regning på nesten 10k.. nå er jeg mektigt forbanna

Så i morgen ksal jeg en liten tur opp til lindorf "bor ikke så langt unna" der skal de ****** meg få spise opp den regningen og drite alfabetet etterpå ass... dette godtar jeg ****** ikke

Lenke til kommentar
fikk regning på nesten 10k.. nå er jeg mektigt forbanna

Så i morgen ksal jeg en liten tur opp til lindorf "bor ikke så langt unna" der skal de kjøss meg få spise opp den regningen og drite alfabetet etterpå ass... dette godtar jeg kjøss ikke

 

Tiscali har en forbruksmåler, stemmer fakturaen med denne?

Er vel neppe noe poeng i og lage bråk med lindorf, de skriver vel ut regninger på vegne av Tiscali og har vel ikke noen mulighet til og sjekke tallene til tiscali.

Lenke til kommentar
fikk regning på nesten 10k.. nå er jeg mektigt forbanna

Så i morgen ksal jeg en liten tur opp til lindorf "bor ikke så langt unna" der skal de kjøss meg få spise opp den regningen og drite alfabetet etterpå ass... dette godtar jeg kjøss ikke

 

Tiscali har en forbruksmåler, stemmer fakturaen med denne?

Er vel neppe noe poeng i og lage bråk med lindorf, de skriver vel ut regninger på vegne av Tiscali og har vel ikke noen mulighet til og sjekke tallene til tiscali.

 

 

jodda, men jeg godtar ikke dette uansett... FFS hvem for en for*pult firma bruker 1.5år på å fixe et faktura program ?? heh, nei ikke ******.. godtar det ****** ikke, og det skal de da f*en meg få høre

Lenke til kommentar

jodda, men jeg godtar ikke dette uansett... FFS hvem for en for*pult firma bruker 1.5år på å fixe et faktura program ?? heh, nei ikke kjøss.. godtar det kjøss ikke, og det skal de da f*en meg få høre

 

Hyle og kjefte er aldri noen god metode, spesielt hvis du ikke har fakta og slå i bordet med.

 

1. er kravet urimelig eller er det mulig at det stemmer?

 

2. kan du få tak i dokumentasjon på forbruket hvis du mener kravet ikke er korrekt?

 

3. stemmer kravet så hjelper det lite og ikke godta det i og med Tiscali har retten på sin side.

Lenke til kommentar

jodda, men jeg godtar ikke dette uansett... FFS hvem for en for*pult firma bruker 1.5år på å fixe et faktura program ?? heh, nei ikke kjøss.. godtar det kjøss ikke, og det skal de da f*en meg få høre

 

Hyle og kjefte er aldri noen god metode, spesielt hvis du ikke har fakta og slå i bordet med.

 

1. er kravet urimelig eller er det mulig at det stemmer?

 

2. kan du få tak i dokumentasjon på forbruket hvis du mener kravet ikke er korrekt?

 

3. stemmer kravet så hjelper det lite og ikke godta det i og med Tiscali har retten på sin side.

 

agvg driter fullstendigt i hva du skriver / sier ... uansett så godtar jeg det ikke

Lenke til kommentar

agvg driter fullstendigt i hva du skriver / sier ... uansett så godtar jeg det ikke

 

Tenkte jeg bare skulle gi deg noen råd men du ser ikke ut til og skjønne poenget med de.

Er kravet til Tiscali rettmesssig så spiller det absolutt ingen rolle hva godtar i og med de bare vil tvangsinndrive det.

Lenke til kommentar

agvg driter fullstendigt i hva du skriver / sier ... uansett så godtar jeg det ikke

 

Tenkte jeg bare skulle gi deg noen råd men du ser ikke ut til og skjønne poenget med de.

Er kravet til Tiscali rettmesssig så spiller det absolutt ingen rolle hva godtar i og med de bare vil tvangsinndrive det.

 

Asso.. poenget er tatt, menneh noe du ikke fatter og forstår.. er at jeg HAR IKKE FÅTT EN FAENS FORPULT INFO OM NOE SOM HELST ANG EN DRITT OM SLIKE REGNINGER... jeg har betalt hver jævla mnd regning.. jeg var tidligere cybercity kunde, ble overflytta til dette søppel firmaet... og for det andre DE har ikke gitt noen som helst informasjon ang faktuerings problemet sitt... SÅ PLZ STFU! Hvis du ikke er i denne situasjonen selv agvg så hold kjeft å kom deg på et anna forum!

Lenke til kommentar

1 lite tips til dere som har fått krav gra lindorf på STORE fakurarer. Dere ringer til lindorf og sier at dere ikke godtar kravet før det blir sendt skriftlig spesifisert faktura med ip`en som ble brukt til disse oppringene.

Lindorf vil da sende kravet i retur til tisqali og be om nærmere forklaring på regningene.

Lenke til kommentar

Asso.. poenget er tatt, menneh noe du ikke fatter og forstår.. er at jeg HAR IKKE FÅTT EN sørens FORPULT INFO OM NOE SOM HELST ANG EN DRITT OM SLIKE REGNINGER...  jeg har betalt hver fordømte mnd regning.. jeg var tidligere cybercity kunde, ble overflytta til dette søppel firmaet... og for det andre DE har ikke gitt noen som helst informasjon ang faktuerings problemet sitt...  SÅ PLZ STFU! Hvis du ikke er i denne situasjonen selv agvg så hold kjeft å kom deg på et anna forum!

SLAPP AV! Ingen her som har sendt deg den regningen!

Lenke til kommentar

enig med deg der ja Thorvald :wink:

 

Men det som tiscali har gjort feil er jo dette med info'en. Ingen har sagt i fra om noe slikt, bortsett fra at det tok nesten 3-4 mnd'er før du fikk en mnd's faktura. Derfor må tiscali bøye seg litt i støvet her. Det er DE som har gjort tabben og kundene kan ikke følge med i 1,5 år på hvor mye overforbruk man har ! Hadde man fått en månedlig faktura ville også dette kravet her hvert mindre. For hvis man surfet for mye en mnd. ville man surfe mindre neste mnd. Det er også viktig at de har fakturert med den nye overforbruksprisen på 13 øre /min . sviiiindyrt... i forhold til prisen som var om natta før (5 øre/min).

 

:grumpy:

Lenke til kommentar

Asso.. poenget er tatt, menneh noe du ikke fatter og forstår.. er at jeg HAR IKKE FÅTT EN sørens FORPULT INFO OM NOE SOM HELST ANG EN DRITT OM SLIKE REGNINGER...  jeg har betalt hver fordømte mnd regning.. jeg var tidligere cybercity kunde, ble overflytta til dette søppel firmaet... og for det andre DE har ikke gitt noen som helst informasjon ang faktuerings problemet sitt...  SÅ PLZ STFU! Hvis du ikke er i denne situasjonen selv agvg så hold kjeft å kom deg på et anna forum!

 

Jeg har hatt lignende saker med Tiscali med omtrent samme innhold.

Regningene kom over ett år etter den fakturerte perioden, i min sak var det greit i og med Tiscali dokumenterte kravet og jeg kunne igrunn se at kravet stemte sånn nogenlunde.

Forbrukerrådet og eventuellt få råd av en advokat burde være det mest logiske veien og gå hvis du mener kravet er uriktig.

Det er vel tre års foreldelsesfrist på slike krav så du har ikke så mye annet og bruke enn manglende info hvis kravet stemmer.

Lenke til kommentar

:lol::lol::lol: Unnskyld at jeg ler, men jeg er så glad jeg er ferdig med Tiscali og den faktureringa dem holder på med. Trodde virkelig at dem hadde fått orden på det fakturerings problemet sitt nå. Lukter mer og mer svindel....

 

Jeg kom meg rett og slett ikke unna regninga mi uten hjelp av forbruker kontoret. Tiscali kunne "dokumentere" overforbruk på et abonnement som ikke var i bruk. Jeg gikk over fra Maxisurfer til Tele2 ADSL. Enda hadde jeg STORE regninger på overforbruk. Modemet ble byttet ut med et Nettverkskort.

 

Til alle sammen men STORE regninger som er i tvil på at faktura beløpet er rett.....stå på.....det er noe i systemet til Tiscali som er riv ruskende galt og MANGE får feil faktura. Desverre så er det mange som bare betaler........og det tjener dem penger på!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...