Gå til innhold

Nå er Netflix her


Anbefalte innlegg

Utmeldt av tjenesten 10 dager før prøveperioden utløper pga elendig utvalg og tilføyelse av nytt. Veldig overrasket over at kontoen ikke ble frosset og utilgjengelig. Kan bruke den fram til den 19. november selv om jeg stanset abonnementet (og fikk bekreftelse på det)

 

Ikke at det var nødvendig med videre tilgang da. Var derfor jeg meldte meg av...

 

post-131485-0-53957800-1352484099_thumb.png

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv er jeg en av de som storkoser meg med Netflix. Jeg får tatt opp igjen så mange serier jeg tidligere har sett, og jeg får sett så mye som jeg har hatt lyst til å se på tidligere, men som jeg ikke har fått prioritert. Nå er det fryktelig lett å bare slenge seg ned på sofaen og bla igjennom alt innholdet for å finne noe.

 

Har allerede fått sett gjennom det de har å tilby av Spartacus (som jeg "alltid" har hatt lyst til å se), og er nå midt inne i sesong to av Sons of Anarchy (som jeg ALDRI hatt sett uten Netflix).

 

Når i tillegg både samboer og barn bruker det daglig vil jeg kalle det en suksess. Selvsagt skulle jeg helst sett at det var nyere filmer, men jeg har også forståelse for at prisen da måtte gått opp. Og da er det plutselig ikke sikkert at jeg hadde tatt meg bryet med å abonnere på tjenesten.

 

Når HBO Nordic omsider kommer... wohoo!

Endret av Melvin1907
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv er jeg en av de som storkoser meg med Netflix. Jeg får tatt opp igjen så mange serier jeg tidligere har sett, og jeg får sett så mye som jeg har hatt lyst til å se på tidligere, men som jeg ikke har fått prioritert. Nå er det fryktelig lett å bare slenge seg ned på sofaen og bla igjennom alt innholdet for å finne noe.

 

Har allerede fått sett gjennom det de har å tilby av Spartacus (som jeg "alltid" har hatt lyst til å se), og er nå midt inne i sesong to av Sons of Anarchy (som jeg ALDRI hatt sett uten Netflix).

 

Når i tillegg både samboer og barn bruker det daglig vil jeg kalle det en suksess. Selvsagt skulle jeg helst sett at det var nyere filmer, men jeg har også forståelse for at prisen da måtte gått opp. Og da er det plutselig ikke sikkert at jeg hadde tatt meg bryet med å abonnere på tjenesten.

 

Når HBO Nordic omsider kommer... wohoo!

 

Jeg er veldig enig med deg. Jeg har ikke fått signet meg opp ennå, på grunn av slapp linje. Men jeg kommer til å få sett en del ting som jeg aldri har hatt tid til å se. Gleder meg til å få kjapp linje, og signe meg opp.

Lenke til kommentar

Jeg koser meg en del med Netflix - jeg er helt enig i at utvalget ikke lever opp til forventningene jeg hadde, men med tanke på gratis prøveperiode etterfulgt av 79,- slappe kroner i måneden (billigere enn en DVD på Rema 1000), er jeg ikke i tvil om at jeg kommer til å fortsette med abonneringen. Likevel; jeg hadde satt meget pris på flere filmer og sesonger av diverse serier, og håper det ordner seg om ikke alt for lenge.

Lenke til kommentar

Jeg er også forholdsvis fornøyd, selv om jeg for det meste har endt opp med å se håpløse filmer jeg hadde litt lyst til å se på kino, men styrte unna på grunn av kritikerslakt. Joda, The Last Legion, Mutant Chronicles, The Relic og Outlander var ganske håpløse, men fikk da drept et par timer. :p Beholder nok abonnementet over jul, med mindre jeg føler utvalget av interessante filmer øker langsommere enn jeg får sett dem.

Lenke til kommentar

Netflix oppfører seg merkelig her om dagen. Siden i går har Netflix fått uvanen med å stoppe avspillingen etter et par minutter. Programmet kjører greit, men må altså starte opp igjen hele tiden, noe som begynner å bli vanvittig irriterende. Fatter ikke hva det kan være heller, alle tester av nettverket går greit, og surfing, nedlasting og online-spill går helt prikkfritt. Bruker PS3. Noen som opplever noe lignende?

Lenke til kommentar

Netflix oppfører seg merkelig her om dagen. Siden i går har Netflix fått uvanen med å stoppe avspillingen etter et par minutter. Programmet kjører greit, men må altså starte opp igjen hele tiden, noe som begynner å bli vanvittig irriterende. Fatter ikke hva det kan være heller, alle tester av nettverket går greit, og surfing, nedlasting og online-spill går helt prikkfritt. Bruker PS3. Noen som opplever noe lignende?

 

Jeg opplevde at avspillingen plutselig stoppet på iPhone appen. Så kom jeg til en never-ending loading screen med netflix logoen. Etter å ha reåpnet appen forsvant problemet. Skjedde 3-4 ganger. Bruker kun iPad appen nå der har jeg ikke opplevd noen problemer.

Endret av Proteinfabrikken
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Må innrømme at etter de første ukene har bruken falt drastisk. Lite nytt, og dessverre for tynne katalog til å rettferdiggjøre videre abonnement etter gratisperioden er over ser det ut til. Spesielt når jeg har Sumo og Viaplay fra før, tilføres det lite nytt med Netflix i tillegg.

 

Prøvd Media Hint? Da får du det samme utvalget som amerikanerne har, mao. mye bedre.

Lenke til kommentar

Hva er egentlig den beste og mest effektive løsningen for å få amerikansk Netflix? Mange har løsningen som HotSpot Shield og diverse, problemet med slike løsninger er at det for det første kun fungerer på maskiner hvor du eventuelt har applikasjonen installert, og for det andre så er mitt generelle inntrykk at det gjør Internett aksessen din generelt tregere.

 

Hører mye snakk om egne DNS-servere man kan bruke som gir deg tilgang til amerikansk innhold, men hvordan fungerer det da? Må du i all hovedsak legge inn amerikansk DNS server som hoved DNS i router for eksempel så vil alle maskiner, Apple TV og alt på nettverket ha tilgang? Betyr ikke det da at all nettrafikk plutselig benytter seg av amerikansk DNS kontra din lokale som vil bety at du kan ta din normale responstid (ping) og gange den med minst fem og ergo igjen sitte med generelt tregere aksesstider på Internett?

 

 

Kunne godt tenke meg å betalt for en måned Netflix for å se hvorvidt det amerikanske utvalget og kvaliteten er verdt å betale for, jeg syntes den norske falt litt igjennom på både utvalg og kvalitet men som med det meste annet så kan det jo godt være at den amerikanske varianten er langt bedre. Men ønsker ikke å ødelegge den generelle aksesstiden vi har opp mot Internett bare for å få tilgang, og ønsker heller ikke å sitte å måtte knote frem og tilbake med DNS og gudene vet hva hver gang jeg ønsker tilgang til amerikansk netflix.

Lenke til kommentar

snip*

 

Som jeg skriver i denne posten:

 

 

"Unblock-US DNS er en reverse proxy. Når du skriver inn "netflix.com" eller en annen tjeneste Unblock-US støtter så får du tilbake et DNS oppslag fra deres server som redirecter deg til deres proxyserver som kobler seg til netflix.com

Hastigheten skal være ~like god som direkte oppkobling og skal fint kunne streame HD fra Netflix eller lignende tjenester."

 

"Når du kobler til via Unblock-US sin reverse proxy unngår du IP/location sjekken til Netflix mens media streamingen går direkte fra netflix sine servere."

 

 

 

Som sagt vil DNS/reverse proxy brukes til IP/location sjekk mens mediastreaming går rett fra contentserver. Du kan enten sette DNS på maskina/enheten du er på, da vil alle DNS oppslag gå via Unblock-US sin server, eller sette at kun oppslag til netflix.com og andre støttede tjenester vil gå gjennom deres DNS. Kun oppslag på netflix.com etc kan gjøres i en customrouter, f.eks routere med Tomato(du kan få rules hvis du har mulighet for å sette dette).

 

FYI: Unblock-US har free trialweek og du kan bruke din norske netflix bruker på den amerikanske siden. Når trial er over vil det så klart bli billigere å kjøpe en US bruker. Du kan også bruke en US bruker på netflix.no for norsk content.

Endret av eleNerf
Lenke til kommentar

Sett opp tingen din med unblock-us (trenger ikke gjøre det i ruteren).

Logg så på Netflix i tingen din.

Se film

 

Har skiftet DNS på PS3, WDTV og min iPad. Har vanlig DNS på Xbox og konas iPad. Alt funker som det skal, bortsett fra en ting: Har litt problemer med overføringshastighet fra amerikansk Netflix. Dvs. at det ikke alltid er HD. Har 20 megabit.

 

*tingen (iPad, telefon, ATV, PC, WDTV osv.)

Lenke til kommentar

Poenget med å bruke Unblock-US DNS til kun netflix.com oppslag er at det er unødvendig at alle oppslag går via deres DNS server. Virker som de er legit men man vet aldri hva de kan bruke informasjonen til, det er latency og det er lett å filtrere oppslag som skal bruke deres server.

Endret av eleNerf
Lenke til kommentar

Urk, der skjedde det igjen. Spiller av i et minutt eller to, så tilbake til meny. Sist det skjedde fikk jeg beskjed om at det var for mange enheter tilkoblet, men jeg har da iallefall ikke koblet til flere siden forrige gang. Blir litt oppgitt, det ødelegger jo filmkvelden, evt. sender meg til bukta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...