Gå til innhold

Ny surround receiver

Anbefalte innlegg

Har kikket litt på disse forsterkerne:

http://www.prisjakt.no/product.php?j=942333,1192582,942334,1385280,900454

(Sorry for å ikke bruke prisguide.no, men de har ikke en sammenligningsfunksjon)

Jeg har kikket med på Harman Kardon AVR 365 og Onkyo TX-NR818

Bruken min er film og musikk generelt... Dataen er også koblet til med HDMI...

Problemet med den forsterkeren jeg har nå (Onkyo TX-NR609) er at den har for lite kraft for å drive anlegget mitt. Tilsammen så har jeg ca. 720WRMS og når jeg spiller så kommer det veldig lite bass ifra høyttalerne(Det er såvidt elementene beveger på seg!).

Snakket med en selger på Soundgarden Kristiansand og han sa at jeg burde gå for Onkyoen(Vist en ikke så på pris) da den var 3mnd gammel og Harman'en var 3år og hadde gammel teknologi.

Det jeg trenger er: Nok futt i forsterker til å utnytte surround høyttalerne mine samt ha grei/god lyd for film/musikk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hvor lang tid det er til 4K blir standard og kjøpbart for oss dødelige! :) Jeg bruker inntil videre blu-ray så 4K er ikke så viktig føler jeg...(Sånn akkurat nå!), men om 3-5år så kan det kanskje bli viktigere!

Takk for svar!

EDIT: Skrivefeil +

Endret av --CAINe--
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor lang tid det er til 4K blir standard og kjøpbart for oss dødelige! :) Jeg bruker inntil videre blu-ray så 4K er ikke så viktig føler jeg...(Sånn akkurat nå!), men om 3-5år så kan det kanskje bli viktigere!

Takk for svar!

EDIT: Skrivefeil +

Kjøpte min Yamaha lenge før Blueray var påtenkt. Var vell i DVD sin spede begynnelse. Og jeg har den enda, men HDMI mangelen er litt lei. Blir straks mer kabelsalat når jeg må ha 6 analoge kabler for å få lyden fra spiller til reciever.

Så det jeg vil frem til er at om du ser for deg å ha denne recieveren i 10 år, så bør du ta hensyn til hvordan det blir å koble mer til den senere. Feks ha innganger nok til å kjøre 4K lydsporet inn analogt.

Lenke til kommentar

4K analogt... :) Tror ikke det er helt planen til fremtidsutsikter :p

Nei, det var ikke mine heller :D

Men så fant jeg jo ut at mine "gammle" S/PDIF kontakter (optisk og coaxial) ikke hadde nok båndbredde til å overføre hverken Dolby TrueHD, DTS HD Master Audio, eller Linear PCM, og da måtte jeg gå for en Bluray spiller med dekoder og 6 analoge kabler.

(Nå skal ikke jeg skryte på meg at jeg hadde hørt forksjell på vanlig DTS og DTS master audio, men det er snakk om prinsippet)

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Målet mitt nå er helst å få bedre og kraftigere lyd, men 6800,- er mer fristende en 9200,- spesielt da Harman'en har ca. 200W(290W mer en den gamle ca) kraftigere strømforsyning og garantert er bedre en Onkyo 609 :)

Og en forsterker som idag koster 3500,- vs en til 6800,- er vel egentlig enkelt match!?

EDIT: Sammenligning

Endret av --CAINe--
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...