Amens Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Jeg mottok igår min nye SSD og tenker da å legge OS på den. Og gikk egentlig ganske greit ut ifra at jeg måtte installere hele ruklet på ny. Men når jeg åpner den søste boksen fra Intel så ser jeg at de har noen som heter Migration Tool. Og for meg ser det ut til at jeg bare skal kunne spade alt fra gammel disk over på den nye SSD`n. Inkludert OS. Eller har jeg sett syner? Vil jo tro det ikke er mulig å la det gå så smertefritt siden det sikkert må installeres noe drivere? Det er en Intel 330 på 120Gb. Lenke til kommentar
phlake Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Det funker ja, men det anbefales på det sterkeste å kjøre clean install som du har gjort. Husket du forresten å sette AHCI-mode i bios før du installerte? Lenke til kommentar
Amens Skrevet 17. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2012 Det funker ja, men det anbefales på det sterkeste å kjøre clean install som du har gjort. Husket du forresten å sette AHCI-mode i bios før du installerte? Da blir det nok clean install ja. Siden jeg ikke vet hva AHCI-modus er så tviler jeg litt på at det ble gjort. Eller er det noe jeg bør gjøre før jeg installere OS på SSD`n? Lenke til kommentar
phlake Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Du bør gjøre det før install. Ingen krise om du ikke har gjort det, men det vil gi lit bedre ytelse. Jeg glemte det da jeg installerte ssd, men fikk endret det etterpå. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Det er mulig at det er satt som standard dersom du har nyere maskinvare. Lenke til kommentar
johome Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Jeg kan ikke skjønne hvorfor man ikke skal bruke Intel migraton tool. Det er ikke for ingenting at Intel har tatt med dette utmerkede programmet ( som bygger på Acronis True Image ) Angående AHCI , så kan du enkelt sjekke dette i etterkant , uten å gå i BIOS. Lenke til kommentar
Amens Skrevet 17. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2012 Hm, tror jeg faktisk tester migration tool først, også er det vel ikke verre enn at jeg formaterer og gjør en clean install om det skulle feile. Men misstenker at jeg må rydde C: først... Lenke til kommentar
Amens Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2012 Migration tool var en no go. Ser ut til at jeg har for mye skit på C:. Blir nok en clean install. Må bare få USB`n til å overbevise maskina om at den er en bootable device. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 (endret) Du kan forsøke å følge begynnelsen av denne guiden for å gjøre din Windows installasjon mindre og slik sett få plass på SSD-en. Når det gjelder å lage en Windows 7 Setup USB, bruker du verktøyet fra Microsoft sammen med en ISO? Noen ganger feiler denne metoden, men da har jeg med hell brukt DISKPART CLEAN på minnepennen og forsøkt igjen. Du kan også gjøre denne prosessen manuelt ved å kopiere over filene fra Windows 7 Setup DVD-en. Og som nevnt, kan du endre fra IDE til ACHI etterpå. Utdrag fra SSD-benchetråden: Har du driti på draget og lagt inn Win7/Vista på IDE mode på din nye SSD så finn denne registernøkkelen med regedit : "HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Msahci" og modify denne til "0", etter dette kan du reboote og bytte til AHCI i bios.. Lykke til! Endret 19. oktober 2012 av Pey'J Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå