infraspinatus Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Hei, Jeg har uføreforsikring i gjennom arbeidsgiver i Storebrand. Utbetaling: 74 000 til 67 år. Utbetales i terminer frem til pensjonsalder dersom du blir ufør. Nå har jeg ordnet med lån i Sparebank1 og de mente at jeg trengte en uføreforsikring i tillegg, hva mente de med det? Trenger jeg dette? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Uføreforsikringer er ment å supplere folketrygdens uføreytelser for å sette deg i bedre stand til å opprettholde din levestandard (og, fra bankens perspektiv, betale gjelda di). For å si noe om dette spørsmålet må man strengt tatt vite mye mer om økonomien din enn det jeg vil anbefale å legge ut på et offentlig forum. Ta kontakt med en forbrukerøkonom eller lignende. Lenke til kommentar
Aqulini Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Ja, det er alltid lurt å være godt dekt i tilfelle noe skulle skje deg. Men mener du uføreforsikring eller uførerente? Det er stor forskjell på dette.. og evt.hvorfor/ hvorfor ikke? Spørsmålene du må stille deg er om du har "råd" eller lyst til at det skjer deg noe uten at du har mulighet til å få "tilnærmet" lik den inntekten du har i dag. Evt.har du råd til å vente på at NAV skal klassifisere deg som ufør? (Det tar i snitt 7 år før en engangsutbetaling skjer hos NAV). Etter flere år i forsikringsbransjen blir jeg forundret over hvor mange som tar så lett på å få forsikret seg om noe skulle skje med helsa. Man skal helst ha beste dekning på en 10 år gammel bil og båten, altså verdigjenstander, men helsa? "nei, det blir for dyrt".... Jeg har opplevd kunder som gråter i telefon fordi de IKKE har god dekning på helsa si, og når de ringer tilbake så er det for sent. PS: Uføreforsikringen gjennom jobb dekker som oftest kun hvis du blir uføre i en jobbrelatert situasjon. Om det er sånn i ditt tilfelle har du ikke skrevet noe om, men det bør du sjekke opp. så - JA! Du bør være godt forsikret. Uførerente kan ofte være vel så lurt noen ganger. ..Og det er stor forskjell på hvilken dekning de forskjellige forsikringsselskapene gir. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Det viktigaste du må gjere er å undersøke kva slags uføreforsikring du har gjennom jobben, spesielt med tanke på kva den dekker. Normalt sett så er det ingen vits i å ha dobble forsikringer då du ikkje får meir enn ei utbetaling frå den beste forsikringa. Det einaste unntaket her er vell livsforsikringer, her blir det utbetalt erstatning for kvar livsforsikring som er tegna i navnet til den som dør. Normalt sett vil det derfor kun være aktuellt å tegne ei uføreforsikring gjennom din bank dersom du der får betre vilkår enn den forsikringa som du alt har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå