Gå til innhold

Nå er Netflix her


Anbefalte innlegg

Noen som har fått Netflix til å fungere på Sony Bravia tv?

Jupp. Netflix appen dukket opp etter en oppdatering av tv'en. Fungerer bra. Tror jeg har vært veldig heldig med kvaliteten på det jeg har testet så langt. Har en 46" og bildet er helt fint.

 

Forøvrig er Netflix mest brukt til tegnefilm til ungene, så da er det så som så med gamle tegnede serier. "Bamse - Verdens sterkeste bjørn" kom liksom ikke i HD...

 

Under Internettinnhold hos meg står det kun BRAVIA Internett-video..

 

Hva slags versjon av TVen har du?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har fått Netflix til å fungere på Sony Bravia tv?

Jupp. Netflix appen dukket opp etter en oppdatering av tv'en. Fungerer bra. Tror jeg har vært veldig heldig med kvaliteten på det jeg har testet så langt. Har en 46" og bildet er helt fint.

 

Forøvrig er Netflix mest brukt til tegnefilm til ungene, så da er det så som så med gamle tegnede serier. "Bamse - Verdens sterkeste bjørn" kom liksom ikke i HD...

 

Under Internettinnhold hos meg står det kun BRAVIA Internett-video..

 

Hva slags versjon av TVen har du?

KDL46HX75GBN (Elkjøp-modell)

Lenke til kommentar

Er det fortsatt tilbud om gratis Netflix ut året for folk med Spotify? Jeg får i hvertfall ikke opp det tilbudet når jeg går inn på netflix.no/Spotify. Blir bare viderekoblet til den vanlige forsiden med én måned gratis tilgang.

Kom jo inn på siden for Spotify-tilbudet for bare et par dager siden :(

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd Netflix om kveldene, nå f.eks?

 

Nå klarer jeg ikke streame uten at den går under dårligste kvalitet og så stopper for å buffre.

 

Tydeligvis ikke altfor kraftige linjer de har viet oss her i Norge.

 

Lagt merke til at på kveldene fra klokka 19-20 til midnatt er det omtrent umulig å få HD bilde, da dropper kvaliteten til middels pga trafikken.

 

Andre merket dette?

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd Netflix om kveldene, nå f.eks?

 

Nå klarer jeg ikke streame uten at den går under dårligste kvalitet og så stopper for å buffre.

 

Tydeligvis ikke altfor kraftige linjer de har viet oss her i Norge.

 

Lagt merke til at på kveldene fra klokka 19-20 til midnatt er det omtrent umulig å få HD bilde, da dropper kvaliteten til middels pga trafikken.

 

Andre merket dette?

Har aldri hatt problemer med å streame uansett klokkeslett. Går smekkfort med meg iallefall. HD også.

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd Netflix om kveldene, nå f.eks?

 

Nå klarer jeg ikke streame uten at den går under dårligste kvalitet og så stopper for å buffre.

 

Tydeligvis ikke altfor kraftige linjer de har viet oss her i Norge.

 

Lagt merke til at på kveldene fra klokka 19-20 til midnatt er det omtrent umulig å få HD bilde, da dropper kvaliteten til middels pga trafikken.

 

Andre merket dette?

Har aldri hatt problemer med å streame uansett klokkeslett. Går smekkfort med meg iallefall. HD også.

 

Merkelig.

 

bruker netflix på 360. de andre streamingstjeneste på maskinen kjører knirkefritt så kan liksom ikke være linja heller.

 

Xbox video markedplass gir meg HD på 2 sekunder alltid.

 

Samme gjør Headweb.

 

Netflix på kvelden gir meg middels kvalitet however.

 

Utenom den tiden så får jeg HD på netflix også.

 

Er vel kanskje noe med xbox netflix appen da.

Endret av Knuttsen
Lenke til kommentar

Jeg merker også tidvis lavere kvalitet på filmer og serier. Antar at det er fordi det sikkert er veldig mange flere som bruker tjenesten nå enn det vil være etter gratisperioden er over.

 

Ligger nok noe der ja.Nå, ved midnatt funker det 100% igjen og jeg får hd uten problemer, mens for 3 timer siden fikk jeg bare en strek og til med buffering stopps.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Jeg har opplevd det samme flere kvelder, men det har blitt bedre og bedre for hver kveld siden lansering, etter min vurdering. I dag var det noe tregt i 9-10 tiden, men langt fra så dårlig som en uke siden. Etter en halvtime var jeg tilbake i full kvalitet, har så og si sett "Chuck" non-stop siden i ettermiddag.

 

Virker som de ikke hadde nok kapasitet i starten når alle skal sjekke ut tjenesten, men det ser ut som det skal gå greit når trafikken stabiliserer seg på et normalt nivå i ukene fremover.

Lenke til kommentar

Har opplevd èn gang at filmen hoppet mellom veldig dårlig og normal bildekvalitet, men de siste dagene har alt gått som smurt. Så to filmer i går kveld i HD kvalitet.

 

Tror jeg må piske ungene ut av stua snart nå. De har vel gått gjennom hele barnekatalogen til Netflix innen et par uker hvis det fortsetter på denne måten.

Lenke til kommentar

Hvor kjapp linje trenger jeg for å se netflix bra. Jeg står mellom 25/25 eller 50/50 med fiber hos telenor. Trenger jeg 50/50? eller holder 25/25 i massevis?

 

50mbit er over 10 ganger raskere enn hva man trenger for beste bilde.

 

4mbit gir HD sier Netflix. Og det stemmer nok bra.

 

Selv har jeg prøvd på en 1mbit linje og fikk helt greit bilde. Cirka middels på kvalitets-graden.

 

Folk flest har egentlig mye raskere linjer enn hva man trenger til normal internett bruk.

Lenke til kommentar

Har Netflix sagt noe om hvordan innholdet deres med serier vil bli i fremtiden? F. eks har de jo bare sesong 1 av The Walking Dead, som nå er på starten av sesong 3. Dette gjelder også de fleste andre serier.

 

Netflix vil aldri ha det nyeste med tanke på prisen de tar i dag. Og det er ikke planen deres heller.

 

De satser heller på mye men billig. Altså ikke det helt nyeste eller mest populære kanskje.

 

Husk at 79kr er hva det koster å streame en ny film på andre film tjenester omtrent. Da vil nok de fleste være enige i at man får mer for pengene med Netflix.

 

Er man bare ute etter det nyeste så får man nok bruke andre tjenester.

 

Sesong 2 av walking dead kommer muligens men det tar nok et 1 år til, minst.

Lenke til kommentar

Jeg har 10/2 linje fra GET, og får alltid full HD uten bufring bortsett fra de 5-10 sekundene på begynnelsen av hver episode/film :)

 

Har Netflix sagt noe om hvordan innholdet deres med serier vil bli i fremtiden? F. eks har de jo bare sesong 1 av The Walking Dead, som nå er på starten av sesong 3. Dette gjelder også de fleste andre serier.

De kan ikke sende sesonger som er kjøpt av norske kanaler og ikke vist enda, så ingen serier som er kjøpt av norske kanaler/distributører blir vist på Netflix før de er vist på TV.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...