Lapette Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Første gang jeg prøvde et dataspill var i 6års alderen.. Det var DOOM 1, et av de første FPS spillene hvor alle monstrene hadde to bevegelser som noen GIF bilder som bare var satt inn; "Spise deg" og "Spise deg med armene i luften", noe jeg syns var helt fantastisk, og lurte på hvordan det kunne bli bedre enn dette. Så prøvde jeg Betaen (eller var det Alphaen) til DOOMIII for noen uker siden.. Jeg må si det har forandret seg gitt!!!! Grafikken er jo nesten så menskelig at jeg noen steder har problemer med å se at det er datalaget, og det er det som gjør spillet så utrolig skremmende.. Jeg satt alene nedi kjelleren min sånn ved TOLV tiden om kvelden/natten og spilte i mørket.. Jeg kommer aldri til å bli den samme igjen!!! Det er noe av det skumleste jeg har spilt! Men så leser jeg et preview i et blad.. Og der står det MINIMUM PROSESSOR: 2GHZ. :o Jeg har jo bare 1,800.. Det var da ikke så lenge siden jeg kjøpte det, når det var det aller beste!! Hvor langt vil egentlig dette gå? Når vil alle ha samme prosessorhastighet og alle si; "nei, det blir itj bedre hæll dette seru, ", når ignenting lagger eller grafikken er på menneskelig nivå (For den kan ikke gå LENGER enn det, kan den?)? Eller vil det bare fortsette og fortsette.. I 1947 hadde en PC en gang 5 mhz. De mente dette var megahertz i bøtter og spann, og hvordan skulle vi noen gang trenge mer enn dette? Så sitter vi her i dag og skuer 3400 mhz`en trille inn på markedet? :o Vil AMD ATHLON XP 1000000 noen gang komme? :o Vil man klare å finne opp en prosessor som takler ALT; uansett ?! :o Vil det finnes opp en harddisk og et RAM som overgår menneskehjernen i lagringsplass? :o Vil spillene noen gang OVERGÅ mennesket når det gjelder design? :o Vil jeg noen gang vinne 20 millioner i lotto? Bare en tanke... Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 :o Vil AMD ATHLON XP 1000000 noen gang komme? :o Vil man klare å finne opp en prosessor som takler ALT; uansett ?! :o Vil det finnes opp en harddisk og et RAM som overgår menneskehjernen i lagringsplass? :o Vil spillene noen gang OVERGÅ mennesket når det gjelder design? :o Vil jeg noen gang vinne 20 millioner i lotto? Bare en tanke... Heeelt sikkert Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Nei Nei Ja Nei Nei Dessuten er ikke mhz alt, og dagens cpu-utviklere har tenkt så lite nytt i det siste, at de snart må finne på noe mer genialt. For moores lov kan ikke fortsette uten å tenke nytt. (Og ikke bare pøse på med mest mulig mhz, cache osv) Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 8. september 2003 Forfatter Del Skrevet 8. september 2003 Daeven dill, jeg får ikke sove... Filosoferer for mye!! Grr 8) Lenke til kommentar
Cain_85 Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 I 1985-1994 hadde vi en datamaskin med 4,75 mhz prosessor, grønnsvart skerm, lydkort det ikke er mye å si om,( samme som R2-D2, bare enda litt dårligere), og et tastatur broren min sølte melk nedi i 1990 (fikk mange av F-tastene til å ikke fungere). Var superfornøyd med den til jeg fikk en 486386? i 94.. fargeskjerm, 16-bits soundblaster osv.. og er det en ting som jeg synes er teit at dagens datamaskiner ikke takler så er det alle god spillene (les: DOS-spillene) vi hadde på den tiden.. den gamle dataen lever ennå, men faren min har den på kontoret sitt og jeg er redd jeg aldri mer får spille Simon the sorceror, eye of the beholder, Stunts, doom 1 og 2 igjen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå