MakzHD Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Hei Har en c180 1999 W202 Mercedes benz, Lurer på om det er noe måter og trimme bilen uten noe store inngrep, bilen har 122 hester uten turbo eller kompressor. Eventuelt hvor mye vil det koste. Bilen har også automatgir. Lenke til kommentar
Timster Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Lite lønnsomt å trimme sugemotorer. DU kan eventuelt bytte til sportsluftfilter, eksos, nytt innsug og chip. Men alt dette vil kanskje gi deg 20hk. Mye mye mer lønnsomt å kjøpe en med kompressor originalt. Lenke til kommentar
MakzHD Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2012 Har hørt at man kan hente 30hk+ med bare chip, er dette bare en myte? Lenke til kommentar
KristobalM Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Har hørt at man kan hente 30hk+ med bare chip, er dette bare en myte? Klart man kan. Mange biler strupes kraftig for å komme innenfor f.eks. EU-krav. Lenke til kommentar
MakzHD Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2012 Så helt rent teoretisk så er det mulig å gå fra 122 til Optimistiske 200hk (?) Med nytt insug, effektpotte, chip, KN Filter og kanskje eventuelt grenrør? Lenke til kommentar
KristobalM Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 (endret) Sannsynligvis ikke i ditt tilfelle. Standard C180 uten kompressor vil nok ikke din tåle så mye juling. Bifaller Timsters forslag, bytt den i en med kompressor dersom du ønsker mer futt. Det finnes chip til C180 og, men hvis du ser på effekten du får, i forhold til modeller med kompressor, er det ikke store greiene. Kjøp deg en C230-motor fra høggern :-) Forresten, Tingene du nevner vil sannsynligvis få bilen til å føles sterkere på lavt turtall. Kan gjøre det mer behagelig å kjøre.... Endret 22. oktober 2012 av KristobalM Lenke til kommentar
MakzHD Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2012 Det finnes chip til C180 og, men hvis du ser på effekten du får, i forhold til modeller med kompressor, er det ikke store greiene. Kjøp deg en C230-motor fra høggern :-) Må jeg ikke da bytte alt av akslinger bremser å lednignsnett? kanskje også girkassa ? Lenke til kommentar
KristobalM Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Hehe, var helst bare en flyktig tanke. Lenke til kommentar
MakzHD Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2012 hehe, har tenkt tanken allerede Takker for raskt svar Lenke til kommentar
username882 Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Chip, filter, og eksos hjelper skjelden på sugemotorer.. Bytt til kompressor-motor om du vil ha mer futt. Blir en del jobb om du ikke har erfaring og utstyr.. Lenke til kommentar
MakzHD Skrevet 7. november 2012 Forfatter Del Skrevet 7. november 2012 hadde vurdert å kjøpe en brukt c43 fra utlandet, helst litt billig (med noen feil) for å så bygge over understell og motor. evt hente girkasse fra 350d eller lignende for å få manuell.. Sleeper hele veien (y) Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Omprogrammering (chip), bedre luftfilter med rikelig tilgang på KALD LUFT, bedre eksosanlegg og kanskje et grenrør vil antagelig kunne gi deg 3-10hk ekstra. Et godt grenrør utgjør kanskje opp mot 5hk i toppeffekt, men lite endring i bunndrag. Andre kamaksler slenger vel på en 5-10hk alt etter som hvor ekstreme profiler de har, men dett blir kun opp mot max turtall. I tillegg må ting passe sånn ca. sammen, ellers kan du faktisk tape effekt. Alt i alt er det ikke enkelt eller billig å hente stort mer ut av en moderne motor uten overlading. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå