bas Skrevet 17. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2012 Er det noen som har erfaring med hybridsykkel og vinterdekk (eller hybridsykkel på vinterføre i det hele tatt). Det er ikke snakk om vanlige terrengdekk, men slike smale dekk som er mer vanlig på hybrid. Er litt skeptisk til å sykle på snø med dette, ser for meg at det vil "skjære" seg nedi. Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 17. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2012 Har kjørt på marathon winter 35mm. Det funker flott på is og hardpakket snø, ikke fult så bra på saltsørpe. I oslo velger jeg å kjøre på terrengsykkelvinterdekk siden mange gater ikke brøytes, men bare blir saltet. Lenke til kommentar
bas Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2012 Terrengsykkeldekk passer vel kanskje ikke på sykkelen (p.g.a bredde i forhold til gaffel og ramme)? Skulle jeg oppgradert til terrengdekk måtte jeg vel også tatt med felger i samme slengen (får vel ikke noe bredere dekk på de smale felgene som er i dag)? Det er ikke så alleverdens dyrt å få utstyrt sykkelen med vinterdekk, så jeg får bare gi det en sjanse med smale dekk. Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 19. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2012 Terrengsykkeldekk passer vel kanskje ikke på sykkelen (p.g.a bredde i forhold til gaffel og ramme)? Skulle jeg oppgradert til terrengdekk måtte jeg vel også tatt med felger i samme slengen (får vel ikke noe bredere dekk på de smale felgene som er i dag)? Det er ikke så alleverdens dyrt å få utstyrt sykkelen med vinterdekk, så jeg får bare gi det en sjanse med smale dekk. Stemmer, du må ha plass i ramme og gaffel for grove dekk. Om du strengt tatt trenger det kommer ann på hvor du kjører. Det er bare en gate hvor jeg egentlig behøver grovere dekk, men siden den gaten er på vei til jobb blir det slik. Prøv med marathon winter først. Funker det ikke der du kjører så får du heller vurdere å skaffe en billig terrengsykkel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå