Lovegame Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Ja, dere leste riktig. Holder på med en større livsstilsendring. Fikk opp øynene etter at jeg ble singel, er på feil kjør. Derfor trener jeg nå hver dag, og spiser så sunt jeg klarer. Hva mangler nå da, tenker du? Vel, jeg snuser. Har vært uten snus til nå i dag, og går "greit". Har snuset fast i 3-4 år. Gjør dette for helsa og pengeboken sin skyld, bruker rundt 20k i året på snus. Pluss at det er stygt å snuse. Så, noen her som har sluttet med snus før? Jeg som mange andre har prøvd mange ganger før, men føler jeg har motivasjonen til å klare det. Tips og triks til å unngå snus og dens fristelser mottas med stor takk. Blir å oppdatere her så ofte som mulig om hvordan det går. Får jeg tilbakefall blir jeg å være ærlig og liste det opp. Wish me luck. 2 Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Lykke til! For kompiser som har slutta med snus har den økonomiske gevinsten gjerne verdt den sterkaste motivasjonsfaktoren. Lenke til kommentar
OhEasy Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Slutta med snus for 5 år siden, mye lettere enn jeg forventa. Bare å holde nesa rett fram og kke gå tilbake til gamle vaner. Du trenger ikke snus for å komme gjennom dagen. Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2012 Klarte meg jo fint uten snus før i tiden, så skal jo i teorien funke helt fint nå og. Har noen syke abstinenser akkurat nå, men ingen snus i nærheten, heldigvis! Det blir noen tunge dager/uker fremover, men fyfaen det er verdt det om jeg klarer det! Lenke til kommentar
Bruker-279008 Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Jeg ble veldig motivert til å slutte av økonomiske årsaker, og jeg følte også at effekten var ekstremt liten - den eneste grunnen til å snuse var vel omtrent bare for å ha noe under leppa. Det jeg gjorde da var å fortsette en liten stund til, helt til jeg ble fryktelig lei av snus. Når jeg først sluttet gikk det lekende lett - merket i enkelte situasjoner at det hadde fristet med ei litta ei, men siden jeg var så lei og klar for å slutte tenkte jeg ikke mye over det. Ulempen; jeg begynte å spise mer, det var som om jeg ble mer sulten av å slutte med snus. Har moderert matinntaket nå, men gikk opp et par kilo. Så husk å hold treningen gående! Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2012 Er MEGET nøye på hva jeg putter i meg og at jeg får nok trening, så er ingen bekymring der i gården. Utrolig hvor bra viljestyrke man kan ha om man bare VIL! Brukte1/5 av lønna på snus (er lærling), og det er ikke holdbart i det hele tatt. Å ikke ta en snus etter lunsj i dag, er en av de vanskeligste tingene jeg har gjort i år... Lenke til kommentar
Bruker-279008 Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Jepp, kjenner til det. Jeg busser til og fra skolen, og en snus på bussen var regnet som en ytterst nødvendighet for å få bussturen (litt over en time) til å gå. Men det tok ikke mange ukene før det gikk overraskende greit. Angående mat hadde jeg ikke samme viljestyrke - jeg åt etter behov, og det var nærmest skremmende å se hvordan jeg i løpet av dager hadde behov (ikke fysisk behov, men psykisk) for større porsjoner. Lenke til kommentar
M-J Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Har du viljestyrke klarer du det, når jeg slutta var jeg jævlig sur å gretten i et par uker. Pluss at det gikk mye tyggis. Men er psyken det går på. Veldig lett å si, men er faktisk bare å la være å putte den prisen oppunder leppa Lenke til kommentar
sykkeliten Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Jeg slutta for 5-6 uker siden,eneste tilbakefall var da jeg var innom butikken og nærmest kjøpte meg en boks i koma/gammel vane(tror jeg bare plukket den opp helt uten å tenke). Tok en pris,hadde den i kjeften i ca. 3 minutter før jeg spytta den ut og kastet boksen åt skogen. Allerede spart over 1500 kroner. Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2012 Snusen er en av de få tingene jeg har å "kose" meg med nå, men dette får bare stå til. Sitter og småskjelver her litt nå, leter febrilsk i lommene etter snus, haha. Litt gøy å utfordre seg selv på denne måten. Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 19. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2012 1. dag uten snus ferdig. 1 Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Tror jeg snusa 6-7 år før jeg klarte å slutte, det gikk mye i bleiesnus da dette gjør dagen enklere på jobb. Snusa doble bleier på en gang, snusa hele tiden, og mot slutten så gikk det nok fort 2 bokser bleiesnus om dagen. Vet ikke hva en boks koster idag, men på den tiden så ble det 150,- pr. dag *365. Tipper jeg snusa bort en nybil i løpet av tiden jeg snusa Gikk over til nikontin tyggegummi i mars i fjor, disse står her enda - men er dog litt billigere i bruk. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Hvordan går det? 1 Lenke til kommentar
skrullis Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 Det er ikke nikotinet du har mest abstinens mot, men det å ha noe liggende under leppa. Mange syns det har vært effektivt å legge noe annet enn snus under leppa i en overgangsfase. (brød, papir, tyggis, osv) Så du først blir kvitt nikotin suget og deretter legger deg av uvanen med å ha noe under leppa. Bare et lite tips =) Jeg har snust i over ti år, og mye penger har gått ut av lufta. Så nå er det på tide at jeg også slutter, ettersom prisen per boks bare stiger. Lenke til kommentar
festen Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 (endret) http://finance.yahoo...urce=undefined; Fin aksjekurs.. Forsiden på websiden til selskapet: http://www.swedishmatch.com/ Nærmest grotesk Endret 21. oktober 2012 av festen Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 21. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2012 (endret) Klarte selvfølgelig å ta en snus nå på lørdag, tenkte ikke over det. Var sammen med brodern som snuser. Kjipt, men jaja. Hev den ut når jeg ble "klar" over hva jeg gjorde. Ingen snus siden da. Og for å legge til litt så føler jeg meg helt jævlig uten snus. Endret 21. oktober 2012 av Extremer Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2012 Og har allerede spart 280kr på dette.. Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2012 Og i går tok jeg en snus, og i dag morrest tok jeg en snus.. Jaja, 3 snuser på nesten en uke fra å ha brukt en boks om dagen er vel greit...? Går fremover Lenke til kommentar
festen Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 ikke noe annet du kan begynne med isteden da? Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2012 Hva tenkte du på? Plaster eller tyggis med nikotin? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå