Gå til innhold

Harddisk kan ikke åpnes: "Denne mappen er tom"

Janti

Anbefalte innlegg

Jeg har en ekstern IOMEGA harddisk på 1 TB.

Plutselig får jeg beskjeden: "Denne mappen er tom" når jeg prøver å se hva som er på den. Ingen av filene eller mappene vises. Men jeg ser at halvparten av plassen er brukt.

Hva kan være feilen her?

Vennlig hilsen

JAn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være at brukeren din ikke har tilgang til disken. Dette kan løses svært enkelt hvis det er spørsmål om tilgang.

Høyeklikk på disken og velg egenskaper, så velger du tabben sikkerhet. Nå vil du se hvilke brukere som har hvilke tilganger på disken. Dersom brukeren din ikke har de rette tilgangene klikker du rediger. I det nye vinduet som dukker opp krysser du det av slik du vil ha det.

Lenke til kommentar

Det kan være at brukeren din ikke har tilgang til disken. Dette kan løses svært enkelt hvis det er spørsmål om tilgang.

Høyeklikk på disken og velg egenskaper, så velger du tabben sikkerhet. Nå vil du se hvilke brukere som har hvilke tilganger på disken. Dersom brukeren din ikke har de rette tilgangene klikker du rediger. I det nye vinduet som dukker opp krysser du det av slik du vil ha det.

Takk!

Dessverre har alle tillatelse til å bruke disken på alle måter. Så det må være noe annet galt, :)

Vennlig hilsen

JAn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...