Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tiscali svindel ????


kh

Anbefalte innlegg

Har vært tiscalikunde i et par år nå. Byttet til dem for å få månedsfaktura og forhåndsbetalt internett. Hadde først 1 time om dagen, men oppgraderte til 2 etter hvert.

:wink:

Det var 3 forskjellige leverandører av internett på denne maskinen siden det var mange i familien som ville ha sitt eget abb.

Etter alle problemene med at maskiner ringte opp til utlandet og sånn, la vi inn det telenor programmet som skulle beskytte mot dette. Men da forsvant plutselig overforbruket på tiscaliregningen. Hadde noe overforbruk fra 50-250 kr i mnd. Men jeg tenkte at kanskje telenor hadde noe med dette å gjør siden de fakturerte for mange timers forbruk da det abb. ikke var brukt :roll: kompliserte greier.

Hørte ikke noe mer fra tiscali, men det var mye rot med faktureringa. Det kom fakturaer hver 3. mnd. og sånn :(

Og i dag kommer det en faktura på overforbruk på nesten 6000 !!!! fra februar 2002 til juli 2003 !!!

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre siden abb. sto i navnet på broren min siden jeg ikke var 18 , er 18 nå. Vil ikke skaffe broren min bråk pga. dette. (han vet at abb. er reg. i navnet hans)

Synes det er j**** dårlig gjort av tiscali og ikke si i fra at jeg har overforbruk på over 1000 kr registrert hos dem... :cry: å kreve betaling for internett helt tilbake til februar 2002 !! :evil: helt sykt... Noen som har vært borte i det samme ? trenger hjelp . alle svar mottas med takk !!

 

hilsen fortvilet (og irritert) tiscali kunde :grumpy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde noe av det samme da jeg hadde et Maxisurfer abb. Ikke de beløpene der, men ca. 300,- kr. Visste bestemt at jeg hadde jun et overforbruk på 2 timer, men kom ingen vei med dem, så jeg betalte, og sa opp abonnementet. Noe som tok meg flere måneder, men det er en annen sak.

Men jeg tenkte at kanskje telenor hadde noe med dette å gjør siden de fakturerte for mange timers forbruk da det abb. ikke var brukt

 

Du får jo ikke noen faktua fra Telenor, men fra Tiscali på disse abonnementene.

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg fikk akkurat en regning ifra Tiscali selv i dag så jeg veit hvordan du føler det.

Min regning var på 1250,-overforbruk som er en god del penger.Det rare er at jeg har jo ikke brukt Tiscali på sikkert over et år,og jeg har bestandig gjordt opp for meg.Skal ringe di på mandag og få en klarhet i dette.Dette må være en feil.En ting er iallefall sikkert at jeg alldri skal rote meg bort i det dritt selskapet der noe mere.Hadde så mye fakturerings trøbbel med dem at det var derfor jeg sa opp hele greia.

For håpe man kommer til en løsning og at dem innrømmer at dem har gjort en feil,er lite sugen på og betale 1250 kr for noe man ikke har brukt.

 

:grumpy:

Lenke til kommentar

Jeg vet nå ikke hva jeg skal gjøre, men de får se til å ordne en veldig bra rabatt !!!! dette går ikke ann ! kommer jeg ingen vei med dem på mandag frister det veldig å kontakte advokat, men vi får se.

 

kh

Lenke til kommentar
Kan bare ønske deg lykke til i arbeidet med Tiscali Kundeservice og klager...har vært borti dem med oppsigelse av et abonemang og det var et sørens styr... kundeservicen deres er ikke mye å skryte av.. :cry:

 

Samme her. Har en sak gående med dem enda som ikke er avklart. Tror ikke jeg skal komme nærmere inn på den (foreløpig hvertfall).

Jeg blir ikke klok på Tiscali. At de liksom ikke skjønner at de bare ødelegger for seg selv.

Men det er så galt og slitsomt med dem når du kommer opp i noe sånt med dem at jeg synes det er riktig å advare folk mot dette firmaet :(

Lenke til kommentar

Får vel stille meg i rekken for de som har hatt faktureringsproblemer.

Hadde 6-timers fastpris hos Tiscali en stund, helt til jeg fikk ADSL i mai. Sa da opp ISDN-abonnementet (skriftlig pr snailmail), og visste i grunn at det var tre ukers oppsigelsestid.

Tre uker gikk, og fikk det som skulle være den siste regningen. Betalte den, og tenkte alt var fint. Nå er det September, og jeg har fått regning hver måned helt siden da. Hver gang har jeg ringt dem og sagt at jeg allerede har sagt opp abonnementet, og de har strøket regningen. Var bare nå nylig at jeg fikk høre det at fakturering ikke skjer på samme sted som det tekniske, og at beskjeden om min oppsigelse ikke hadde nådd faktureringsavdelingen før helt i slutten av August :roll: Får håpe de endelig har fått orden i surret.

Lenke til kommentar

Hei viser til innlegg litt over her av meg..FØR jeg tittet i postkassa..hva lå det der?? Jo en faktura fra Tiscali..med et overforbruk fra 10/03-03 til 10/08-03 .??hmmm??..dette finner jeg meget merkelig da alt av abonemang ble oppsagt da jeg fjernet modem og gikk over til bredbånd 8/2-03..men likevel klarer de å få til et overforbruk i de neste 6 mnd...hmmmm lukter rart det her...

så sjekker jeg min tidligere konto side på Tiscali og ser..jo acess..mail...ftp..er oppsagt fra 21-02-03...

hvordan i huleste får de da til at jeg har hatt et overforbruk i denne perioden de sikter til???

 

oppfordrer alle til å dobbelsjekke at deres motatte regning faktisk har rot i virkeligheten og ikke er et forsøk på noe annet...

Hilsen en Rimelig Forbannet Bugs_Y

Lenke til kommentar

Har og fått denne fakturaen, merket med fra 10.01.03-10.08.03, se spesifisert faktura på http://tjenester.tiscali.no, men der ligger det jo ingenting.....

 

 

Noe sier meg og at dette overforbruket ikke kan stemme iom. at jeg sa opp abbonementet mitt ved utgang av desember (dvs. site mn. med abbonement jeg hadde der var desember). så jeg skal ta dette opp med tiscali i på mandag.....

 

P.S. Min faktura var "kun" på 619,21 kr........

 

Men har de egentlig lov til dette? osv.?

 

Noen jurister/juriststudenter som vet mer om dette?

Lenke til kommentar

Skjønner at det kommer til og bli flere av oss som har fått dette rotet..har sendt en kraftig mail til lindorff som er faktura annsvarlig ang dette og ber de dokumentere at det har foregått oppringinger fra mitt nr..og også forklare hvordan dette kan skje da dette abbonemang IKKE var aktivt i den perioden..syns dette ligner på en hastverks jobb fra Tiscali sin side jeg... rot fra ende til annen som JEG må bruke tid på.. :evil:

Lenke til kommentar

hvordan kan jeg bevise at det er feil på overforbruket mitt når de fakturerer fra FEBRUAR 2002 !!! det tar da ikke 1,5 år og fikse faktureringa !! hvorfor er ingen kunder opplyst om at de har hatt problemer med faktureringa når det gjelder overforbruk... dette går ikke ann. :evil:

 

kh

Lenke til kommentar

Dette bør dere ikke betale, heller sjekke med de og ta det opp .. virker som de har hatt "nok" en feil i regnskap systemene dems .. jeg fikk og noe fra tiscali i vår husker jeg , for abonemang i 8 mnd .. jeg hadde hatt sdsl hele tia jeg , og ringte og han karen beklagde og sa de hadde hatt en feil, og sletta regninga .. . lurer på om de gjør sånt iblant for å se om noen er dumme nok og betaler istedetfor å krangle på etpar hundre kroner .. men alikavel , jeg holder meg langt unna tiscali det har fryktelig dårlig rykte på seg.. hadde bare problemer med de , jeg ble tvangsoverført til de ifra CyberCity..

Lenke til kommentar

Eg fekk regning på 10 751 kr.

 

Eg trur ikkje eg klarer å betale dette i en sleng. Eg har lyst til å prøve denne saken med forbrukerombudet, da det virker litt mystisk at det skal ta over ett og et halvt år å få ut faktura.

 

Visst alle sender godt formulerte klager til fbo burde det være mulig å få litt publisitet rundt saken iallefall.

 

Slik eg ser det:

 

Tiscali har ungått å sende ut rekning fordi dei har tjent grovt på overforbruket. Eg har ikkje merka på fakturaen at ikkje overforbruket vert tatt med, eg har berre betalt rekninga mekanisk uten å sjå for mykje over den. Når eg er kommt inn i vanen med å ligge med litt overforbruk kvar dag sender dei fremdeles ikkje rekning for dei tjener jo gode penger på meg!

 

Litt smågrått om du spør meg.

 

virker som om dette er rene svindelen spørr du meg. d****firma. må jo få denne regningen på avbetaling når man er student da :-?

 

Ja, eg blir nødt til å gjere slik og visst Tiscali har lova på si side.

Lenke til kommentar

Holder på med samme dritten. Bestilte ADSL fra Tiscali for 1 år siden, men de kunne ikke levere. Får enda regninger fra Tiscali på Adsl. Har snakket med de mange ganger og fått brev der de bekrefter at alt er ok, men alikevell kommer det fakturaer.

 

Hold dere unna Tiscali. Mere useriøst firma skal dere leite lenge etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...