Gå til innhold

Hjelp med oppsett i excel


Frufsa

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har nå en liten nøtt i excel jeg prøver å løse, dette innebærer å få automatikk inn i et skjema, slik at man slipper og copy paste inn deler av skjemaet inn hver gang man skal ha en ny side i arket.

http://www.mediafire.com/view/?n3bqrl5h524tey3 her ligger link til dokumentet.

 

Det jeg vil prøve å løse er at det autmatisk kommer et nytt skjema av skjema nr2 når det andre er fult og man trykker enter. Er dette mulig å løse i excel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil du ha kopier under hverandre eller en ny flik for hver side?

 

Jeg ville ha valgt en ny flik for hver side. Bare sørg for å ha en flik med et tomt skjema (kall fliken for "Dummy" eller noe slikt) og kopier den ved behov. Letteste måten å kopiere en flik i Excel: Pek med musepilen på den fliken du vil kopiere, trykk ned Shift mens du drar pilen til siden. Da vil du se et lite plusstegn, og når du slipper museknappen, har du en kopi. Dobbeltklikk på fliken for å skrive inn et nytt navn, f. eks. "Skjema 4".

 

Du kan naturligvis skrive en makro som gjør dette, men jeg tror ikke du vil tjene noe på det - det vil sikkert ta en time å få den til å funke, og du vil bare spare 3 sekunder hver gang...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...