henrikrox Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Kom hjem til dette Flyttet nettopp til Stavanger, så aner ikke hvordan jeg skal få hjelp til å starte den Ting som ikke vises på videon: * Klokken er stilt tilbake 00:00 altså feil * Bilen kjørtes 10km hver dag, men har nå vært borte i 5 dager, og ikke blitt brukt * Har ikke hatt problemer før * Bilen har gått 110 000 km * Når jeg drar om vendinga dør lyset i føresetet, testet ved å ha døren oppe. Det lyser ok uten at jeg drar tenninga, etter jeg har dratt om dimmes lyset veldig. * Det er start sperre på bilen, den som blinker i videon på slutten der * Dog hvis start sperren er aktivert så skal ikke en slik lyd komme Video som vedlegg Hjelp?! Bor i stavanger, på mariero. Hvordan skal jeg få denne bilen noe sted når jeg bor alene og flyttet nettopp hit IMG_0171.MOV Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 17. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2012 Ser jeg postet i feil tråd, så denne kan bare slettes Lenke til kommentar
newsmann Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 For lite strøm. Lad batteriet Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 17. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2012 Sikker, hvorfor lager den så rar lyd da? Trodde at når det var lite strøm så ble alt bare dødt. Ja, lad batteriet da. Har ikke utstyr det men, får jeg gå rundt å banke på til naboene her da Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 (endret) Jeg gjetter at du har nesten tomt batteri. Kanskje batteriet ditt må skiftes? Mitt batteri ble nylig så tomt at bilen ikke hadde liv. Ikke engang sentrallåsen. Det skyldtes et relé som var fastlåst, og gjorde at radiatorvifta gikk hele tiden mens bilen stod parkert. Da tømtes batteriet i løpet av natta. En annen feilkilde kan være at generatoren ikke lader opp batteriet mens du kjører. Den rare lyden tror jeg er selvstarteren. Den har såvidt nok strøm til å gå i rundt, men ikke nok til å gå i inngrep med svinghjulet. Du har nok tomt batteri. Spørsmålet er hvorfor det har blitt tomt. Glemt lyset på i natt? Endret 17. oktober 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
newsmann Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Du har så lite strøm så innslaget ikke slår inn. Prøv med startkabler eller lad batteriet Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 17. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2012 (endret) Byttet batteriet i våres. Men begynner å tro dynamoen ikke fungerer. Som den skal. at når jeg kjører blir ikke batteret ladet. Har ikke startkabler og heller ikke utstyr til å lade det. Men er på vei ut for å banke på hos naboer. Lyset har heller ikke stått på. Dette skjedde faktisk for 2 uker siden og. Dro om nøkkelen rar lyd. Men startet fint på 2 trekket. Syntes det er rart hvis det er batteriet. Siden lysene fungerer foran. Dog når jeg drar om nøkkelen går lyset av. Men er tenninga bare på fungerer lyset. Dog fungerer det ikke å skru på radioen. Bare syntes den høyfrekvente lyden var rar når tenninga var på. Altså før jeg drar rundt helt Endret 17. oktober 2012 av henrikrox Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 (endret) Lån med deg et multimeter også. Da kan du måle spenningen i batteriet med motoren på tomgang, og når du gir gass. Generatoren skal lade så spenningen stiger til 14.2 volt når du gir gass. Om spenningen ikke stiger til 14.2 volt når du gir gass, trenger du kanskje å skifte generatoren. Håper alt er i orden, men at du glemte lysene på i går kveld. Det er det absolutt billigste. Endret 17. oktober 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 17. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2012 Lån med deg et multimeter også. Da kan du måle spenningen i batteriet med motoren på tomgang, og når du gir gass. Generatoren skal lade så spenningen stiger til 14.2 volt når du gir gass. Om spenningen ikke stiger til 14.2 volt når du gir gass, trenger du kanskje å skifte generatoren. Håper alt er i orden, men at du glemte lysene på i går kveld. Det er det absolutt billigste. Får håpe det. Syntes det er rart dog. Siden batteriet er helt nytt. Og glemte ikke lyset. Skrudde av alt så dro jeg bort i 5 dager. Men holder dere oppdatert utover kvelden! Takk for tips så langt Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 17. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2012 (endret) Ingen som har startkabler nå til dags virker det som >_< Men stakk innom verksted borti gata her. Og viste de videon. De mente som dere at det enten er batteriet, eller kanskje mer sannsynlig dynamoen/generatoren. Det kunne også være starteren, men de trodde ikke det. Men er jo litt vanskelig å si på en video. Og jeg kunne komme innom så sjekket de fort. Problemet er å komme seg innom når jeg står i en oppover bakke i en garasje. Der det er lavt under taket. Så blir vel falken da, og 1000 kr for å få fraktet den 300m. GRR Endret 17. oktober 2012 av henrikrox Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Sjekk med forsikringsselskapet ditt. Kanskje du har krav på rabatt. Eller kanskje du er NAF-medlem? Noen ganger lønner det seg. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 17. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2012 Eureka Fikk lånt startkabler. Startet med en gang. Kjørte meg en halvtime, og lot den stå idle med motor på en halvtime. Dog, skal jeg på verksted i morgen og få sjekket spenningen i batteriet under gass. Fordi batteriet skal ikke bli flatt av at en bil står i garasjen i 5 dager uten å bli brukt. Og uten at noe lys står på etc. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Tror ikke den lader noe særlig av å stå på tomgang. Å lade et batteri tar mange timer med skikkelig batterilader. Generatoren leverer sannsynligvis ikke så mye som 14.2 volt uten at du gir litt gass. Og på bare en halvtime får du neppe inn noe særlig strøm. Om du ikke har lader bør du ta deg en lengre kjøretur for å få betydelige mengder strøm inn i batteriet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå