Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nybygget maskin 100% død! Hjelp?

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Da har jeg satt sammen mine komponenter i ett nytt NZXT Switch 810 kabinett. Etter at alt er koblet i skjer det INGENTING når jeg presser på startknappen. Ikke en vifte som vibrerer engang. Jeg har sjekket strømkabel osv. Jeg legger ved noen litt dårligere bilder..

Håper på noen raske svar...

Kan noen slette denne? Skal ikke være to tråder...

post-269632-0-67639100-1350503976_thumb.jpg

post-269632-0-62133500-1350503983_thumb.jpg

post-269632-0-48219000-1350503994_thumb.jpg

post-269632-0-39439700-1350504038_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man gjør det enkelt. Start fra en ende, og feilsøk deg frem til den andre enden.

Står støpselet i stikkontakten?

Er det koblet skikkelig i strømforsyningen?

Er strømforsyningen skrudd på? (mange av av/på-knapp ved siden av strømkabelen)

Sitter kabelen riktig plassert på hovedkortet? Er du helt sikker? Dobbelsjekk.

Lyser det en plass på hovedkortet?

Lenke til kommentar

Tatt i strømkabelen? :p (Tulla)

Huff så skjipt, kan tenke meg du har gledet deg masse til å få den igang :(

Det første jeg kan tenke på er at det er noe gale med psu-en, siden ingenting får strøm.. hvis du har en gammel, prøv kanskje å koble psuen til noen av dens deler, og se om det er like svart.. Se også om du har koblet hovedpanelet der av/på knappen er til hovedkortet ditt..

Lenke til kommentar

Hei alle sammen. Jeg tror at ting er satt i riktig. Skal legge opp noen bedre bilder nå straks, så kan dere se der. Please wait a moment!

Er begge strømkablene kobliet til HK? Har du strømkabel/kabler koblet til skjermkort? Prøvd å starte manuelt ved å kortslutte pwr_on på HK? Prøvd å "jumpstarte" PSU?

Hvordan jumpstarter jeg PSU?

Er du sikker på at startknappen er koblet (skikkelig) til hovedkortet?

Jeg tror det?!

Lenke til kommentar

Jeg har heller ikke skrudd i ALLE skruene på HK. Har ikke lange nok på nederste delen.

Mulig problemet ligger der.

Du skal kun sette i de skruene som hovedkortet behøver , setter du i for mange kan det oppstå kortsluttning.

Prøv å se om du har montert flere "spacere" enn det du behøver og fjern de som ikke skal være der.

Lenke til kommentar

Jeg har heller ikke skrudd i ALLE skruene på HK. Har ikke lange nok på nederste delen.

Mulig problemet ligger der.

Du skal kun sette i de skruene som hovedkortet behøver , setter du i for mange kan det oppstå kortsluttning.

Prøv å se om du har montert flere "spacere" enn det du behøver og fjern de som ikke skal være der.

Spacere?

Tatt i strømkabelen? :p (Tulla)

Huff så skjipt, kan tenke meg du har gledet deg masse til å få den igang :(

Det første jeg kan tenke på er at det er noe gale med psu-en, siden ingenting får strøm.. hvis du har en gammel, prøv kanskje å koble psuen til noen av dens deler, og se om det er like svart.. Se også om du har koblet hovedpanelet der av/på knappen er til hovedkortet ditt..

PSUen funket før jeg satt den i nytt kabinett, senest før i dag.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men som Audun0505 nevner, har du prøvd å snu opp og ned på selve kabelen fra av/på knappen til kassa som går til HK? Noen HK så skal jo skriften være opp og andre skriften ned + at det er fort gjort å bomme også.

Tror jeg hadde startet med det hvertfall. Kan ærlig innrømme at jeg har hatt noen runder med de kablene fra kassa til HK selv

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Men som Audun0505 nevner, har du prøvd å snu opp og ned på selve kabelen fra av/på knappen til kassa som går til HK? Noen HK så skal jo skriften være opp og andre skriften ned + at det er fort gjort å bomme også.

Tror jeg hadde startet med det hvertfall. Kan ærlig innrømme at jeg har hatt noen runder med de kablene fra kassa til HK selv

Da har jeg prøvd å vri de kablene opp ned. Skjer heller ikke noe da.

Lenke til kommentar

kan du ikke bruke power knappen da? Hvis du ikke får start på den, kan du vel koble reset knappen opp mot power knappen? Men er veldig spent på hvordan du har skrudd fast hovedkortet...

De tre nederste skruene har jeg ikke fått skrudd inn. Dette er fordi kobinettet går litt innover ved nederste delen. Kan det ha noe å si? Hvilken power knapp? Ser ingen jeg? Jeg hører at det er spenning når jeg setter kontakten i PSU. Da knistrer det. Men med en gang jeg trykker på start knapp på kabinettet skjer det ikke en pøkk.

Skal jeg få inn de tre siste skruene, må jeg bøye HK med makt.. Det tror jeg ikke er så lurt gitt.

Jeg tror ganske sikkert at PSU virker, så hva kan det da være??!!! Jeg kreperer!!

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...