Gå til innhold

[Løst] bakgrunn blir byttet av seg selv ut at noen gjør noe.

Anbefalte innlegg

Ok dette er min første post på diskusjon.no, hadde ikke annelse på hvor jeg skulle poste dette men jeg fant ut at jeg sikkert kunne gjøre det her ;)

Ok så problemet er at for litt siden så sto datan på, jeg gikk inn i stua for å se på tv. Satt kanskje å så på tv i 1 time, når jeg kom tilbake var et bilde visnings vidu åpent på skrivebordet her er bilde:

Det sto JUBA is watching you.

Jeg var alene hjemme så det var ingen her hjemme som kunne ha gjort det heller.

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke 100% sikker. Men for å være på den sikkre siden ville jeg slått på brannmuren, har du ikke brannmur har både COMODO, Emisoft og ZoneAlarm gode brannmurprogrammer. Begge tilbyr sine programmer helt gratis og helt lovlig. COMODO og ZoneAlarm tilbyr også gratis Antivirusprogram om du også skulle mangle det. Bedre føre var er noe som passer ypperlig når det gjelder å navigere seg rundt det store internett.

NB: Kontroller først om du har Antivirus og eller Brannmur før du eventuelt installerer en ny.

For å gjøre dette klikker du på Start > Kontrollpanel > Sikkerhet > Sikkerhetssenter

(Start > Kontrollpanel > Sikkerhetssenter om du har satt til klassisk visning)

Her vil du få en liste over hva slags brannmur og antivirus du har installert. Nå vil høyst sansynlig Windows brannmuren være slått på, men jeg vil anbefale noe litt kraftigere som eksemplene nedenfor. Har du antivrus/brannmur fra før, så se også til at disse er oppdatert til nyeste versjon.

COMODO Firewall (Brannmur)

COMODO Internet Security (Brannmur+Antivirus)

ZoneAlarm Free Firewall 2012 (Brannmur)

ZoneAlarm Free Antivirus + Firewall (Brannmur+Antivirus)

Emisoft Online Armor Free (Brannmur)

Lenke til kommentar

Gikk inn på start kontrollpanel system og sikkerhet handlingssenter og det sto at det var et skadelig programmvare, trykte på rens datamaskin, starta på nytt gikk inn på det samme og programvaren var fjerna

Har den vanlige Windows Defender og Avast (ikke prøve versjon) (avast har den nyeste oppdateringen innstalert)

Uansett takk! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...