Gå til innhold

[Løst] Valg av Gaming Headset.


Kimmix

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-16183

steelseries siberia er ganske komfortabelt, men ikke mye.

 

Det Razer vet jeg ikke noe om.

 

Jeg har testet mange gaming headset og valgte heller å kjøpe et nytt Roccat Kave da det gamle ble ødelagt.

 

Kave er ekstremt komfortabelt og har ekte 5.1 surround. Eneste minus er at du må feste noe mykt på hodebøylen, men etter du har gjort det er det et perfekt headset. Du kan bruke det uendelig uten noe som helst komfortproblemer.

Lenke til kommentar

Eg har ingen av dei to, men ifølge noen folk som har brukt Siberia så har det dårlig bass og headsettet føles litt billig. Kan hende det har noe med plastikken eller lyden å gjøre, veit ikkje fordi eg har ikkje prøvd det selv. Men greit å ha i tankene hvis du spiller FPS spill og/eller hører på techno musikk, fordi da kan det være bra å ha eit headsett med god bass. CM Storm Sirus har ekstremt god bass, første gangen tok det på satte eg meg ned og spilte ein runde i Battleield Bad Company 2. Eg hadde ikkje testa det enda men skrudde bassen på fullt. Kom ein tank rund hjørnet og begynte å skyte. Fytti helvete for ein bass! Det rista jo i hodet mitt. Eineste ulempen som eg veit om med CM Storm Sirus er at det kan være litt vanskelig å lokalisere fiender. Og lyden i stereo er dritt, fordi den er et true 5.1 surround sound headset, så den har 4 små høgtalere på innsiden på hver side istedet for 1 stor god høgtaler, og siden dei sitter så tett sammen vil du ikkje merke noen stor forskjell allikevel, så etter min erfaring er sånne "true" surround sound headsett bare tull. Akkuratt nå har eg ein Logitech G35 og den har veldig god surround sound og stereo. Den har 1 stor høgtaler på hver side og har eit program for å kunne få til virtuell 7.1 surround sound. Den har også god bass, men litt mindre bass en CM Storm Sirus. Den har ein veldig klar og tydelig mikrofon, mye bedre enn CM Storm Sirus sin etter min mening. Hva er du på jakt etter egentlig? Eit surround sound headsett eller stereo headsett? Hva slags spill skal du bruke det til?

Endret av maxie526
Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

Jeg har Tritton AX PRO 5,1 headsett å jeg hører fort hvor skuddene kommer fra om det er foran, på siden eller bak. Det man gjør er å stille ned front lyden å setter opp bak lyden, så om det er høy skytelyd så vet du at det kommer bakfra.

 

Det headsettet der er ikke komfortabelt, det klemmer på ørene og det er også mye bakgrunsstøy fordi det er umulig å skru ned forsterkeren på ledningen lavt nok ned.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

Vurderer Razer Kraken sterkt

 

Hvis du gamer mye hver eneste dag må du ha et headset som er meget komfortabelt.

 

Jeg sitter foran pc'n opptil 12 timer om dagen og komfort er absolutt viktigst.

Lenke til kommentar

Litt uening. Etter min erfaring er headset en bruksgjenstand som går i stykker relativt ofte fordi man tar det av og på relativt ofte, ledningen sliter mot kanten av bordet osv. Derfor kjøper jeg ikke så dyre headset lenger. Har selv hatt 3 forskjellige bare i år, et Logitech G35, Corsair HS1 og mitt nåværende Siberia v2. Sistnevnte er definitivt det mest komfortable av de tre. Lyden var kanskje bedre i G35, men det er jo som å bære et stereoanlegg på hodet. Razer headset har jeg veldig dårlig erfaring med.

Lenke til kommentar

Kave er ekstremt komfortabelt og har ekte 5.1 surround.

Hvordan får man 6 kanaler inn i et lite headset? Og .1? Tror ikke det er noe særlig sub i de

Du får jo klart best bass med et stereo headsett, men du mister også fordelen med å kunne høre hvor skudd o,l kommer fra. På mitt headsett har jeg enda skrudd ned bassen et par hakk for å kunne høre enda lettere hvor skudd kommer fra.
Lenke til kommentar
Siden headset er noe man ikke kjøper hvert år og bruker relativt mye, så legg litt mer i det og kjøp disse: http://www.prisjakt.no/product.php?p=375364 Det er essensielt Beyerdynamics DT770 med mic

 

Eller kjøpt DT770 som er på tilbud no på komplett og en http://www.dustinhome.no/product/5010089084/zalman-microphone-mic-1/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker.

 

Der har du det samme, til en billigere penge.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

Nice Pydien! Ingen som har erfaring med Steelseries Siberia V2 da?

 

som sagt. Det er et bra headset, men det klemmer bittelitt på ørene. Nok til å ødelegge for meg når jeg er vandt med Kave som sitter perfekt på hodet.

 

Det har også kommet ut en annen utgave enn v2 nå. Jeg testet det på hodet, men husker ikke hvordan det er.

 

Jeg anbefaler deg å dra til Elkjøp. Der kan du bare levere tilbake hvis du ikke er fornøyd. Bruk den garantien med god samvittighet for de vil ikke kaste bort plass med å stille ut de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...