Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Cabriolet med stofftak som vinterbil?


johsyv

Anbefalte innlegg

Har planer om å skaffe meg en BMW Z3.

Dette er en cabriolet med stofftak, er denne helt ubruklig som vinterbil med tanke på at stofftaket ikke holder på varmen?

Er usikker på om jeg skal kjøpe en hardtop til den, da dette er veldig dyrt.

Noen andre som har erfaring med cabrioleter med stofftak?

Bor i Østfold, så vinteren er ganske mild her i forhold til resten av Norge.

post-226751-0-44731300-1350550481_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Bruker du en delvis dekkende kåpe/presenning til den nå på vinteren over natten? for å unngå snøfall på stofftaket mener jeg..?

 

Nope. Kan ikke huske at det har kommet så mye tung snø at det har vært noe problem mens jeg har hatt bilen. Ti-femten centimeter med typisk nullgraderssnø har ikke vært noe problem.

 

Det eneste du må tenke på, er å ikke ta opp eller ned taket når det er kaldt. Da kan det fort sprekke (selv om dette sannssynligvis er et større problem med vinyltopper).

Lenke til kommentar

Sitter med planer om å kjøpe cab selv og har undersøkt dette en del (dog ingen ekspert, bare så det er sagt). Så lenge man sørger for regelmessig vedlikehold av taket (rens og impregnering) og behandler stoffet pent (ikke avfetting, høytrykksspyling på kloss hold, o.l.), skal ikke vinterkulda være noe stort problem. (Direkte sollys om sommeren er visst mer problematisk.) Mtp. isolering finnes det ekstra isolasjonsmatter man kan feste på innsiden av taket for mange modeller - vil tro det også gjelder for Z3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...