Gå til innhold

Nå er Netflix her


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9812387491234

Ehm. Både boxee box, xbmc, samsung tver, bluray spillere støtter netflix.....

 

Har selv 2012 modell og det fungerer utmerket

 

Ellers så har du jo apple tv, xbox, playstation etc

 

Vel, min Boxee har ikke støtte for Netflix. Et søk på deres forum viser at det ikke er støttet utenfor USA, og det vil det heller aldri bli (Boxee support/updates ble discontinued i dag :( )

 

Samsung TV har ingen netflix app som jeg kan finne - er det noen som har? (I Norge)

 

XBMC støtten er ikke all verden, man må fortsatt spille ting i en Sliverlight Browser, noe som igjen utelukker XBMC på Linux.

 

Moonlight?

 

Moonlight støtter ikke DRM, som Netflix trenger. Så nei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merket nettopp noe digg. Man trenger ikke ha to brukere for å få tilgang til amerikansk netflix og for norsk netflix. Enkelt og greit så får du det amerikanske innholdet på din norske konto hvis du bruker proxytjenester etc. Dermed kan du betale for en enkelt konto og bruke tjenester som f. eks Unblock-US for å få tilgang til det britiske, amerikanske +++ innholdet på samme konto ved noen få trykk.

 

Prøvde dette med min konto, men får bare feil på siden (Error) når jeg logger på med min US konto uten vpn.

Funker fint her med Unblock-US. Endrer til US på Unblock-US, F5 og jeg får US innhold. Velger storbritannia på Unblock-US og F5, og jeg har britisk innhold. Slår av Unblock-US, trykker F5 og jeg får norsk innhold. Funker fint hos meg.
Lenke til kommentar

Har nå netflix og ser i New Release at det er bare gamle filmer der. Trudde dette skulle være bedre enn canaldigital, og tilogmed at nye filmene kommer tidligere enn platekompaniet og canaldigital. Er det ikke slik?

 

Må si meg enig her, utvalget er elendig. Slik det er nå er ikke dette verdt 10 kr i måneden engang. Den amerikanske versjonen har et ekstremt stort utvalg, så dette er altfor dårlig, langt fra verdt pengene slik det står per dags dato!

Lenke til kommentar

PC: Brukbart bilde på noe, rævva lyd (stereo)

Playstation 3: Samme på bildefronten, 5.1 lyd på noe.

 

Utvalg er ræva. Jeg tror det blir HBO for meg. Noen sier at det blir bedre utvalg etterhvert, men jeg er av den klare oppfatning at dette er for svakt av netflix. Hvis jeg skal betale for en streamingtjeneste forventer jeg minst at jeg er på samme sesong som NRK viser.

Lenke til kommentar

silverlight.. fail!Vi med Linux kan bare glemme det i allefall dersom de bruker strømmer med DRM, det støttes ikke av Moonlight. Sitter allerede i den båten med Altibox Chill.Please Silverenlighten me dersom jeg tar feil.

 

No problem, bare sett opp en VM med Windows XP og lag et snapshot med Netflix forsiden åpnet i nettleser. Da kan du bare lage et enkelt shell script som restorer VMen til snapshotet du tok av forsiden og samtidig starter VMen. Da kan du bare kjøre scriptet fra terminal og vips så har du Netflix

Lenke til kommentar

Utvalg(tilgjengelighet på NYTT) og ikke minst KVALITET må økes for at dette skal være interessant for meg. Jeg har sett DVD som ser bedre ut enn noe av det såkalte HD-materiellet. Mange filmer står også oppført som HD, men når jeg spiller dem av, nekter den å streame i HD-signal.

 

 

Bilde= DVD at best

LYD= katastrofe

 

Tjenesten funker derimot veldig bra, og buffering går fort. Det er et steg i riktig retning, men ikke godt nokfor min del enda. Jeg venter i spenning på hva HBO kan tilby :)

 

 

Edit: for streaming til mobil / ipads/pods så treffer kvalitet (bilde og lyd) ganske bra, men for å kunne konkurrere mot nedlastning til hjemmeunderholdning fra TV, må den økes ...

Endret av SuperRipper
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man blir kvitt den "Logg inn på Facebook" meldingen midt på Netflix siden. Jeg har ikke facebook konto og selv om jeg hadde ville jeg ikke vært interressert i å dele hva jeg ser på med folk.

Synes det er bloody annoying at det skal dukke opp midt på siden, må da gå ant å skru av på noe vis???

 

Plz help!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bilde er bra (sett en film, så ikke verdens beste grunnlag for å uttale meg).

Kjørte lyden bare i stereo men den var helt grei der.

 

Utvalget på serier er labert. Noen serier er ikke der og andre henger flere sesonger etter.

Fringe har de 2 komplette sesonger av, når man i realiteten er på sesong 5.

Castle, som har 5 sesonger ute, fins ikke hos Netflix.

 

Men som sagt, er veldig tidlig enda. Utvalget blir ikke mindre med tiden. Alt i alt en kurrant start synes nå jeg.

Lenke til kommentar

Men er innholdet på norske netflix mye dårligere enn i USA? Jeg så noen tidligere her nevnte at det fantes kun 4 sesonger av Dexter. På amerikansk netflix finner jeg ikke dexter i det hele tatt.

 

Det er ingen globale lisenser, så hvert land Netlix er i har forhandlet til seg egne lisenser. Dette gjør at det er variasjon på innholdet på alle landene. Norge har en god del USA ikke har, men USA har fortsatt langt mer innhold.

 

Dette betyr også at litt tilfeldige land (Brazil, Danmark osv) kan ha det du er ute etter. Selv fant jeg Justified, tv-serien, i Canada og Brazil, men ikke i USA eller UK. Jeg synes at det samlede innholdet ser veldig bra, må jeg si, siden det er så mye klager på bare det Norske innholdet.

 

En annen ting - dette er ikke en streamingtjenese som skal gi dere serier eller filmer dagen etter de er vist på tv eller kino. Det ville vært nesten umulig, og ikke en verden jeg vil bo i (der ett selskap eier, lager og viser all tv og film).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...