Zic0 Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 vel topicet sier vel det meste. Vil ha en linux som er brukervennlig og at jeg slipper og finne drivere til all verdens ting. Vil si at jeg får dem med. Så hva synes dere jeg burde velge? Lenke til kommentar
OddBjO/rg Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 hei eg innstallerte mandrake for noen dager siden. hadde eit problem med ein com port. men alle driverene la seg på plass selv mandrake er ok Lenke til kommentar
IceCool Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Begge er digg, du bør prøve begge to i ei uke hver, så finner du ut hva du liker best Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Har aldri vært begeistret for noen av dem... det vil si, jeg begynte med Red Hat 5.2 en gang for lenge siden - men vendte aldri tilbake før for noen uker siden, da jeg lastet ned nye "Severn" 9.0.93 BETA. Den var rå - dessuten er GNOME mye mer stilrent og lekkert enn klumpete KDE. GNOME med RedHats eget BlueCurve er genialt og lekkert. Jeg ville gitt RH en sjanse. Lenke til kommentar
wil Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Red Hat ruler ja. har prøvd alle versjonene fra 7.2 til 8.0 bortsett fra 7.3 alle var ganske bra. har ikke fått prøvd 9.0 enda, men regner med at den er digg den også. kan ikke si at Mandrake er så værst den heller egentlig. har sine fine funksjoner den også. som f. eks har Mandrake 9.1 støtte for å kunne lese NTFS partisjoner. Lenke til kommentar
huf Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Har brukt mandrake i lang tid nå, og har aldri hatt noen problemer. Go Mandrake. Men dette er som sagt også mye om smak og behag. Jeg personlig foretrekker mandrake langt over red hat som jeg også har erfart en del versjoner av. Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Red Hat ruler ja. har prøvd alle versjonene fra 7.2 til 8.0 bortsett fra 7.3 alle var ganske bra. har ikke fått prøvd 9.0 enda, men regner med at den er digg den også. kan ikke si at Mandrake er så værst den heller egentlig. har sine fine funksjoner den også. som f. eks har Mandrake 9.1 støtte for å kunne lese NTFS partisjoner. Støtte for lesing og skriving (enda farlig i 2.6) til NTFS-partisjoner avhenger av moduler kompilert inn i kjernen, og ikke en spesifikk distribusjon... I Linux-kjerne 2.6 (test4) er fremdeles skriving til NTFS markert med DANGEROUS. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Jeg ville gått for Mandrake. Bluecurve kan en bare laste ned siden. Mandrake er enkelt, og gir, etter min mening, et mer helhetlig inntrykk enn RH. Urpmi skal vistnok være genialt til å legge inn pakker med, men jeg er lite begeistret for RHs pakkeløsning. Det jeg husker best fra sist jeg brugte RH (i juni), bortsett fra det vanlige med den manglende mp3-støtten osv, var at jeg ikke fikk lov å legge inn fluxbox fordi jeg manglet X. Jeg satt liksom der i Bluecurve og hadde klikket på rpm-fila Lenke til kommentar
wil Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 ja, sa jo det burde kanskje markert det LESE TIL NTFS, ikke skrive. er mye bedre å ha MP3 og Dok partisjoner som Fat 32 hvis du har tenkt til å mounte dem i Linux iallefall. Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 og hvis du er ekstra heldig mister du alle dokumenter og musikk når fat23 partisjonen blir korrupt :-? Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 og hvis du er ekstra heldig mister du alle dokumenter og musikk når fat23 partisjonen blir korrupt :-? Eller når du finner ut at FAT23 ikke FINNES, og at du rett og slett har blitt lurt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå