Ahagmann2000 Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Heisann! Forandring av stasjon bokstaver Slik ser det ut: C: HD D: HD E: DVD F: CDR G: HD H: HD Vil ha flyttet e: og f: til x: og y: I Win 98 osv var det bare å slenge seg inn i enhetsbehandling å mekke det der, men nå bruker jeg Win Xp SP1, hardiskene er det ikke noe pes å bytte stasjons bokstaver på, men det er som sagt DVD rom og CD brenner som er problemet hjelp! Det har ingen praktisk betydning, men det blir det samme som at noen ønsker å ha min datamskin over mine dokumenter på skrivebordet. På forhånd takk for alle seriøse svar. Mvh Hagmann Lenke til kommentar
wil Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 i XP så er det bare å trykke på Adminstirative Verktøy eller hva det no heter. denne ligger i Kontrollpanelet. når du kommer inni den Admin verktøy så trykker du bare på diskbehandling å høyreklikker, der står det endre stasjonsbokstav. da kan du endre CD rommen og CD Brenneren din til hvilken som helst bokstav. OSB: du kan ikke endre stasjonsbokstaven på C: partisjonen din. det er denn partisjonen som booter å som er først på en måte. hvis du får det til så ville jeg ikke anbefalt det nei Lenke til kommentar
Manx Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Control Panel > Performance and Maintenance > Administrative Tools > Computer Management > Disk Management så er det bare og bytte navn på disken til x og y jeg måtte jo teste funket for meg... Lenke til kommentar
Manx Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Du kan høyre klikke der det står cd-rom og så bytte navn Lenke til kommentar
Ahagmann2000 Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 Jeg blingsa bare jeg ser i etter tid at man kunne se igjennom hardisker og "cd rommer" ved å bla nedover Mvh Hagmann Lenke til kommentar
wil Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 hva er det med dere? er det ekko her? jeg skrev jo akkurat det du sa. morn Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 I 2000 kan du klikke på "Run" og skrive "diskmgmt.msc" Ikkje sikker på om det funka i XP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå