BobskyHD Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Heei Jeg lurte på om man kan feil-søke på komponentene, fordi jeg har hatt masse problemer med pcen og før/vist jeg skal sende pcen til komplett, ville jeg skjekket om det er datafeil på komponentene om det er mulig? eller få sett hva som er problemet ! Takk for svar Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Du må beskrive problemene for at noen skal foreslå feilsøking. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Ja. Jeg vil tøre påstå at absolutt alt i en PC lar seg feilsøke på. Det innebærer selfølgelig at du har: Kompetanse på den komponenten som skal feilsøkes på. Kompetanse på hardwaren i pc'er. Dokumentasjon på komponenten(e) du skal feilsøke på. Utstyr til å feilsøke på utstyret. For å besvare spørsmålet. 1 Lenke til kommentar
BobskyHD Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2012 (endret) Du må beskrive problemene for at noen skal foreslå feilsøking. Oppstart av pcen tar ca 1min før den er inne på skrivebordet ! pcen drar ikke spill som den skal klare .. :/ Endret 18. oktober 2012 av BobskyHD Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Oppdater alle driverne dine. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Sjekk liste Oppdater drivere Når formaterte du maskinen din sist? Har du renset maskinen for støv noen gang? Gi datamaskin info slik at jeg / vi kan se over eventuell om maskinen er gammel... Lenke til kommentar
BobskyHD Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2012 Sjekk liste Oppdater drivere Når formaterte du maskinen din sist? Har du renset maskinen for støv noen gang? Gi datamaskin info slik at jeg / vi kan se over eventuell om maskinen er gammel... Bygd den selv fra komplett, er cirka 3-4uker siden jeg kjøpte den, og har bare hatt problemer med den :/ installert alle nyeste drivere, har ikke renset maskinen for støv, men burde vel ikke kommet så kjapt.. hvor eventuelt burde jeg skjekke etter støv da? Hardware: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 Gigabyte GA-990FXA-UD3, Socket-AM3+ Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB AMD FX-6100 6-Core Processor Corsair CX V2 600W PSU Corsair SSD Force Series GT 120GB 2.5" Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Vel, siden den her helt ny burde du ikke ha noe problemer med den. Støv er ikke så mye tenke på i forhold til en såpass ny PC & formatering. Kan du sjekke temperaturer på skjermkortet og CPU-en? Burde fulgt med et program med hovedkortet som lar deg sjekke CPU-temperatur og GPU-temperaturen finner du i ATI-Catalyst. Lenke til kommentar
BobskyHD Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2012 Vel, siden den her helt ny burde du ikke ha noe problemer med den. Støv er ikke så mye tenke på i forhold til en såpass ny PC & formatering. Kan du sjekke temperaturer på skjermkortet og CPU-en? Burde fulgt med et program med hovedkortet som lar deg sjekke CPU-temperatur og GPU-temperaturen finner du i ATI-Catalyst. Skjermkorte er 29grader CPU'n er 38-42 Vel, siden den her helt ny burde du ikke ha noe problemer med den. Støv er ikke så mye tenke på i forhold til en såpass ny PC & formatering. Kan du sjekke temperaturer på skjermkortet og CPU-en? Burde fulgt med et program med hovedkortet som lar deg sjekke CPU-temperatur og GPU-temperaturen finner du i ATI-Catalyst. Skjermkorte er 29 grader CPU'n er 38-42 grader Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Det er fine temperaturer! Opplever du generelt spill-lagg, eller er det lagg via nettet, altså høy MS / PING mot servere? Lenke til kommentar
BobskyHD Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2012 Det er fine temperaturer! Opplever du generelt spill-lagg, eller er det lagg via nettet, altså høy MS / PING mot servere? Det er generelt spill-lagg ja.. Har lav ping, og bra nett, så tror ikke det er det.. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 (endret) Ny sjekk liste: Helt sikker på at du bruker Windows 7 64-bit? Bruker du ACHI SATA i BIOS? Bruker du SATA 6GB/s tilkobling mellom SSD og inngang til hovedkortet som er 6GB/s? Oppdatere / Installer skjermdriver Oppdater / Installer chipset driver Oppdater / Installer ACHI driver Oppdater / Installer DX9 / 11 Endret 18. oktober 2012 av Gjest Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 (endret) Trådstarter har presisert å plassere minnemodulene i feilslott. Maskinen er vist merkbart mye raskere! Endret 19. oktober 2012 av Gjest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå