Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kan man feil-søke på komponentene?

Anbefalte innlegg

Heei

Jeg lurte på om man kan feil-søke på komponentene, fordi jeg har hatt masse problemer med pcen og før/vist jeg skal sende pcen til komplett, ville jeg skjekket om det er datafeil på komponentene om det er mulig? eller få sett hva som er problemet !

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja.

Jeg vil tøre påstå at absolutt alt i en PC lar seg feilsøke på. Det innebærer selfølgelig at du har:

• Kompetanse på den komponenten som skal feilsøkes på.
  • Kompetanse på hardwaren i pc'er.
  • Dokumentasjon på komponenten(e) du skal feilsøke på.
  • Utstyr til å feilsøke på utstyret.

For å besvare spørsmålet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sjekk liste

• Oppdater drivere
  • Når formaterte du maskinen din sist?
  • Har du renset maskinen for støv noen gang?
  • Gi datamaskin info slik at jeg / vi kan se over eventuell om maskinen er gammel...

Lenke til kommentar

Sjekk liste

• Oppdater drivere
  • Når formaterte du maskinen din sist?
  • Har du renset maskinen for støv noen gang?
  • Gi datamaskin info slik at jeg / vi kan se over eventuell om maskinen er gammel...

Bygd den selv fra komplett, er cirka 3-4uker siden jeg kjøpte den, og har bare hatt problemer med den :/

installert alle nyeste drivere, har ikke renset maskinen for støv, men burde vel ikke kommet så kjapt.. hvor eventuelt burde jeg skjekke etter støv da? :)

Hardware:

Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5

Gigabyte GA-990FXA-UD3, Socket-AM3+

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB

AMD FX-6100 6-Core Processor

Corsair CX V2 600W PSU

Corsair SSD Force Series GT 120GB 2.5"

Lenke til kommentar

Vel, siden den her helt ny burde du ikke ha noe problemer med den. Støv er ikke så mye tenke på i forhold til en såpass ny PC & formatering.

Kan du sjekke temperaturer på skjermkortet og CPU-en? Burde fulgt med et program med hovedkortet som lar deg sjekke CPU-temperatur og GPU-temperaturen finner du i ATI-Catalyst.

Lenke til kommentar

Vel, siden den her helt ny burde du ikke ha noe problemer med den. Støv er ikke så mye tenke på i forhold til en såpass ny PC & formatering.

Kan du sjekke temperaturer på skjermkortet og CPU-en? Burde fulgt med et program med hovedkortet som lar deg sjekke CPU-temperatur og GPU-temperaturen finner du i ATI-Catalyst.

Skjermkorte er 29grader

CPU'n er 38-42

Skjermkorte er 29 grader

CPU'n er 38-42 grader

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...