johsyv Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Har planer om å skaffe meg en BMW Z3. Dette er en cabriolet med stofftak, er denne helt ubruklig som vinterbil med tanke på at stofftaket ikke holder på varmen? Er usikker på om jeg skal kjøpe en hardtop til den, da dette er veldig dyrt. Noen andre som har erfaring med cabrioleter med stofftak? Bor i Østfold, så vinteren er ganske mild her i forhold til resten av Norge. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Kjører MX-5 med stofftak vinteren gjennom, og det er ikke noe problem. En av de varmeste bilene jeg har vært borti, og siden det er såpass lite luft som skal varmes opp går det fort også. Selv i 15 kalde orker jeg ikke å kjøre med jakke og varmen på fullt. Lenke til kommentar
teknikk Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Bruker du en delvis dekkende kåpe/presenning til den nå på vinteren over natten? for å unngå snøfall på stofftaket mener jeg..? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Noen mener faktisk at cab isolerer bedre enn ståltak. Lenke til kommentar
teknikk Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 men hvordan er det med vask av stofftaket, og er det lurt med trekk over den på vinteren? Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Bruker du en delvis dekkende kåpe/presenning til den nå på vinteren over natten? for å unngå snøfall på stofftaket mener jeg..? Nope. Kan ikke huske at det har kommet så mye tung snø at det har vært noe problem mens jeg har hatt bilen. Ti-femten centimeter med typisk nullgraderssnø har ikke vært noe problem. Det eneste du må tenke på, er å ikke ta opp eller ned taket når det er kaldt. Da kan det fort sprekke (selv om dette sannssynligvis er et større problem med vinyltopper). Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Sitter med planer om å kjøpe cab selv og har undersøkt dette en del (dog ingen ekspert, bare så det er sagt). Så lenge man sørger for regelmessig vedlikehold av taket (rens og impregnering) og behandler stoffet pent (ikke avfetting, høytrykksspyling på kloss hold, o.l.), skal ikke vinterkulda være noe stort problem. (Direkte sollys om sommeren er visst mer problematisk.) Mtp. isolering finnes det ekstra isolasjonsmatter man kan feste på innsiden av taket for mange modeller - vil tro det også gjelder for Z3. Lenke til kommentar
Nougatti Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Takplatene på en bil med normalt tak leder varme bedre enn stoff og er som regel tynnere, så du vil få mindre varmetap med stoff enn med stål/aluminium. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Vet om flere som kjører cab på vinteren og det skal fungere fint det. Litt vindsus da, men sånn er det jo med cab. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå