Gå til innhold

Hjelp til kjøp av PC

Anbefalte innlegg

Hva skal maskinen brukes til?

Stortsett gaming. Kanskje noe redigering (ikke mye)

Skal maskinen overklokkes

Er ikke så sikker.

Fortrinnsvis AMD eller Intel-basert?

Liker ikke AMD, Foretrekker Intel.

Er det deler du vet du ikke trenger? F.eks. skjerm, tastatur etc

Har gaming headsett og mus.

.

Komplett Gamer Premium - BF3 Edition

Varenr.:759649

CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD

PC-box large

QPAD FH Komplett L.E.

NZXT Phantom Special Edition Sort/Orange

Silver Power SP-S650 650W PSU

Intel® Core i7-3770 Processor

MSI Z77A-GD55, Socket-1155

Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB, CL9

Gainward GeForce GTX 660Ti 2GB PhysX

Gainward GeForce GTX 660Ti 2GB PhysX

OCZ SSD Agility 3 Series 2.5" 120GB

Seagate Barracuda® 1TB

Samsung DVD±RW Writer, SH-224BB

Razer Lycosa Mirror gaming keyboard

BenQ 24" LED XL2420T

ASUS PCE-N53 11n N600 PCI-E Adapter

MS COA Label Windows Home Premium 7

MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 EN 64bit

MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic

Battlefield 3 Premium Edition

Garanti 3 år - Sende inn

Pris. 18000

Hva kunne jeg ha degradert for å få billigere pris (hva trenger jeg egentlig ikke så mye av)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velg mye heller denne:

http://cdon.no/elekt...-_w7hp-21089264

eller denne:

http://cdon.no/elekt...-_w7hp-21089264

eller denne:

http://cdon.no/elekt...-_w7hp-21089263

Den siste vil kanskje være mer optimal. I tillegg sparer du 2500kr. :-) Du får tross alt 680 SLI, isteden for 660ti SLI for 2500 kr mindre. Så legger du på en god skjerm + OS, så blir det ca samme prisen, men en ganske så bedre pakke.

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar

Egner I5 seg bedre til Gaming en I7? Hva vil dere anbefale å ha på PCN?

Du får mye mere for pengene ved kjøp av i5 dersom du bare skal game. Som det står i mange tråder her så er største forskjellen mellom i5/i7 hyper threading, noe som trengs ved tunge redigeringsprogrammer osv. Men som de også skriver over her, det er egentlig ikke noe poeng i å kjøpe pc for 18k, når du får omtrent det samme for 5000 kr billigere. Dersom du bygger selv, kan du velge de optimale dele for gaming og allikavel spare noen tusen. PS: THOR-pcene er meget godt priset ift. å bygge selv.

Selv min i2500k er på ingen måte en falskehals mtp. gaming.

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar

Egner I5 seg bedre til Gaming en I7? Hva vil dere anbefale å ha på PCN?

Du får mye mere for pengene ved kjøp av i5 dersom du bare skal game. Som det står i mange tråder her så er største forskjellen mellom i5/i7 hyper threading, noe som trengs ved tunge redigeringsprogrammer osv. Men som de også skriver over her, det er egentlig ikke noe poeng i å kjøpe pc for 18k, når du får omtrent det samme for 5000 kr billigere. Dersom du bygger selv, kan du velge de optimale dele for gaming og allikavel spare noen tusen. PS: THOR-pcene er meget godt priset ift. å bygge selv.

Selv min i2500k er på ingen måte en falskehals mtp. gaming.

Hmm ok. Men jeg har egentlig ingen erfarming med bygging av PCer. De PC'ene fra Thor er vell ferdig bygget ja?

Tenker mest på denne jeg: http://cdon.no/elektronikk/thor_einride_-_intel_i5-2500k_-_16gb_-_120gb_ssd_%2b_1tb_-_nvidia_gtx670_-_w7hp-20388250

Men hva er pros og cons med tanke på denne og BF3 modelen.

Lenke til kommentar

Du går veldig mye opp og ned i pris ser jeg. Prisen avgjør ganske mye. Hadde jeg vært deg ville jeg bygget selv. Lærerikt og moro når man får det til. Bygget selv en pc i går og det kan anbefales.

Mye heller THOR Einride enn den Dell Alien pcen.. Min subjektive mening :-)

Hm ok. Har nok med penger men vill ikke bruke mer en nødvendig. Hvilken BenQ skjerm passer bra til THOR Einride? Og er i5-2500k bra nok? Jeg vil ha null lagg, absolutt null. Høy FPS. Jeg vil kjøre spillene best mulig.

Lenke til kommentar

Du går veldig mye opp og ned i pris ser jeg. Prisen avgjør ganske mye. Hadde jeg vært deg ville jeg bygget selv. Lærerikt og moro når man får det til. Bygget selv en pc i går og det kan anbefales.

Mye heller THOR Einride enn den Dell Alien pcen.. Min subjektive mening :-)

Hm ok. Har nok med penger men vill ikke bruke mer en nødvendig. Hvilken BenQ skjerm passer bra til THOR Einride? Og er i5-2500k bra nok? Jeg vil ha null lagg, absolutt null. Høy FPS. Jeg vil kjøre spillene best mulig.

BenQ 120hz skjermen er helt perfekt. Den er 24". Ellers har også Asus 120hz skjerm, men den er to tusen kr dyrerer. Ja, i2500K er bra nok. Som jeg skriver ovenfor så er ikke dette flaskehals når det kommer til skjermkortet. Det yter mer enn godt nok!

https://prisguiden.no/produkt/benq-xl2420t-153141

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar

Flaskehals vil jeg ikke påstå er det beste :) Se for deg en brusflaske, snu den opp ned, så vil du merke at det er flaskehalsen som avgjør hvor fort det renner ut. Flaskehals er det som holder deg tilbake på ytelse

Endret av otl
Lenke til kommentar

Flaskehals vil jeg ikke påstå er det beste :) Se for deg en brusflaske, snu den opp ned, så vil du merke at det er flaskehalsen som avgjør hvor fort det renner ut. Flaskehals er det som holder deg tilbake på ytelse

Aaah, så det e sånn det e!

Endret av EFreeman
Lenke til kommentar

Aaah, så det e sånn det e!

Du får si hva du endte opp med?! :-) Håper du blir fornøyd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...