arielfaaland Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 <Heizann!> Har noen litt peiling på hva jeg trenger for og legge noe ut på internett direkte? altså si jeg filmer noe også går det direkte ut på internett? Jeg har et dv500 kort fra pinnacle og lurer på om jeg kan f.eks bruke dette kortet.. Hvordan gjør man dette her og hva slags programmer trenger man? Takker for alle svar! =) Lenke til kommentar
Kisp Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Hei. Windows Media Encoder gjør dette enkelt, greit og gratis! http://www.microsoft.com/windows/windowsme...ia/default.aspx Dette programmet bruker kameraet (eller en fil) som en kilde og koder det fortløpende. Programmet fungerer også som en streamingserver som brukerne kobler seg opp til. Dette krever selvfølgelig at opplastingshastigheten på forbindelsen din må takle kvalitet x brukere. Programmet kan også legge filen direkte på en streamingserver (hvis du har dette , konvertere filer etc, etc.. -Kisp Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 HEI! Det programmet virket helt topp igjalfall på hjemmenettverket.. har ikke prøvd på internett enda.. men jeg får bare firewire inn.. Litt av vitsen var egentlig at jeg kunne ta analog inn så jeg kunne kjøre min videomixer inn... Hvis ikke det går an og ta annet en firewire, r det mulighet for og kjøpe noe form for overgang elr lingende? Lenke til kommentar
Kisp Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Windows Media Encoder skal også kunne ta analog video inn, screencapture og filer. Får du ikke opp muligheten til å velge din analoge kilde må du kanskje hente ned nye drivere? Hva bruker du som analog kilde? *Ser nå at DV500 også har analog inn, men kjenner ikke dette kortet godt nok til å si hvordan du kan velge hvilken inngang som skal brukes. -Kisp Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 20. september 2003 Forfatter Del Skrevet 20. september 2003 Tja.. bruker egentlig litt av vert inn... har en gammel videomikser jeg kommer nokk til og bruke hvis jeg får til dette.. hvor henter jeg de nyeste driverene.. jeg får bare opp dv og ingen ting analog greie.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå