Gå til innhold

Mandrake eller RH?

Zic0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har aldri vært begeistret for noen av dem... det vil si, jeg begynte med Red Hat 5.2 en gang for lenge siden - men vendte aldri tilbake før for noen uker siden, da jeg lastet ned nye "Severn" 9.0.93 BETA.

Den var rå - dessuten er GNOME mye mer stilrent og lekkert enn klumpete KDE. GNOME med RedHats eget BlueCurve er genialt og lekkert.

Jeg ville gitt RH en sjanse.

Lenke til kommentar

Red Hat ruler ja. har prøvd alle versjonene fra 7.2 til 8.0 bortsett fra 7.3 alle var ganske bra. har ikke fått prøvd 9.0 enda, men regner med at den er digg den også. kan ikke si at Mandrake er så værst den heller egentlig. har sine fine funksjoner den også. som f. eks har Mandrake 9.1 støtte for å kunne lese NTFS partisjoner.

Lenke til kommentar
Red Hat ruler ja. har prøvd alle versjonene fra 7.2 til 8.0 bortsett fra 7.3 alle var ganske bra. har ikke fått prøvd 9.0 enda, men regner med at den er digg den også. kan ikke si at Mandrake er så værst den heller egentlig. har sine fine funksjoner den også. som f. eks har Mandrake 9.1 støtte for å kunne lese NTFS partisjoner.

Støtte for lesing og skriving (enda farlig i 2.6) til NTFS-partisjoner avhenger av moduler kompilert inn i kjernen, og ikke en spesifikk distribusjon...

I Linux-kjerne 2.6 (test4) er fremdeles skriving til NTFS markert med DANGEROUS.

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for Mandrake. Bluecurve kan en bare laste ned siden. Mandrake er enkelt, og gir, etter min mening, et mer helhetlig inntrykk enn RH. Urpmi skal vistnok være genialt til å legge inn pakker med, men jeg er lite begeistret for RHs pakkeløsning.

Det jeg husker best fra sist jeg brugte RH (i juni), bortsett fra det vanlige med den manglende mp3-støtten osv, var at jeg ikke fikk lov å legge inn fluxbox fordi jeg manglet X. Jeg satt liksom der i Bluecurve og hadde klikket på rpm-fila :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...