Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Fritt sykehusvalg og psykolog

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Jeg sokner til Helse Sør-Øst og er over 18 år. Har behov for psykologhjelp, og lurer på følgende:

Er det slik at man kan ringe Fritt sykehusvalg, fortelle hvor langt en er villig til å reise, og hva problemet gjelder, for så å få oppgitt hvilke(n) psykolog(er) som er innenfor riktig avstand, har kompetanse på det feltet man sliter med, og få oppgitt ventetid hos de(n) aktuelle psykologen(e)?

Vet at fastlegen kan ordne dette, og at je uansett må ha en henvisning, men liker bedre tanken på å kunne gå gjennom en liste med aktuelle psykologer "i ro og fred" hjemme.

Anonym poster: a3720a00fdcb3dbaf3c93706b1b5559d

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sokner til Helse Sør-Øst og er over 18 år. Har behov for psykologhjelp, og lurer på følgende:

Er det slik at man kan ringe Fritt sykehusvalg, fortelle hvor langt en er villig til å reise, og hva problemet gjelder, for så å få oppgitt hvilke(n) psykolog(er) som er innenfor riktig avstand, har kompetanse på det feltet man sliter med, og få oppgitt ventetid hos de(n) aktuelle psykologen(e)?

Vet at fastlegen kan ordne dette, og at je uansett må ha en henvisning, men liker bedre tanken på å kunne gå gjennom en liste med aktuelle psykologer "i ro og fred" hjemme.

Jeg skal ikke si dette for sikkert, men jeg går til psykiater / tidl. psykolog og det mest nærliggende er å sende noen til psykiatrisk poliklinikk. Men leger kan også henvise til andre som du sier f.eks behandlingssentre osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...